Imperium Rzymskie rozwija się w najlepsze, ale jego mieszkańcy nie mogą spać spokojnie. Wojowniczy Mongołowie szukają kolejnych terenów do podboju, Japończycy pragną nowych obszarów pod uprawę, a straszliwi Aztekowie chcą ofiar do złożenia swoim bogom. Ale zaraz, coś tutaj nie gra. Rzymianie, Aztekowie i Japończycy w jednym miejscu?
Clash of Cultures: Monumentalna Edycja to porażająca w swym ogromie cywilizacyjna gra planszowa dla 2-4 graczy. Obok zaktualizowanej wersji gry z 2012 roku, w pudełku znajdziemy także dodatek, Cywilizacje. Łącznie to kilkadziesiąt żetonów, ponad setka kart i aż kilkaset figurek!
Stań na czele jednej z historycznych cywilizacji, takich jak Rzym, Grecja, Celtowie czy Kartagina. Postaw na jej czele wybitne jednostki, wśród których nie zabraknie Juliusza Cezara, Ramzesa II czy Aleksandra Wielkiego. Eksploruj kolejne obszary, buduj miasta i walcz o dominację.
Atuty:
- Planszowa gra cywilizacyjna z mechanikami eksploracji terenu, rozbudowy miast, odblokowywaniem drzewek Rozwinięć i walką o dominację;
- Monumentalna Edycja zawierająca podstawkę razem z rozszerzeniem — kilkadziesiąt żetonów, ponad setka kart i kilkaset figurek w jednym pudełku;
- Stań na czele jednej z piętnastu historycznych cywilizacji, wybierz dla niej genialnego przywódcę i poprowadź przez kolejne epoki do światowej dominacji!
Autor: Christian Marcussen
Wydawca: Portal Games
Wydanie: polskie
Liczba graczy: 2-4
Wiek graczy: 14+
Czas gry: 180 min.
Zawartość pudełka:
- Plansze i Kafle
- 4 kafle Obszarów Startowych
- 16 kafli Zwykłych Obszarów
- 4 Pomoce Gracza,
- 1 Tor Rund
- 4 plansze Gracza
- 5 kafli Obszarów Startowych Cywilizacji
- 15 plansz Cywilizacji
- Karty
- 58 kart Wydarzeń
- 42 karty Akcji
- 38 karty Celów
- 8 kart Cudów
- 45 kart Przywódców
- Kosteczki i Kości
- 200+ kosteczek
- 9 kości 12-ściennych
- Znaczniki Surowców
- 4 znaczniki Żywności
- 4 znaczniki Rudy
- 4 znaczniki Drewna
- 4 znaczniki Idei
- 4 znaczniki Złota
- Żetony
- 50 żetonów Kultury
- 60 żetonów Nastroju
- 1 znacznik Rundy
- 6 znaczników Jałowej Ziemi
- 1 znacznik Pierwszego Gracza
- Elementy Miasta
- 38 Osad
- 20 Świątyń
- 20 Fortec
- 20 Akademii
- 20 Portów
- 20 Obelisków
- 20 Targowisk
- 20 Obserwatoriów
- 8 CUDÓW
- Jednostki
- 16 Osadników
- 84 Piechoty
- 20 Statków
- 20 Słoni
- 20 Kawalerii
- 4 Przywódców
Liczba opinii: 2
Data dodania: 31 October 2022
Lubisz budować miasta? Rozwijać cywilizację? Określać kierunek rozwoju twojego imperium? Więc ta gra jest dla ciebie! Clash of Cultures to bardzo dobrze zbalansowana i regrywalna gra strategiczna w której, każdy z graczy wciela się w jedną z cywilizacji. Egipcjanie, Majowie, Rzymianie, Wikingowie i wiele innych, każdy znajdzie coś dla siebie. Gra typu 4x gdzie zdobywamy nowe tereny, zakładamy miasta, rozwijamy technologię i budujemy wojsko. Do tego, każda z cywilizacji posiada swoich unikalnych liderów i technologie, które sprawiają, że gra jest jeszcze bardziej różnorodna. Modularna plansza, składa się z zakrytych kafli lądu. Nigdy nie wiesz jaki teren będziesz wykorzystywać do budowania swojego imperium. Mogą to być równinne łąki, liczne pasma górskie, a może coś bardziej spokojniejszego jak wybrzeża. Miasta można rozwijać pod obraną strategię. Typu portowe miasto cechujące się handlem, a może ośrodek rozwoju i nauki. Ewentualnie baza wypadowa dla wikingowych langskipów do rajdów na pobliskie wioski. Ty określasz swój styl gry. Gra ma idealnie zbalansowane podejście. Chcesz grać pokojowo śmiało, chcesz grać jako handlarz też możesz, wolisz być budowniczym cudów czemu nie. Może twój styl gry jest bardziej na najazdy lub podboje, zbuduj wojsko i pokaż jak dowodzisz. CoC jest grą typu easy to learn, hard to master. Niski próg wejścia, pozwala siąść do rozgrywki nawet graczom, którzy nie mają większego doświadczenia. Czas gry do 2h +1h za każdego gracza więcej. Oczywiście jak każda gra, ma swoje plusy i minusy. Liczne zasady i ilość zmiennych o których trzeba pamiętać w trakcie, można uznać za minus. Jednakże, wszystkie zasady są opisane prostym językiem, a gra właśnie dlatego jest fajna, że w jej trakcie twoja cywilizacja zyskuje nowe możliwości. POLECAM!!!
