25-03-2024
23-03-2024
16-03-2024
09-03-2024
02-03-2024
24-02-2024
W tej pełnej wspaniałych przygód grze planszowej, noszącej dumną nazwę Talizman: Magia i Miecz, wyruszysz na niebezpieczną wyprawę po wielki skarb, artefakt o niebywałej mocy, jedyną i niepowtarzalną, legendarną Koronę Władzy. Wcielisz się w wojownika, kapłana, czarnoksiężnika lub innego bohatera władającego magią, mieczem, toporem, czy też innym, bardziej wyszukanym orężem.
Droga do korony nie jest jednak łatwa. Legendy mówią, że w środkowej krainie znajdującej się za Tajemniczymi Wrotami, jedyną ochroną jaka pozwoli Ci przeżyć, jest opiewany w dawnych pieśniach Talizman. Ten kawałek magicznej biżuterii niełatwo jednak zdobyć, gdyż tylko najwytrwalsi podróżnicy będą w stanie pokonać liczne przeciwności losu - potężne potwory, niebezpieczne pułapki i tajemniczą moc, aby go odnaleźć. Lwie serce i łeb na karku będą ci potrzebne, jeśli masz zamiar pokonać swoich wrogów, którzy tylko czyhają, aż podwinie ci się noga. Jeśli chcesz zdobyć dla siebie Koronę Władzy, będziesz musiał wykazać się sprytem, siłą i niebywałą wytrwałością, godną największych podróżników, jakich nosiła do tej pory ziemia.
Nowa edycja gry Magii i Miecza ma zasady bardzo zbliżone do oryginalnej wersji, co ją jednak wyróżnia, to nowy sposób wydania - plansza wykonana jest z grubeszego, twardszego kartonu i zachwyca doborem barw. Karty postaci, przygód i czarów, przepięknie ilustrowane, wykonane są z solidnego papieru, pudełko posiada deydkowane przegródki na wszystkie elementy. Każdy "pionek" to plastkikowa figurka, która idealnie odpowiada ilustracji na karcie postaci. To zupełnie nowa jakość w porównaniu do poprzednich edycji gry.
Gra planszowa Talisman: Magia i Miecz posiada proste i przystępne zasady, tak proste, że pomimo iż gra jest rekomendowana od lat 9, nawet i młodsi miłośnicy gier planszowych, po wytłumaczeniu zasad, powinni sobie poradzić. Każdy z graczy wciela się w jednego z poszukiwaczy przygód, których mamy tutaj aż czternastu, co gwarantuje dużą różnorodność - gra dzięki temu nie znudzi nam się zbyt szybko, gdyż każdym bohaterem gra się inaczej. Możemy stać się potężnym magiem, który swoimi czarami nie tylko rozniesie w pył wrogów którzy staną mu na drodze, ale także wpłynie na rozgrywkę na wyższym poziomie i pokrzyżuje plany przeciwnikom. Możemy też wcielić się w rolę sławnego wojownika wywijającego sprawnie swym orężem, złodzieja, który swoimi lepkimi palcami przywłaszczać sobie będzie przedmioty innych graczy, a nawet budzącego postrach trolla. W grze wędrujemy po barwnej, pięknie ilustrowanej planszy, która przedstawia pełną niebezpieczeństw krainę. Spotkają nas tu liczne przygody i niespodziwane zdarzenia. Będziemy walczyć z potworamii aby zdobyć doświadczenie, które z kolei pomoże nam rozwinąć kierowaną przez nas postać i dzięki temu pokonywać jeszcze silniejszych wrogów. Będziemy odnajdywać przedmioty - broń, zbroje, złoto oraz potężne artefakty, spotkamy także wiele postaci, które zostaną naszymi przyjaciółmi i pomagać nam będą w dalszej wyprawie. Wszystko to w jednym celu - aby zdobyć tajemniczy talizman, dotrzeć do niedostępnej Wewnętrznej Krainy i po pokonaniu wszystkich piekielnych niebezpieczeństw zdobyć legendarną Koronę Władzy.
Talizman: Magia i Miecz to planszowa gra-legenda, która od kilkudziesięciu lat w różnych wydaniach dostarcza graczom na całym świecie niezapomnianych doświadczeń płynących z pełnej przygód i magii rozgrywki. Dla wielu graczy była to pierwsza rozbudowana gra w której robili coś więcej niż tylko rzucanie kostką i przesuwanie pionków po planszy. Owszem, istnieje tu spora doza losowaści, jednak mamy masę przeróżnych wyborów, które doskonale wpasowują się w tło gry. Podczas naszej podróży przez krainę odwiedzamy miasteczka, wioski, zamki, możemy spotkać się z czarodziejką, która nam pomoże w wypełnieniu naszej misji, lub wręcz zaszkodzi zmieniając nas w oślizgłą ropuchę, możemy odwiedzić kowala, który wykuje dla nas broń lub zbroję, możemy udać się do gospody, gdzie wygramy w karty trochę pieniędzy, lub pod wpływem kilku kufli piwa wdamy się w bójkę z lokalnym osiłkiem. Wiele jest tu do zrobienia, wiele nas może spotkać i wszystko to doskonale buduje atmosferę Magii i Miecza.
Dużą zaletą gry jest także to, że pojawiło się do niej wiele dodatków, co powoduje, że kilkugodzinna rozgrywka potrafi rozciągnąć się do rozmiarów kilkudniowej kampanii. Zależnie od tego na jakie rozszerzenie się zdecydujemy, otrzymamy nowe przedmioty, przygody, plansze, zasady - możemy wybrać się w góry, zejść do mrocznych podziemi, udać się do wielkiego, dającego wiele możliwości zarobku miasta, lub wyprawić się do zamieszkanego przez tajemnicze istoty lasu.
