English
  • Przechowalnia 0
  • K2 (nowa edycja)

    94,90 zł

    Producent: Rebel
    Kod: 516
    Sprawdź koszty wysyłki

    Koszty dostawy tego produktu

    Zdobycie szczytu to dopiero połowa drogi do zwycięstwa.
    Chrzęst raków wgryzających się w lód. Zmęczona ręka wbijająca czekan w śnieżną ścianę. Ciężki oddech, gdy z wysiłkiem podrywasz ciało, by znów przesunąć się o pół metra w górę. Jeszcze tylko 100... 50 metrów dzieli Cię od szczytu K2, jednego z najtrudniejszych ośmiotysięczników. Stojąc w oślepiającym słońcu patrzysz w dół, gdzie czeka na Ciebie namiot. Jednak by do niego dotrzeć musisz przejść przez szalejącą na najtrudniejszym odcinku śnieżycę. Czy dasz radę?

    W grze K2 każdy z graczy kieruje zespołem 2 himalaistów, którzy rywalizując z innymi zespołami, starają się zdobyć szczyt i przetrwać do końca 18-dniowej wyprawy.
    Jak to działa?
    Gracze poruszają himalaistami po planszy za pomocą kart, które zagrywają co rundę. Im wyżej wejdzie dany wspinacz, tym więcej punktów zwycięstwa zdobędzie na koniec gry. Jednak w wyższych partiach gór trzeba uważać na poziom aklimatyzacji. Jeśli spadnie on poniżej 1, wyczerpany himalaista zginie i gracz nie otrzyma zdobytych przez niego punktów zwycięstwa. Dlatego tak ważnym elementem gry jest wybór odpowiedniej drogi na szczyt, optymalne stawianie namiotów i zwracanie uwagi na pogodę, która w znaczący sposób wpływa na trud wędrówki na szczyt.

    Zawartość pudełka:
    ♦ 1 dwustronna plansza
    ♦ 5 plansz aklimatyzacji himalaistów (po jednej dla każdego gracza)
    ♦ 12 kafli pogody (6 letnich i 6 zimowych)
    ♦ 90 kart akcji graczy (po 18 dla każdego gracza)
    ♦ 5 kart ratunku (po 1 dla każdego gracza)
    ♦ 20 żetonów ryzyka
    ♦ 20 drewnianych pionków himalaistów (po 4 dla każdego gracza)
    ♦ 10 drewnianych pionków namiotów (po 2 dla każdego gracza)
    ♦ drewniany znacznik pogody
    ♦ znacznik pierwszego gracza
    ♦ instrukcja

    Gra została nominowana do nagrody Gra Roku 2011, dla najlepszej gry wydanej w Polsce w 2010 roku.

    K2 jako pierwsza polska gra została nominowana do nagrody Spiel des Jahres 2012.


                                           

    Liczba recenzji: 2

    Archivista

    Data dodania: 08 December 2018

    Gra, którą zainteresował się mój tata - i to już powinna być recenzja wystarczająca do zakupu. Bardzo chwytliwa tematyka, do tego świetnie zwizualizowana. Zasady proste, aczkolwiek sama rozgrywka wymagająca. Gra sprawdza się w każdym wariancie - można solo, można w większej gromadzie i zawsze będzie ciekawie. Dziwi, że to pozycja niekoniecznie popularna, a nawet zapomniana. Świetnie wprowadza nowych graczy, szczególnie tematyka, która w Polsce wywołuje dodatkowy smaczek. Gramy chętnie od późnej jesieni aż do późnej wiosny. Gratka dla miłośników śniegu, gór i opowieści z grani Himalajów i tym podobnych klimatów.

