Podnieś banderę, zwerbuj załogę i napełnij skrzynie błyszczącymi złotymi monetami! W grze Kapitan Flip masz okazję wcielić się rolę jednego z pirackich kapitanów, którzy próbują się wzbogacić, jak najrozsądniej dobierając podkomendnych. W swojej turze dobierasz kafelek. Podoba Ci się? Możesz go zatrzymać. Jeśli nie, odwracasz go na drugą stronę, a następnie umieszczasz na swojej planszy, by zebrać załogę. Całość opiera się o umiejętne łączenie efektów i podejmowanie dobrze skalkulowanego ryzyka.
Na czym to polega?
Podczas zabawy uczestnicy kolejno rozgrywają swoje tury, a każda z nich przebiega według tego samego schematu:
- Gracz losuje jeden z kafelków postaci z woreczka tak, by widzieć tylko jedną stronę.
- Wybiera, czy chce zatrzymać postać, czy ją odwraca (i pozostawia na nowej stronie).
- Umieszcza wylosowaną postać w dowolnej kolumnie na swojej planszy na najniższym dostępnym polu (i otrzymuje premię, jeśli ukończył w ten sposób którąś kolumnę).
Dostępne w grze kafelki postaci mają przypisane efekty. Część z nich jest natychmiastowa (rozpatrujemy je od razu po umieszczeniu kafelka na planszy), inne działają na koniec gry. Kluczem do zwycięstwa jest umiejętne rozłożenie postaci na planszy, by zyskać jak najwięcej monet z poszczególnych efektów.
Gra kończy się, gdy ktoś zapełni 4 kolumny na swojej planszy. Po rozpatrzeniu efektów końca gry uczestnicy podliczają zebrane monety. Zwycięża najbogatszy z kapitanów!
Dlaczego pokochasz tę grę?
- Zasady można wyjaśnić w czasie krótszym niż wystrzał z armaty. Wszystko sprowadza się do dwóch decyzji: czy odpowiada nam wylosowana postać oraz gdzie ją umieścimy.
- Dzięki możliwości odwrócenia kafelka gra nabiera interesującego charakteru! Po drugiej stronie może znajdować się bohater, który bardziej nam odpowiada, ćwiczymy więc podejmowanie dobrze skalkulowanego ryzyka.
- Dzięki temu, że każdy kompletuje własną załogę, gra jest pozbawiona interakcji – także tej negatywnej. Uczestnicy w pełni odpowiadają za swoje wyniki, a każda decyzja wpływa na to, ile monet zdobędą!
- Plansze graczy są dwustronne i występują w 4 wariantach różniących się efektami, co zapewnia dużą różnorodność rozgrywek.
Wydawca: Rebel
Ilustracje: Jonathan Aucomte
Wydanie: polskie
Liczba graczy: 2-5
Wiek graczy: od 8 lat
Czas gry: ok. 20 lat
Zawartość:
- 72 dwustronne kafelki postaci
- 58 monet
- duży żeton mapy skarbów
- materiałowy woreczek
- 3 karty pomocy dla graczy
- 10 dwustronnych plansz przygody
- instrukcja
Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!
Napisz recenzjęWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.