[3758]
Kroniki zamku Avel, to niewątpliwie jest jedna z najbardziej magicznych gier dostępnych na rynku! Już podczas tworzenia swojego bohatera mamy do czynienia z pradawnymi czarami. Otóż wraz z narodzinami naszego bohatera, same gwiazdy nadają mu imię! I tak możemy otrzymać takie imiona, jak: Tomiła Wspaniałomyślna, Pięściogrzmot Trafny, Krzywowąs z Wielkim Wąsem. Mnie zaś gwiazdy nadały jakże pasujące do mnie miano, czyli zostałem Czciborem Okrągłym. Po drugie zdobywamy wypasione przedmioty, wyciągając je z zaczarowanego złośliwego woreczka. Grzebiesz, macasz i w myślach mówisz: hełm, hełm, hełm... a woreczek niczym Tiara Przydziału słucha, słucha, w końcu niby się z Tobą zgadza (jesteś już pewien na 100%, że wymacałeś hełm)... i bach kolejna tarcza, nie ma zwrotu, nie ma negocjacji! Do tego zmagamy się z fascynującymi potworami, o których dowiadujemy się wielu ciekawostek z bestiariusza. Choćby możemy poznać szaloną etymologię Ropuchy krowiej ("Wyobraźcie sobie ropuchę. [...] A teraz powiększcie ją do rozmiaru krowy"). Avel to zaiste magiczny świat. Korzystamy z siły krasnoludów przy budowie murów, z pomocą elfów rozkładamy sidła, a wszystko to, aby pokonać wielkie Monstrum. Pradawną, przerażająca istotę z legend! Mamy też magiczną księgę. A przynajmniej tak wygląda... instrukcja (Dusiołowi niech będą dzięki, że nie jest przy tym tak opasła, jak typowa księga czarów). No i wypraska w kształcie skrzynki na przedmioty. Najprawdziwsze czary i magia. I ostatnia rzecz, jak w żadnej innej grze planszowej, nasza postać będzie wyjątkowo, wystarczy kilka kredek i mamy herosa w unikalnym, barwnym stroju (co prawda zawsze z tą samą twarzą). Cóż mogę powiedzieć, gra w Kroniki zamku Avel to po prostu świetna przygoda!Ocena: 4/5
Właściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.