Gwałtownie rosnąca liczba przeludnionych metropolii uzmysłowiła ludzkości, że czas na założenie nowego domu – na dnie morza. Farmy alg dostarczą żywności. Odsalarnie zaopatrzą w wodę. A laboratoria opracują technologie niezbędne przy budowie sieci podwodnych miast.
Gracze od samego początku kierują rozwojem własnych podwodnych państw. Zbierają surowce, by zbudować miasta, sieć transportu i rozmaitych budynków niezbędnych do podtrzymania życia pod powierzchnią morza.
Każde działanie w grze wiąże się z zagraniem karty i wyborem odpowiedniej akcji. Jeśli kolor karty odpowiada kolorowi akcji, gracz otrzymuje korzyści z karty. Czasami akcja może być tak istotna dla gracza, że zdecyduje się ją wykonać, nie posiadając na ręku pasującej karty. Innym razem to korzyść z karty jest tak duża, że gracz wybierze akcję, która może nie jest spektakularna, ale ma odpowiedni kolor. Podejmowanie odpowiednich wyborów tego rodzaju jest kluczem do budowy podwodnego środowiska, sprzyjającego rozwojowi ludzkości.
Podwodne Miasta to najnowsza gra Vladimira Suchego, twórcy takich przebojów jak Pulsar 2849, Last Will, czy Shipyard. Gra stała się jednym z przebojów targów Essen 2018, a prawa do jej wydania kupiło wydawnictwo Rio Grande Games (wydawca takich przebojów jak Race for the Galaxy czy Dominion!). Podwodne Miasta to eurogra przeznaczona dla miłośników cięższych tytułów takich jak Teotihuacan czy Mage Knight. Wiele ścieżek do zwycięstwa, cieżkie wybory i unikalna mechanika, która zapewniła Podwodnym Miastom nominacje do nagrody Golden Geek w kategoriach Game of the Year oraz Best Strategy Board Game.
Zawartość pudełka:
♦ dwustronna plansza
♦ 4 dwustronne plansze gracza
♦ 4 arkusze pomocy
♦ 4 karty Punktacji Końcowej
♦ 4 karty Osobistych Asystentów
♦ talia I Ery: 66 kart
♦ talia II Ery: 57 kart
♦ talia III Ery: 57 kart
♦ 10 kart Specjalnych o koszcie 3 kredytów
♦ 15 kart Specjalnych o koszcie 1 i 2 kredytów
♦ 8 kart Kontraktów Rządowych
♦ 3 kafle Akcji w 4 kolorach
♦ 16 żetonów Metropolii
♦ 35 sztuk żetonów Kredytów
♦ 27 żetonów Alg
♦ 21 żetonów Nauki
♦ 17 żetonów Biomasy
♦ 46 dwustronnych żetonów Tuneli
♦ kafel Klonowania Akcji
♦ 4 kafle Mnożników Zasobów
♦ 37 znaczników Farm
♦ 37 znaczników Odsalarni
♦ 37 znaczników Laboratoriów
♦ 17 kopuł niesymbiotycznych Miast
♦ 13 kopuł symbiotycznych Miast
♦ 1 znacznik Ery
♦ 3 znaczniki w 4 kolorach
Liczba opinii: 1
Data dodania: 31 October 2022
W podwodnych miastach mamy za zadanie rozbudować, jak sam tytuł wskazuje, jak najlepszą infrastrukturę podwodną. Gra toczy się przez trzy główne ery, w każdej z nich mamy od 4 do 3 rund, a w tych skolei po 3 tury...uf :) W swojej turze zajmuję jedno z wolnych dostępnych pól i wykonuję przypisaną do niego akcję. Dodatkowo muszę zagrać kartę z ręki. Kiedy kolor karty i pola akcji jest taki sam, mogę również skorzystać z działania karty. I tu zaczyna się zabawa w kombinowanie i kombosowanie akcji :) Podwodne Miasta to gra, która nie ma mocno skomplikowanych zasad. Jest to cudny worker placement. Tu pójdę po żetony alg, potem gdzie indziej aby wybudować budynek. zawalczę o kolejność na torze federacji aby być pierwszą w następnej rundzie, bo mi się kumpel wiecznie wpycha na akcję ulepszania itd ;) Podoba mi się bardzo moment produkcji po zakończeniu każdej z er. Bardzo lubię to jak się rozgrywka rozkręca i kiedy mogę obserwować jak, z każdą produkcją udaje się mi zdobyć coraz więcej bonusów i punktów, no i jak fajnie rozbudowuje się samo miasto :). Gra jest losowa o tyle, że nie mamy większego wpływu na to jakie karty wejdą nam na rękę, ale nie jest to coś co mocno wpłynie na rozgrywkę. Główne akcje są na planszy i zawsze możemy coś zrobić :) Nie znajdziemy tu również za wiele interakcji między graczami. Jedyny jej przejaw to blokowanie pól akcji, ściganie się na torze kolejności i ewentualnie o karty specjalne czy kontrakty rządowe. Gra jest dość regrywalna, mamy sporo kart, dwustronne planszetki miast, losowo wykładane kart specjalne, kontraktów i żetony metropolii. Za każdym razem rozgrywka może wyglądać trochę inaczej :) Niestety, tak jak bardzo podoba mi się rozgrywka, tak nie podoba mi się wykonanie. Planszetki i miast, i pomocy ( mocno przydatne ) są bardzo cienkie. Żetony krzywo nadrukowane, grafiki na kartach może nie najgorsze, ale tu był taki potencjał...w końcu to podwodny świat! Nie mniej jednak jest to moja jednąa z ulubionych gier :) Zawsze chętnie zagram :) Bardzo polecam dla każdego fana sucharków!
Ocena: 5/5
Właściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.
Autor: Vladimír Suchý
Wydawca: Portal Games
Wydanie: polskie
Liczba graczy: 1 - 4 osób
Wiek graczy: od 14 lat
Czas gry: ok. 40 minut/osobę