- Juliusz Cezar
Władcy starożytnych cywilizacji, którzy zapisali się w annałach historii, to jedne z największych strategicznych umysłów jakie nosiła ziemia. Aby osiągnąć przewagę nad innymi nacjami, musieli dbać o gospodarkę, czynić ją jak najmniej zależną od państw ościennych, utrzymać potężną armię oraz stworzyć prężnie działającą administrację państwową. Dbaj o każdy najmniejszy czynnik, gdyż wszystkie decyzje mają spore znaczenie na drodze do Twojego zwycięstwa.
7 Cudów Świata: Pojedynek to dwuosobowa wersja znanego klasyka - gry 7 Cudów Świata. Zachowuje wszystkie cechy "dużej wersji", przy sprytnej zmianie mechaniki gry. To powoduje, że jeśli znacie 7 Cudów Świata, jesteście gotowi do gry już po szybkim przekartkowaniu instrukcji. Nie popełnijmy jednak błędu - 7 Cudów Świata: Pojedynek nie jest dokładną kopią swojego większego brata, a wiele jej aspektów czyni ją dużo ciekawszą przy rozgrywce dwuosobowej.
Jak w to się gra?
Twórcy dali nam 3 drogi do zwycięstwa w grze. Możemy rozegrać wszystkie 3 Ery i policzyć punkty. Możemy, stawiając budynki militarne, przesuwać znacznik konfliktu w stronę swojego przeciwnika. Dotarcie do końca toru konfliktu po stronie oponenta oznacza naszą wygraną. Przeciwnik też zapewne nie będzie próżnował i jeśli nie przypilnujemy odpowiedniego rozwoju strony militarnej, sami możemy wpaść w jego pułapkę. Bardziej pokojowo nastawieni gracze mogą próbować dominacji naukowej. Zdobycie sześciu żetonów postępu również powoduje wygranie gry.
Gracze rozpoczynają grę z 4 wybranymi cudami świata (spośród dostępnych 12) i 7 monetami. Karty budynków układane są na stole w swoistą piramidę. W każdej z trzech dużych rund (nazwanych w grze Erami) gracze naprzemiennie dobierają karty. Ale uwaga, można dobierać tylko te karty, które są całkowicie odsłonięte. Powoduje to wieczne dylematy - zabrać potrzebną kartę kosztem odkrycia dwóch następnych? Zwłaszcza, jeżeli podejrzewamy, że któraś z nich pozwoli naszemu przeciwnikowi uzyskać niepożądaną przewagę. Dodatkowo, niektóre z cudów świata po wybudowaniu pozwalają na rozegranie natychmiastowo kolejnej tury i co za tym idzie, zagranie następnej karty. Zdolność ta potrafi mocno namieszać w rozgrywce, a nasza misternie układana taktyka zawala się jak domek z (nomen omen) kart. Pamiętajcie też, że z dostępnych 8 cudów możecie wybudować tylko 7, a zatem ten z graczy który nie zdąży, może (ale nie musi!) znaleźć się w dużo gorszej pozycji względem swego przeciwnika.
♦ Budując budynki z czerwonych kart, gracze powodują przesuwanie się znacznika konfliktu na torze militarnym w stronę swojego przeciwnika. Kiedy dotrze on do jego stolicy natychmiast przegrywa grę. Po drodze zdobywa się żetony, które dodatkowo spowalniają przeciwnika zabierając mu posiadane monety, a na koniec gry zapewniają dodatkowe punkty
♦ Zdobyte w trakcie gry karty naukowe, zielone, pozwalają nam na kupowanie żetonów postępu, które zapewniają dodatkowe bonusy (np. przesuwanie żetonu konfliktu dwa razy szybciej). Zdobycie 6 takich żetonów powoduje natychmiastową wygraną
♦ Dzięki kartom żółtym, budynkom handlowym, otrzymywać będziemy więcej monet, które są bardzo cenną walutą w grze, która wydatnie wspomaga nabywanie surowców
♦ Karty niebieskie, budynki cywilne, zapewnią nam wyraźny zastrzyk punktów zwycięstwa
♦ Zagrywanie wszystkich kart będzie uzależnione od posiadania w mieście odpowiedniej kombinacji brązowych i szarych kart zapewniających niezbędne surowce do jego rozbudowy
♦ W trzeciej erze będzie można także zdobyć karty gildii, fioletowe, dzięki którym uzyskacie dodatkowe punkty za budowę konkretnych typów budynków.
Niezależnie od tego czy już znacie i lubicie 7 Cudów Świata, czy dopiero zaczynacie przygodę z tą serią, 7 Cudów Świata: Pojedynek, to bardzo solidnie dopracowana gra potrafiąca zapewnić rozrywkę na długie godziny. Rozgrywka jest przy tym szybka - jedna partia zajmuje około pół godziny - co nie zniechęca przegranych, a wręcz zachęca do rozegrania kolejnych partii.
Do gry dostępny jest także dodatek 7 Cudów Świata: Pojedynek - Panteon. Wprowadza on szereg bóstw ingerujących w poczynania graczy, dających dodatkowe bonusy i powodujących, że rozgrywka staje się znacznie bardziej wymagająca.
Wysyłki zamówień, które zawierają ten produkt, będą realizowane po skompletowaniu całego zamówienia.
Koszulki pasujące na karty do gry:
Rozmiar 65x100 mm (12 szt.)
Mini European 44x68mm (73 szt.)
Opis gry w serwisie BoardGameGeek.com
Autor: Antoine Bauza, Bruno Cathala
Wydawca: Rebel
Ilustracje: Miguel Coimbra
Wydanie: polskie
Liczba graczy: 2 osoby
Wiek graczy: od 10 lat
Czas gry: ok. 30 minut
Zawartość pudełka:
♦ 66 kart Budowli♦ 7 kart Gildii
♦ 12 kart Cudów
♦ 4 znaczniki militarne
♦ 10 żetonów postępu
♦ 1 pion konfliktu
♦ 31 monet
♦ 1 notes punktacji
♦ 1 instrukcja
♦ 1 podsumowanie
♦ plansza do gry
Number of reviews: 4
Write ReviewThe owner of the online store does not guarantee that the published opinions come from consumers who have used or purchased a given product.