Wszelkie potwory, atrybuty oraz narzędzia w podręczniku służą klimatowi Sci-fi i pod takie settingi jest pisany MEM. Nadaje się do grania w klimatach space opery, Star Wars, Mass Effect – między innymi przez fakt występowania w nich ogromnych zmian, wpływających na bohaterów graczy.
Chodzi o modyfikacje cielesne, zostanie cyborgiem, mutacje, czy też trening by zostać na przykład rycerzem gwiezdnego zakonu. Oczywiście jeżeli wyciągniemy samą podstawę, zmienimy nazwy atrybutów i utworzymy odpowiednią ilość sprzętu etc. to można grać na MEM w innym klimacie.
Efekt Mocy łączy w sobie to co najbardziej lubi się w Fate, PbtA oraz innych systemach. Przy tym bije obydwa powyższe prostotą, która pozwala dobrze się bawić już po chwili od otwarcia podręcznika.
Stworzono przyjemny system walki, który pozwala mocno wykazać się kreatywnością i nie wymaga poznawania kilkudziesięciu stron przed sesją. Efekt Mocy to także zbiór prostych szablonów, do których można dopisać własne stworzenia, przeciwników albo przedmioty. Nawet będąc początkującym.
Zależy nam, by w krótkiej małej książeczce zawrzeć symboliczny kopniak inspiracji z mechaniką, gotową wesprzeć krótkie kampanie w naszych ulubionych uniwersach kosmicznych. Czy to sci-fi (Obcy, Kod Nieśmiertelności, Predator, Elex) czy też space opera (Gwiezdne Wojny, Strażnicy Galaktyki).
Wielką zaletą której nie posiadają inne systemy, jest bardziej naturalny system rozwoju bohatera.
Bez trudu osoba nawet kompletnie nowa w grach fabularnych pojmie zasady tej mechaniki, zwłaszcza jeżeli osadzimy sesje w znanym jej uniwersum.
Czy to sama mechanika?
Początkowo miała być to sama mechanika, jednak pojawi się prosty setting specjalnie na potrzeby tej gry, więc z grubsza można określić to nawet systemem, jednak skupiamy się na mechanice.
Książka w miękkiej oprawie, 66 stron
Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!
Napisz recenzjęWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.