Cztery armie w Neuroshimie to Moloch, Posterunek, Borgo i Hegemonia. Są one asymetryczne, a każda posiada inny zestaw żetonów. Każda armia składa się z 35 żetonów, w tym żetonów jednostek oraz akcji specjalnych. Jednostki wykłada się na planszę, na dowolnym polu nie zajętym przez inny żeton. Każda z nich ma oznaczenie informujące, czy jest jednostką strzelającą czy walczącą wręcz a także inicjatywę (o wartości od 0 do 3). Na żetonie znajdują się także symbole oznaczające z jaką siłą i w jakie kierunki atakuje. Niektóre jednostki mają zdolności specjalne, na przykład mogą zablokować inne albo atakować dwukrotnie. Symboli nie jest dużo, a po kilku partiach nie trzeba zerkać do instrukcji, by dobrze się w nich orientować.
Wśród żetonów występują żetony Bitwy, które można zagrać, aby rozpocząć walkę. W momencie rozstrzygania bitwy wiele jednostek ginie, wykonując przed śmiercią jeszcze jeden, zabójczy atak. Dobre ustawienie jednostek i ich osłona oraz ochrona bazy są bardzo trudne, często więc posyła się jednostki w samobójcze misje, aby tylko zdjąć jeszcze jeden punkt z bazy przeciwnika.
Zadaniem graczy jest atak na Sztab przeciwnika. Na początku gry każdy ze Sztabów posiada 20 punktów Wytrzymałości. Jeśli podczas przebiegu gry Sztab straci ostatni, dwudziesty punkt Wytrzymałości, zostaje zniszczony, a dany gracz odpada z gry.
- Nowa edycja bestsellerowej gry strategicznej od Portal Games w wielkim pudle z mnóstwem materiałów promocyjnych i w nowej wersji graficznej
- Nowe elementy: znaczniki punktów życia Sztabu dla każdej armii, planszetki dla wszystkich frakcji, plastikowa wypraska mieszcząca wszystkie armie
- Wyczerpująca broszurka FAQ
- Gratisowa kampania opowiadająca o początkach Molocha
Wydawca: Portal Games
Wydanie: polskie
Liczba graczy: 2-4
Wiek graczy: 13+
Czas gry: 30 min.
Różnice względem wersji zwykłej:
1. Duże pudło (31x31x10 cm) z nową okładką
2. Dwuwarstwowa plansza z nową grafiką
3. Znaczniki punktów życia Sztabu dla wszystkich armii
4. Planszetki dla wszystkich frakcji
5. Plastikowa wypraska dla wszystkich armii
6. Kampania opowiadająca o początkach Molocha
7. Nowe ilustracje jednostek armii
8. FAQ w broszurce
Liczba opinii: 1
Data dodania: 11 October 2022
ROK MOLOCHA. Czyli stara, dobra Neuroushima Hex w lekko odnowionych szatach. Ta gra wciąż pozostaje jednym z najbardziej zaciekłych i taktycznych pojedynków na planszy. Nawet znajomi, którzy nie lubią świata post-apo, wyrażali się o Neuroushimie w samych superlatywach. A co dostajemy? Grę szybką. Sprawną. Niesamowicie taktyczną. Pełną emocji. Nie zabierającą dużo miejsca, więc batalia może toczyć się nawet w przydrożnym pubie. Pub ten, smętne miejsce do tej pory, nagle może zyskać nowe życie. Przy szarych kuflach z piwem, zaczyna się żywiołowa narracja. To armia Borgo napiera na ledwo żywy przyczółek. Jednak czy jest to tylko chwilowe wycofanie sił czy może misternie przygotowana pułapka? Neuroshima Hex 3.0: Rok Molocha to jedna z tych gier w życiu każdego szanującego się gracza w którą po prostu nie można przynajmniej raz nie zagrać. Bez tego, nasze growe doświadczenia wydają się niekompletne :)
Ocena: 5/5
Właściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.