[1450]
Smok dojadał sarnę w wąwozie, po chwili za ścian wąwozu wyłoniły się krasnoludy, które ruszyły do chwalebnej szarży by wykraść smokowi skrywany skarb. Walka była zawzięta! latały sieci które pętały smoka, był ostrzeliwany z kuszy. Jednak bydle nie chciało dać za wygraną, i nie zamierzało tanio skóry sprzedać!. Zjadła tarczownika, spaliła kusznika - widząc to trzeciego z braci ogarnęła wielka złość!. Chwycił pewniej topór i postawił wszystko na jedną kartę (właściwie to miał dwie na ręce ale musiał dobiec) i ruszył na smoka. BANG! cios krytyczny (smok mimo posiadania 6 kart nie miał ani jednej tarczy...). Smok zaryczał falsetem a krasnolud odebrał smokowi jego najcenniejsze klejnoty. Pozostało tylko pogratulować Żonie zuchwałego zwycięstwa.
Drako - szybka gra pojedynkowa, z prostymi zasadami którą ogarną już młodzi graczy.
Zasady:
Każdy z graczy dobiera swoją talię (krasnoludy swoją smok swoją) dobierają po cztery karty. Gracz grający smokiem stawia go w centrum, krasnoludy tak jak im pasuje tak by nie sąsiadować bezpośrednio ze smokiem. Zaczyna smok posiadając jedną akcję- w ramach akcji może:
-Dobrać dwie karty
-Zastosować jeden z efektu karty (smok może : Przelecieć za pomocą skrzydeł na dowolne pole, zionąć ogniem paląc wszystkich równą ilością obrażeń w linii prostej -jeśli dwa lub więcej krasnoludów stanie na linii ognia wtedy każdy musi rzucić tarczę by się wybronić albo przyjąć obrażenia, ugryźć albo przejść na łapach Krasnoludy mogą zaatakować wręcz -pojedyńczo albo gdy są dwa topory podwójnie wtedy na każdy atak trzeba odpowiedzieć tarczą jeśli chcemy zablokować obrażenia, przejść się jednym bądź gdy są dwie stopy dwoma krasnoludami, strzelić z dystansu albo rzucić siecią)
Po rozegraniu pierwszej akcji smoka, krasnoludy rozgrywają 2 akcje, potem smok 2 akcja itd, aż umrze smok (zwycięstwo krasnoludów) umrą wszystkie krasnoludy (zwycięża Smok) albo skończą się karty i krasnoludy nie mogą podjąć już ataków (wygrywa smok który stwierdza że czas dać dyla)
Krasnoludy posiadają dodatkowo na swym woju jednorazowy żeton furii- po jego użyciu krasnolud motywuje towarzyszy do podjęcia jeszcze jednej akcji ale żyłka mu pęka i dostaje jedno obrażenie. Sieciarz może zagrać z dowolnego miejsca na planszy kartę sieci (bo ma tyle krzepy) i unieruchomić smoka (smok żeby wydostać się z niej próbuje ją zrzucić jak byk na rodeo, traci dwie akcje i sieć wraca do sieciarza). Obrażenia smok przydziela atakując konkretnego krasnoluda/dy, Krasnoludy po przełamaniu smoczych łusek decydują czy atakują go po skrzydłach (uniemożliwiając latanie) po nogach (uniemożliwiając chód) czy atakują pysk (uniemożliwiając mu zionięcie)
Podsumowując:
Wizualnie bardzo satysfakcjonujące figurki, szczególnie smok który jest dość masywny. Pudełko zgrabne, można by co najwyżej podreperować grafiki na kartach ale to kwestia tylko mojego gustu. Dobre do wprowadzania dzieci (takich absolwentów przedszkola Ocena: 5/5
Właściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.