30-04-2024
27-04-2024
26-04-2024
25-04-2024
23-04-2024
20-04-2024
Barrage to zaawansowana ekonomiczna gra planszowa dla 1 do 4 graczy, w której każdy pełni rolę prezesa spółki państwowej walczącej o prymat na rynku produkcji energii w regionie Alp. Gracze kupują i korzystają z technologii, by budować tamy i elektrownie wodne oraz łączą je za pomocą kanałów. Kompletny system wodny pozwala na użycie zgromadzonej przy tamach wody do produkcji energii i realizację kontraktów.
Barrage to gra wyjątkowa – ma zaskakującą, perfekcyjnie zaprojektowaną mechanikę, niezwykle silną, ale i nieoczywistą interakcję między graczami, w której nasze sukcesy mogą równie mocno zaszkodzić co pomóc przeciwnikom, oraz przepiękną szatę graficzną, a także ścisłe powiązanie mechaniki z tematyką, w której zadbano o najdrobniejszy szczegół.
Przebieg rozgrywki
Na początku rozgrywki każdy gracz wybiera dla siebie planszę Spółki, swojego Dyrektora Wykonawczego i Kontrakt Początkowy – ich cele i umiejętności są asymetryczne. Rozgrywka trwa pięć rund i toczy się na planszy przedstawiającej mapę części Alp podzielonej na 3 obszary: Góry, Wzgórza i Równiny. Na każdym obszare znajdują się zbiorniki wodne oraz pola, na których gracze mogą budować swoje Konstrukcje: Tamy, Kanały i Elektrownie.
Woda to najcenniejszy surowiec w grze – niezakłócona przez Konstrukcje spływa w dół rzekami łączącymi zbiorniki. Gracze nie są właścicielami wody, ale próbują ją kontrolować budując Tamy, które ją gromadzą w zbiornikach oraz przekierowując ją Kanałami do swoich Elektrowni, aby wygenerować energię i zrealizować intratne kontrakty. Na wielkość produkcji ma wpływ ilość wody zatrzymanej przez Tamę (uzależniona od podaży wody oraz wysokości Tamy) oraz przepustowość Kanału prowadzącego do Elektrowni.
Barrage to gra wyjątkowa – ma zaskakującą, perfekcyjnie zaprojektowaną mechanikę, niezwykle silną, ale i nieoczywistą interakcję między graczami, w której nasze sukcesy mogą równie mocno zaszkodzić co pomóc przeciwnikom, oraz przepiękną szatę graficzną, a także ścisłe powiązanie mechaniki z tematyką, w której zadbano o najdrobniejszy szczegół.
Przebieg rozgrywki
Na początku rozgrywki każdy gracz wybiera dla siebie planszę Spółki, swojego Dyrektora Wykonawczego i Kontrakt Początkowy – ich cele i umiejętności są asymetryczne. Rozgrywka trwa pięć rund i toczy się na planszy przedstawiającej mapę części Alp podzielonej na 3 obszary: Góry, Wzgórza i Równiny. Na każdym obszare znajdują się zbiorniki wodne oraz pola, na których gracze mogą budować swoje Konstrukcje: Tamy, Kanały i Elektrownie.
Woda to najcenniejszy surowiec w grze – niezakłócona przez Konstrukcje spływa w dół rzekami łączącymi zbiorniki. Gracze nie są właścicielami wody, ale próbują ją kontrolować budując Tamy, które ją gromadzą w zbiornikach oraz przekierowując ją Kanałami do swoich Elektrowni, aby wygenerować energię i zrealizować intratne kontrakty. Na wielkość produkcji ma wpływ ilość wody zatrzymanej przez Tamę (uzależniona od podaży wody oraz wysokości Tamy) oraz przepustowość Kanału prowadzącego do Elektrowni.
Opis gry w serwisie boardgamegeek.com (j. angielski)
Film promocyjny gry Barrage:
Autor: Tommaso Battista, Simone Luciani
Wydawca/; Portal Games
Wydanie: Polskie
Liczba graczy: 1-4
Wiek graczy: 14+
Czas gry: 60-120 min.
Zawartość pudełka:
Film promocyjny gry Barrage:
Autor: Tommaso Battista, Simone Luciani
Wydawca/; Portal Games
Wydanie: Polskie
Liczba graczy: 1-4
Wiek graczy: 14+
Czas gry: 60-120 min.
Zawartość pudełka:
- 1 dwustronna Mapa
- 1 plansza Zarządu
- 1 plansza Biura Patentowego
- 1 tor Energii
- 15 kafli Zaawansowanych Technologii
- 6 kafli Premii
- 6 kafli Celów
- 10 kafli Przygotowania
- 7 kafli Dyrektorów Wykonawczych
- 1 kafel Specjalnej Technologii Antona Krylova
- 45 kafli Kontraktów Prywatnych
- 4 kafle Kontraktów Początkowych
- 6 kafli Kontraktów Państwowych
- 8 kafli Źródeł
- 3 neutralne Podwyższenia
- 3 neutralne Podstawy
- 30 Kropel Wody
- Kredyty Hydroelektryczne (24 o wartości 1, 20 o wartości 3, 14 o wartości 5)
- 34 Koparki (24 o wartości 1, 6 o wartości 2, 4 o wartości 5)
- 26 Betoniarek (16 o wartości 1, 6 o wartości 2, 4 o wartości 5)
- 4 plansze Spółek
- 4 Koła Budowy
- 20 kafli Automy
- 5 kafli Technologii Podstawowych dla każdej z 4 Spółek
- 1 Pomoc Gracza dla każdej z 4 Spółek
- 5 Podstaw dla każdej z 4 Spółek
- 5 Podwyższeń dla każdej z 4 Spółek
- 5 Kanałów dla każdej z 4 Spółek
- 4 Elektrownie dla każdej z 4 Spółek
- 1 znacznik Kolejności dla każdej z 4 Spółek
- 1 znacznik Energii dla każdej z 4 Spółek
- 1 znacznik Punktów Zwycięstwa dla każdej z 4 Spółek
- 12 Inżynierów dla każdej z 4 Spółek
Number of reviews: 1
Write ReviewThe owner of the online store does not guarantee that the published opinions come from consumers who have used or purchased a given product.
See also:
Customers who bought this product also purchased