English
  • Przechowalnia 0
  • Strona głównaGRY PLANSZOWEStrategiczne/EkonomiczneGreat Western Trail (druga edycja) (PL)

    Great Western Trail (druga edycja) (PL)

    259,90 zł

    Producent: Lacerta
    Kod: 485
    Sprawdź koszty wysyłki

    Koszty dostawy tego produktu

    Great Western Trail - gra planszowa - druga edycja


    W XIX wieku Ameryka wyglądała imponująco!

    Drugie wydanie Great Western Trail to powrót na polski rynek kultowej gry strategicznej Alexandra Pfistera, wzbogaconej o nowe mechanizmy oraz elementy. Gra, która już w pierwszej edycji była bestsellerem teraz stała się jeszcze lepsza!

    Zdobądź najbardziej wartościowe krowy, pielęgnuj stado i zagoń je na stację kolejową w Kansas City. Stamtąd wypraw je koleją do Nowego Jorku. Sprawne działanie pozwoli Ci zarobić pieniądze i zdobyć punkty zwycięstwa, które pomogą Ci stać się najlepszym ranczerem na Dzikim Zachodzie! Zatrudniaj kowbojów, rzemieślników i inżynierów, aby szybciej osiągnąć cele: zdobyć krowy o najwyższej wartości hodowlanej wznieść budynki oferujące wiele korzystnych akcji poprowadź pociąg do najdalej położonych miast. Ogrom możliwych strategii pozwala na opracowanie wielu różnych planów, których realizacja poprowadzi Cię szlakiem do zwycięstwa!

    Co nowego w tej edycji?

    • Odświeżona szata graficzna
    • Dwuwarstwowe plansze graczy
    • Wariant rozgrywki „Od cielaka do krowy”
    • Tryb dla jednego gracza
    Opis gry Great Western Trail w serwisie boardgamegeek.com (j. angielski)

    Koszulki pasujące do gry:
    Standard American (159 szt.)

    Autor: Alexander Pfister
    Wydawca:
    Lacerta
    Ilustracje: Chris Quilliams
    Wydanie: polskie

    Liczba graczy: 1-4
    Wiek graczy:12+
    Czas gry: 75-150 min

    Zawartość pudełka:
    • 1 plansza główna
    • 4 ranczerów
    • 4 kapelusze
    • 4 lokomotywy
    • 4 plansze graczy
    • 4 żetony pomocnicze
    • 54 żetony pomocników
    • 18 żetonów niebezpieczeństwa
    • 22 żetony bandytów
    • 3 woreczki
    • 56 dysków gracza
    • 4 znaczniki certyfikatów
    • 56 żetonów monet
    • 1 żeton rynku pracy
    • 12 żetonów wymiany
    • 92 karty krów
    • 24 karty krów simentalskich
    • 28 kart celów
    • 1 żeton targu simentalskiego
    • 9 żetonów zawiadowców
    • 55 żetonów budynków
    • 1 żeton specjalizacji
    • 1 notatnik punktacji
    • 1 instrukcja
    • 1 dodatek do instrukcji
    • 1 instrukcja wariantu jednoosobowego
    • 15 kart Sama
    • 1 plansza Sama

    Liczba opinii: 4

    Krzysztof Snysen

    Data dodania: 07 November 2022

    Gra ma parę etapów przekonywania. 1. - Tematyka sprawia, że zacieramy dłonie 2. - Rozłożenie, komponenty i zasady... Może schowajmy do pudła? 2a. - Ale wygląda ładnie, no i instrukcja nie jest taka zła, da się zrozumieć! 3. - Ciężko było przebrnąć przez pierwszą rundę, ale jakoś się udało, póki co mam mieszane odczucia, czy to dla mnie. 3a. - Jeszcze rundę, a za nią kolejną. 4. - Zaczynam pojmować. A więc to tak działa, a to tak! 4a. - Udało się rozegrać grę, popełniłem sporo błędów, ale następnym razem zrobię inaczej, bo już rozumiem co i jak! 4b. - Gramy znów?! 5. - Powtarzamy punkt 4b od tego momentu.

