[1361]
Nemesis zdecydowanie należy do kategorii gier z wysokim progiem wejścia, w czym pomaga świetnie przygotowana wideorecenzja (po obejrzeniu jej jedynie kilkukrotnie sprawdzaliśmy szczegółowe zasady w papierowej instrukcji).
Pomimo tego wszystkie osoby, z jakimi miałem okazję grać - nawet grywający na co dzień w gry bardziej "niedzielne" - uznały Nemesis za świetną rozrywkę, angażującą wszystkich w pełni aż od początku do samego końca. Odpowiedzialny za to jest z pewnością klimat gry, który opisałbym jako połączenie klasycznych horrorów: "Obcego", z uwagi na warstwę fabularną gry (wracający na Ziemię statek, jego powolna eksploracja, szemrana korporacja z własnymi celami, nieustanny niepokój związany z obecnością niepożądanych pasażerów) oraz "Coś", z uwagi na stałą niepewność co do tego, czy nasi sprzymierzeńcy naprawdę są sprzymierzeńcami.
Drugi z powyższych elementów - ta nieustanna niepewność co do motywów naszych towarzyszy - jest w mojej ocenie największym atutem Nemesis. Każdy gracz na początku rozgrywki wybiera jedną z dwóch postaci (z sześciu dostępnych, z których każda posiada własny zestaw przedmiotów/zdolności), a następnie losuje dwa indywidualne cele. W momencie pojawienia się na statku pierwszego kosmity - Intruza - każdy gracz wybiera jeden cel i dąży do jego zrealizowania. Do wygrania konieczne jest przeżycie i zrealizowanie swojego celu (które mogą być neutralne, jak chociażby powiadomienie Ziemi o czyhającym na statku zagrożeniu, czy też przeciw innym graczom - których jednak nie można atakować wprost!).
W Nemesis wygrać nie jest łatwo - oprócz realizacji celu musimy eksplorować statek (powoli i po cichu lub szybciej, ale narażając się na to, że usłyszą nas Intruzi), dbać o to, aby nie uległ on zbyt wczesnemu zniszczeniu (przez panoszące się pożary czy coraz to kolejne awarie), a także aby nie zostać obiadem dla Intruzów. Mimo tego nawet przegrane rozgrywki były przez nas miło wspominane jeszcze na długo po ich ukończeniu, i zawsze z chęcią wracamy na pokład Nemesis.
Gra zdecydowanie warta swojej ceny - każda z naszych rozgrywek była unikatowa, a sposób przygotowania gry (modułowe pomieszczenia za każdym razem losowo układane na planszy statku, inne umiejętności każdej z postaci) sprawia, że długo nie doświadczymy powtarzalności.Ocena: 5/5
Właściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.