    Ocena: 5/5

    Hubert Heller

    Data dodania: 06 December 2018

    Sypiący śnieg, mroźny wiatr, zabójcze lawiny… czyli pora wyprawić się na K2 Czy da się stworzyć planszówkę, która choć w pewnym stopniu odda trud wspinaczki na najwyższe górskie szczyty? Cóż odpowiedzią na to pytanie jest nominacja K2 do nagrody Spiel des Jahres! W zasadzie K2 to wyścig wspinaczy, chodzi o to by dotrzeć swoimi dwoma himalaistami na szczyt. Oczywiście jest to specyficzna rywalizacja, bo choć pośpiech jest wskazany to czasami lepiej poczekać na lepszą pogodę. Choć nasi wspinacze są charakteryzowani jedynie przez poziom aklimatyzacji to i tak okazuje się, że mamy tu do czynienia z porządnym survivalem. Za pomocą kart (3 z 6) możemy się przemieszczać w górę i w dół, a także nieznacznie zwiększać swoją aklimatyzację. Gracze mogą także rozbić namiot, dzięki czemu dostaną +1 do aklimatyzacji. Niemniej większość pól potrafi znacznie obniżać jej poziom, do tego pogoda wcale w tym nie pomaga, a trzeba mieć także na uwadze losowość w dobrze kart. I najważniejsze: osoba, która zagra karty, które łącznie dadzą najwięcej punktów ruchu musi dobrać żeton ryzyka. Na koniec wygrywa ten kto doprowadzi wyżej swoich dwóch wspinaczy (przypisane są punkty za odpowiednią wysokość) Wyżej przedstawiłem ogólne założenia mechaniczne w K2, a teraz powiem po krótce o moich wrażeniach z rozegranych partii. I choć jest to euros, to nie mam wątpliwość co to tego, że jest niezwykle klimatyczny. Trzeba zwracać uwagę na pogodę i do przodu planować swoje posunięcia tak aby przed nadejściem mrozu w jednej partii góry znaleźć się już na innym poziomie. Dodatkowo można stawiać namioty, które są niezwykle przydatne, a także jest możliwość blokowania trasy graczom. Dzieje się sporo, choć karty dochodzą losowo na rękę to i tak wybieramy 3 z 6, więc losowość prawie nie jest tu dokuczliwa, a nawet dodaje dreszczyku emocji, gdy planujesz ryzykowany marsz nie mając pewność, czy w kolejnej turze dociągniemy kartę dodającą pkt. aklimatyzacji. Szczególnie w przypadku pogody zimowej (która utrudnia też wspinaczkę) łatwiej o śmierć swoich wspinaczy dlatego trzeba niczym prawdziwi himalaiści planować co najmniej dwa kroki do przodu swoje posunięcia, mieć na uwadze nie tylko pogodę, ale też ruchy innych graczy. Nie dość, że to świetny wyścig to jeszcze zacna wspinaczka, najbardziej zapamiętałem partię gdy stałem na polu przed szczytem, byłem tak blisko, ale warunki pogodowe i kondycja mojego wspinacza wymusiły na mnie ucieczkę i choć jeszcze były 3 tury przede mną to nie udało mi się wejść na szczyty. Poczułem się jakbym naprawdę odbył wyprawę na K2, szczyt, który nigdy nie został zdobyty zimą… Ponadto warto zainteresować się tą pozycją, bo mamy kilka ciekawych dodatków jak lawina, który to wprowadza nowe kafle pogodowe, a te potrafią jeszcze mocniej namieszać. Zaś Broad Peak na pewno przekona do siebie jeszcze bardziej eurograczy, ponieważ mamy tu już prawdziwy wyścig o punkty. Zaś najnowszy dodatek Lhotse może zadowolić pozostałych, ponieważ umożliwia tworzenia własnych szlaków co jest całkiem klimatyczne i intrygujące. Ale nawet bez dodatków K2 wystarczy na długo, bo mamy dwie mapy, oraz dwa zestawy kafli pogodowych, zatem nic tylko brać czekany w dłoń i w drogę!

    Ocena: 5/5

    Napisz recenzję
    Autor: Adam Kałuża
    Wydawca: Rebel
    Wydanie: polskie

    Liczba graczy: 1 - 5 osób
    Wiek graczy: od 8 lat
    Czas gry: ok. 30 - 60 minut
    Zobacz także:
    Klienci polecają również:
    Na stronie sklepu internetowego dragoneye.pl są stosowane pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszym regulaminie.