    Ocena: 5/5

    seeja666

    Data dodania: 27 October 2022

    Jesteś kowbojem, na tym łez padole. Nie zabijaką byle moczymordą, jak w jakimś tanim westernie, ale kowbojem przedsiębiorczym, mądrym i zaradnym. Zarządzanie to broń, znacznie potężniejsza niż niejeden dymiący rewolwer. Za zadanie masz pędzić bydło do Nowego Yorku, tylko tyle i aż tyle. Pędzenie bydła nie jest łatwe, gdyż z puli posiadanych krów, musisz dognać muczące sadełka w jak najbardziej różnorodnej postaci i wartości, za to dostajesz pieniądze. Im większa różnorodność i wartość krów, więcej pieniędzy na nowe krowy, budowle, akcje. Jako pomysłowa westernowa Złota Rączka potrafisz bardzo wiele, można zatrudniać czy kupować ludzi, krówki, kolejne budowle, czy grabić przeciwników. Dodatkowo za złoty kruszec możesz zatrudnić pomocników. Zatrudniani to Pani Budowniczowa potrafi sklecić każdą chałupę, im więcej takowych, tym lepsze i mocniejsze chawiry wybudujemy, przeciwnicy za postój na niektórych naszych posesjach muszą uiścić nam daninę, do tego punkty. Więcej Kowbojów daje większą ilość krów do kupna, lepiej umaszczonych i więcej wartych. Kolejarz pozwala szybciej i dalej pędzić lokomotywą, co daje dodatkowe punkty, mniejsze kary, możliwości zdobycia punktów i wiatr we włosach. Droga ku wygranej jest więc ekscytująca i wciąga niczym bagno na prerii. Dodatkowe sposoby wygranej to podkładanie kłód pod nogi rywali czy handlować z mniejszością indiańską. Nieraz trzeba prowadzić bydło przez tereny podmokłe, lawinowe czy piaszczyste, płacąc karę do banku, a nie przeciwnikowi za przechodzenie przez jego posesję. Dziki Zachód jest przepiękny, malowniczo pomalowany nową kreską z nutką pasteli. Krowy z malowniczymi barwami i ciekawym wyglądem, wiernym nazewnictwem prezentują się rewelacyjnie. Dosłownie czuć piach na butach, swąd przypiekanego znacznikami bydła czy fajkę pokoju Sokolego Oka czy innego Buchającego Węża. Pracowników umieszczamy na bardzo wygodnej planszetce, a całość jest niesamowicie wygodna, gdyż mamy insert w pudełku. Drobne rysy na tym dziele planszowej sztuki to karty w koszulkach nie mieszczą się w insercie, więc trzeba troszkę kombinować a także słaba interakcja z miejscowymi. Życie kowboja jest różnorodne i nie nudzi się, gdyż budynki neutralne co grę mogą zmieniać miejsce, co nie pozwala obrać jednej zwycięskiej taktyki. Zwycięstwo można osiągnąć poprzez pójście w Budynki, Krowy, Kolej, a najlepiej wszystko po troszku, jest kluczem do zwycięstwa ;) Zdziwiłem się jaka ta gra jest łatwa w zasadach, gdyż sprawia wrażenie trudnej, zwłaszcza dla nowicjuszy, ale gdy już ogarnie się zasady i w przystępny sposób objaśni współbiesiadnikom planszowej wieczerzy, nagle mechaniki stają się przejrzyste niczym łza wzruszonej Indianki, zaś rozgrywka pozostaje niebanalna, wymagające i sprawiająca frajdę, nawet po przegranej ;)

    Ocena: 5/5

    Patrycja Skrzypkowska

    Data dodania: 01 October 2022

    Do pierwszej rozgrywki siadałam mając w głowie komentarze, że jest to gra skomplikowana i na dłuższe posiedzenie bo można przy niej złapać myślową zawiechę, jak to młodszak mówi. Tymczasem nie taki diabeł straszny jak go malują. Może nie jest to najprostsza gra, ale ma bardzo dobrze napisaną instrukcję. Ikony, a jest ich sporo, łatwo opanować już po pierwszych kilku rundach. Mnoży się tu od pomniejszych zasad, ale je również można szybko przyswoić. Większość zasad , czy np kolejność faz ruchu, przedstawiona jest w formie ikon na planszach co bardzo ułatwia grę, szczególnie na początku obcowania z krowami ;-) Co do zawiechy myślowej to nie ma co się oszukiwać, trochę trzeba przy grze pomyśleć. Na szczęście ( lub nieszczęście, co kto lubi) nie ma tu wiele interakcji między graczami więc można spokojnie planować swoje ruchy podczas fazy współgraczy. Bardzo lubię gry , w których mam kilka akcji do wyboru i gdzie dużo dzieje się na planszy, co oczywiście przekłada się na mnogość dróg do zdobywania punktów. Mi bardzo przypadła do gustu i szczerze polecam !

    Ocena: 5/5

    Monika Krupińska

    Data dodania: 03 May 2020

    Bardzo dobre euro z klimatem dzikiego zachodu. Świetne połącznie kilku mechanik, nieco wysoki próg wejścia ale sama gra płynna i miodna! Szczerze polecam, u nas szturmem zdobyła serce całej rodziny!

    Ocena: 5/5

    Napisz recenzję

    Właściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.

    Autor: Alexander Pfister
    Wydawca: Lacerta
    Ilustracje: Andreas Resch
    Wydanie: polskie

    Liczba graczy:  2 - 4
    Wiek graczy: od 12 lat
    Czas gry: 75 - 150 min.
    Zobacz także:
    Klienci polecają również:
    Na stronie sklepu internetowego dragoneye.pl są stosowane pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszym regulaminie.