[389]
Czy istnieje gra, która odpowiada wszystkim? Zapewne nie, ale Dixit na pewno zbliża się do tego ideału. Niezależnie od wieku czy zainteresowań to jedna z najbardziej znanych gier karcianych. Oczywiście nie dzieje się tak bez powodu.
Proste zasady
Gra ma bardzo zasady, które da się wytłumaczyć w kilka minut. Wszyscy gracze otrzymują 6 takich samych kart. Cel gry to uzyskanie największej ilości punktów. Jedna osoba – narrator, który zmienia się co rundę przekazuje skojarzenie. Następnie wszyscy gracze rewersem w dół zbierają karty związane z tym skojarzeniem. Potem następuje głosowanie. Jeśli wszyscy gracze zagłosują na kartę narratora, lub nikt na nią nie zagłosuje wszyscy poza narratorem otrzymują 2 punkty. Narrator otrzymuje 3 punkty jeśli ktoś zagłosował na jego kartę, ale nie byli to wszyscy gracze. Taki system oddawania punktów wymusza kreatywne podawanie nie oczywistych skojarzeń, które zmylą przeciwników.
W trakcie gry możemy dowiedzieć się czegoś ciekawego o naszych towarzyszach. Występuje tu element rywalizacji, z racji istniejącego toru punktacji, ale sama atmosfera przy grze jest satysfakcjonująca. W przypadku, kiedy nasi współgracze są kreatywni stwarza możliwość tworzenia wciągających historii i unikalnej atmosfery. Gra jest wciągająca i niewątpliwie integruje ludzi na imprezach.
Pożywka dla wyobraźni
Grafiki na kartach są przemyślane. Surrealistyczne symbole pozwalają wymyślać całkiem ciekawe hasła. Gra jest angażująca i sprawdzi się zarówno na imprezie, jak i w rodzinnym gronie. Lekka forma i regrywalność ( gra podstawowa oferuje 84 karty 80 X 120) oraz możliwość dokupienia sporej ilości dodatków.
Podsumowanie
Gra jest prosta, raczej dla początkujących i rodzinnych graczy. Karty mogą się znudzić, jeśli bardzo często gramy można jednak dokupić jedno z wielu rozszerzeń i cieszyć się nowością.
Zdecydowanie warta polecenia jako pierwsza gra na wprowadzenie do gier planszowych.Ocena: 5/5
Właściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.