Ocena: 5/5
Data dodania: 05 October 2022
Czego szukamy w grach planszowych? Emocji? Rywalizacji? Dobrej zabawy? Przekonania, że jesteśmy sprytniejsi i inteligentniejsi od innych? Pewnie w mniejszym lub większym stopniu wszystkiego po trochu... Clash of Cultures to gra, która zasiadającym do niej, pozwala przeżyć wyjątkową przygodę. Przygodę wielowątkową, dla części graczy nieco bolesną (ach... ten moment, kiedy twój genialny plan zniszczyli twoi tak zwani „przyjaciele”), ale na końcu dającą niesamowitą satysfakcję każdemu z graczy. Malkontenci prawdopodobnie na ustach mają już pytanie: niby co dobrego jest w CoC? Spieszę z odpowiedzią. Lubicie odkrywać świat i zasiedlać dzikie krainy? „Clash” oferuje nam modularną planszę, która odkrywana jest na bieżąco w czasie gry, co sprawia, że gra jest zaskakująca i różnorodna. Czasem okaże się, że rozwijasz się na wyspie, innym razem będziesz tworzył „górskie” imperium. Co istotne kafle terenu wpływają bardzo mocno na styl gry, warunkują podejście do ekonomi, technologii, polityki i kwestii militarnych. Gdy już odkryjemy nieco terenów, zaczynamy budować imperium. Tworzymy na swoją modłę nowe, wieloelementowa miasta, eksploatujemy złoża naturalne, rozwijamy bogate i różnorodne technologie oraz mobilizujemy wojsko, które może okazać się kluczowe dla przyszłości naszej cywilizacji. Dozę niepewności i tajemniczości zapewniają losowe wydarzenia(specjalna talia w grze). Nigdy nie wiesz czy świat dotknie trzęsienie ziemi, najazd barbarzyńców, a może będziesz miał farta w postaci błogosławieństwa i dobrego roku. Budowanie gospodarczych struktur naszego imperium przynosi wiele satysfakcji, jednakże „mięso” i prawdziwa przygoda zaczynają się, gdy każdy z graczy dysponuje już na planszy konkretnymi, militarnymi argumentami. Rzymianie, Egipcjanie, Babilończycy... Juliusz Cezar, Kleopatra, Nabuchodonozor.... W pewnym momencie gry człowiek może doświadczyć bycia częścią „dużej” historii, która pisana jest na nowo. Clash of Cultures stoi grą nad stołem, która odbija się w sytuacjach wojennych na planszy. Majowie i Aztecy zgadają się i wyruszą na kolonializację Europy? Czemu nie! Chińczycy budujący Koloseum? Bywa! Aleksander Macedoński nie wypija trucizny i na długie lata staje się władcą Azji i Europy? W „Clashu” w skutek paktów graczy, dyplomacji, blefu i nieprzewidywalnych krwawych walk, można kreować historię, doznawać przygody, która przeniknięta jest klimatem i skrajnymi emocjami. Czy Clash of Cultures to gra bez wad? Pewnie nie, każdy kto zechce, znajdzie pewnie pare słabszych punktów, choćby losowość, ale czy ma to znaczenie? Gra planszowa ma bawić i dawać satysfakcję. Czy Clash of Cultures mnie bawi i daje mi satysfakcję? Zdecydowanie TAK!!!
Ocena: 5/5
Właściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.