Dla kogo jest Talisman: Magia i Miecz?
- Dla począkujących planszówkowiczów, którzy bez przyswajania zbyt skomplikowanych zasad chcą wraz z przyjaciółmi przeżyć przygody w fantastycznej krainie.
- Dla dzieciaków, które chcemy wprowadzić w świat pełen magii i miecza.
- Dla wszystkich tych, którzy pamiętają poprzednie edycje gry, chcieliby oderwać się czasem od problemów życia codziennego i udać się w sentymentalną podróż do krainy młodości.
Jak wygląda rozgrywka w grze Talisman: Magia i Miecz?
Gracze na początku gry wybierają swoich bohaterów, z których każdy posiada inne, unikatowe zdolności i jest opisany statystykami przydającymi się walce (lecz nie tylko). Statystyki te to: żywotność, symbolizująca naszą witalność (określa ile ran możemy przyjąć zanim zginiemy), siła określająca naszą umiejętność walki, oraz moc, która mówi nam jak biegli jesteśmy w używaniu czarów, ile możemy ich posiadać i jak sprawnie rozprawimy się z magicznymi istotami. mamy także ilość startowego złota, jakie posiada nasza postać, charakter jakim cechuje się nasz bohater, oraz punkty losu, które możemy wykorzystywać do przerzucania wyników rzutów kością. Podczas rozgrywki, gracze na zmianę wykonują swoje tury, w których pierwszym krokiem jest rzut kością. Zależnie od tego co nam na kości wypadło, nasz bohater porusza się o tyle pól w jedną lub drugą stronę. Po wylądowaniu na określonym terenie, czytamy jego opis na planszy i wykonujemy polecenie w nim zawarte. Bardzo często będziemy losować karty przygód - większość pól w krainie zewnętrznej (w tej, w której zaczynamy grę) właśnie takie wydaje nam polecenie. Na kartach przygód mogą znajdować się wrogowie, z którymi będziemy zmuszeni walczyć, lecz nie tylko. Często spotkają nas także jakieś wydarzenia, które będą mieć wpływ na całe krainy, a także na innych poszukiwaczy przygód, możemy też znaleźć jakiś przedmiot, który znajdzie się w naszym ekwipunku aby pomóc nam w dalszej wyprawie. Bardzo istotną rzeczą, którą w Talismanie będziemy robić bardzo często jest jednak właśnie walka. Swoje boje toczyć będziemy ze zjawami, trollami, rzezimieszkami a nawet ze smokami - różnorodność adwersarzy jest bardzo duża, każdy ma inną siłę, z niektórymi będziemy musieli walczyć wykorzystując moc, a zdarzają się także istoty posiadające specjalne umiejętności. Żeby tego było mało pojedynki będziemy mogli toczyć także z innymi graczami. Jak się w Talismanie walczy? To bardzo proste. Rzucamy kością i do wyniku dodajemy naszą siłę lub moc (zależnie od tego z kim walczymy), to samo robimy w przypadku naszego wroga i porównujemy wyniki. Ten kto uzyskał większy - wygrywa. Pokonani przeciwnicy lądują w naszej sakwie, jako trofeum, które możemy później wymienić, aby podnieść sobie określone statyski (moc lub siłę). Na planszy mamy także specjalne lokacje w których możemy robić inne rzeczy. Na przykład w mieście możemy odwiedzić cyrulika, który nas poskłada do kupy po obrażeniach, które odnieśliśmy w walkach, możemy też iść do alhemika, który pozwala zamienić swoje przedmioty w złoto lub zaryzykować wizytę u czarodzieja, co może zaoowocować ulepszeniem statystyk lub zamianą w oślizłą ropuchę. Niektóre pola dają nam także bonusy, zależnie od tego jaki charakter posiadamy. Dobrym przykładem jest tu cmentarz, gdzie złe postacie odzyskają swoje punkty losu a dobre utracą punkty życia. Tak więc chodzimy dookoła krain, zbierając trofea, rozwijając swoją postać, zdobywając złoto oraz przedmioty - zapytacie jednak po co? Otóż w środkowej krainie na wielkiej wieży spoczywa Korona Władzy - artefakt upragniony przez każdego poszukiwacza przygód. Kto pierwszy tam dotrze jest w stanie pokonać wszystkich graczy w przeciągu kilku rund i gdy wszyscy inni już polegną, śmiałek, który pozostaje na planszy jest ogłaszany zwycięzcą. Droga do wewnętrznej krainy jest jednak usiana wielkimi niebezpieczeństwami i tylko najlepiej przygotowani bohaterowie są w stanie dotrzeć do korony w jednym kawałku.
Koszulki pasujące na karty do gry Talisman: Magia i Miecz:
Mini American (172 szt.)
Talisman (14 szt.)
Recenzja w Game Troll TV:
♦ 1 plansza
♦ 1 instrukcja
♦ 14 kart Poszukiwaczy
♦ 104 karty Przygód
♦ 24 karty Zaklęć
♦ 28 kart Ekwipunku
♦ 4 karty Talizmanów
♦ 4 karty Ropuch
♦ 4 karty Charakteru
♦ 18 plastikowych figurek
♦ 6 sześciościennych kości
♦ 40 żetonów Siły
♦ 40 żetonów Mocy
♦ 40 żetonów Życia
♦ 30 sztuk złota
♦ 36 żetonów Losu
Number of reviews: 3
Write ReviewThe owner of the online store does not guarantee that the published opinions come from consumers who have used or purchased a given product.
See also:
Customers who bought this product also purchased