Jak wygląda rozgrywka w Maracaibo?
W ciągu czterech rund gracze opływają swoimi statkami Karaiby, dostarczając towary do miast lub wykonując tam różne inne działania, przybliżające ich do zwycięstwa. Swoim statkiem poruszają się po wyznaczonym kursie, używając do tego celu kart, którymi dysponują. W ten sposób starają się zwiększyć swoje wpływy u trzech dominujących w regionie nacji, budując wpływowe połączenia i osiągając w ten sposób sławę oraz fortunę. Zwycięży ten z nich, któremu uda się zrealizować swoje plany najbardziej efektywnie. Czy osiągnie to budując potężny okręt, czy może tocząc bitwy, tworząc siatkę pomocników, eksplorując dzikie ostępy albo wykonując tajemnicze zadania?
To jednak nie wszystko! Maracaibo oferuje także tryb kampanii, w którym przygodę można kontynuować na przestrzeni kilku kolejnych gier. Kampania to fabularna opowieść przedstawiająca ciąg wydarzeń związanych z wybuchem zarazy pustoszącej Karaiby. Zapisana ona została na kilkudziesięciu kartach fabuły, które prowadzą graczy od początku historii, aż po jej finał. Mechanizm działania tych kart przypomina nieco gry paragrafowe, ale oczywiście jest znacznie prostszy. Zazwyczaj gracze czytają krótki tekst fabularny po czym wykonują zapisane na karcie instrukcje, np. wprowadzające nowe zadania lub zmieniające wygląd planszy. Czasem także muszą dokonać jakiegoś wyboru, który odbije się na późniejszej rozgrywce.
Autor gry przygotował także nie lada gratkę dla miłośników rozgrywek jednoosobowych. Dzięki trybowi solo możemy w pojedynkę zmierzyć się z wirtualną przeciwniczką Jean, która sterowana jest za pomocą specjalnie do tego celu przygotowanym kartom. My pływamy po Karaibach według normalnych zasad, z kolei działania Jean to specjalnie zaprojektowane ruchy i akcje, które zmieniają się co turę. Zestaw kart sztucznej inteligencji jest losowy i zależy od wybranego poziomu trudności, a tych jest do wyboru aż pięć! W trybie dla jednego gracza możemy rozegrać także wspomnianą już kampanię.
Koszulki pasujące na karty do gry:
Standard European (265szt.)
Autor: Alexander Pfister
Wydawca: Fishbone Games
Wydanie: polskie
Wiek: od 14 lat
Liczba graczy: 1-4
Czas gry: około 30 minut/gracza
Zawartość pudełka:
- plansza przedstawiająca Karaiby
- 4 plansze statków
- 265 kart, wliczając w to:
• 157 kart planowania
• 77 kart fabuły
• 8 kart kariery
• 15 kart automy
• 8 budynków prestiżowych - 1 niebieski woreczek
- 4 karty pomocy
- 24 płytki zadań
- 4 płytki fabuły
- 13 płytek miast
- 23 płytki rozwoju
- 20 żetonów synergii
- 25 żetonów walki
- 58 dublonów
- 4 certyfikaty walutowe
- elementy drewniane:
• 39 znaczników przynależności
• 98 dysków
• 12 znaczników wpływów
• 32 figurki
• 4 statki
• 4 znaczniki punktów zwycięstwa
• 4 eksploratorów
• 12 znaczników
Liczba opinii: 1
Data dodania: 07 October 2022
Pana Pfistera przedstawiać nie trzeba, bo chyba każdy słyszał o legendarnej już grze Great Western Trail. Maracaibo jest jak dla mnie grą niedocenianą. Zapewne przez instrukcję ,która nie ułatwia wejścia w ten świat. Pochwalę się, że ja do swojego egzemplarza dostalem instrukcję w języku chińskim. To dopiero był czad
Ocena: 5/5
Właściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.