"Miecz przeznaczenia ma dwa ostrza. Jednym jesteś ty."
- "Miecz Przeznaczenia", Andrzej Sapkowski
Na szlaku Starego Świata lepiej się mieć na baczności. Tu i ówdzie grasują potwory, które zwykłego śmiertelnika w mgnieniu oka pozbawią życia... Ty jednak nie jesteś zwykłym człowiekiem... to ciebie powinny obawiać się potwory...
Wiedźmin: Stary Świat to gra planszowa, która pozwoli zaznać wiedźmińskiego życia i wyruszyć na szlak w poszukiwaniu przygód i sławy. W fantastycznym świecie, pełnym niebezpieczeństw, magicznych tajemnic, intryg skrytych pod płaszczem codzienności i miejsc tak niezwykłych, że zapierają dech w piersiach, wypełnisz swe przeznaczenie łowcy potworów. Wcielisz się tu w rolę jednego z wiedźminów, których w Starym Świecie pełno krążyło po traktach i ścieżkach. Mieli też pełne ręce roboty, gdyż kontynent trawiła plaga potworów, a zwykli ludzie chętnie płacili za ochronę swoich zadów - nikt przecież nie chciał skończyć jako obiad gryfa czy mantikory. Oprócz ciągłej tułaczki i ubijania bestii, wypełnisz też inne zadania, pograsz trochę w kości w karczmie, nauczysz się nowych uników i uderzeń, a nawet będziesz miał okazję pokazać gdzie topielce zimują swym pobratymcom z innych cechów.
Przejdźmy więc do samej rozgrywki...
W grze Wiedźmin: Stary Świat każdy z graczy wybiera jedną z pięciu wiedźmińskich szkół i wciela się w rolę profesjonalnego zabójcy potworów. W trakcie podróży po rozległych krainach Kontynentu będzie odkrywał ich tajemnice, ćwiczył się w walce i zdobywał doświadczenie. W zależności od długości rozgrywki, określonej na początku gry, gracze rywalizują o zebranie od 4 do 6 Trofeów. Pierwsza osoba, którą zbierze ich wymaganą liczbę wygrywa, przynosząc w ten sposób najwyższy honor i sławę swojej szkole.
Trofea można zdobyć na wiele sposób. Podstawową metodą jest, jak na wiedźminów przystało, zabijanie potworów. Gracze mogą je również zdobyć, walcząc o honor swojej szkoły z innymi wiedźminami w tawernach, zwiększając do maksimum poziom swoich Atrybutów, jak również wykonując konkretne Zadania podczas podróży po Kontynencie.
W trakcie rozgrywki, gracze tworzą unikalną talię kart, wybierając z puli dostępnych umiejętności: ataków, uników i wiedźmińskich znaków. Gracze korzystają z talii w walce, gdzie łączą karty w potężne kombinacje ataków i używają specjalnych zdolności wiedźmińskiej szkoły, do której należą. Zadania, potyczki, a nawet kościany poker pozwolą im zaś zdobywać nowe przedmioty i pieniądze oraz rozwijać swoje umiejętności.
Koszulki pasujące do gry:
Griffin (379 szt.)
Liczba graczy: 2-5
Wiek graczy: 14+
Czas gry: 90-150 min
Autor: Łukasz Woźniak
Wydawca: Rebel
Wydanie: polskie
Zawartość pudełka:
- plansza
- 90 kart akcji
- 72 karty eksploracji
- 56 kart wydarzeń
- 28 kart eliksirów
- 8 kart trofeów
- 11 kart pomocy
- 10 kości do pokera
- 35 znaczników złota
- 1 żeton zamkniętej tawerny
- 18 znaczników terenu
- 28 kart potworów
- 28 znaczników potworów
- 20 kart walki potworów
- 5 zestawów komponentów gracza zawierających:
- -> planszetkę gracza
- -> znacznik punktów
- -> 10 kart akcji początkowych
- -> figurkę wiedźmina
- -> 5 drewnianych znaczników
- -> drewniany znacznik tarczy
- -> 4 karty wiedźmińskich trofeów
Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!
Napisz recenzjęWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.