14-12-2024
07-12-2024
06-12-2024
30-11-2024
23-11-2024
16-11-2024
"Obawa niebezpieczeństwa jest tysiąc razy okropniejsza od samego niebezpieczeństwa, a strapienie, jakie nam sprawia przewidywanie zła, nieznośniejsze jest od samego zła." - Daniel Defoe, Przypadki Robinsona Crusoe
Robinson Crusoe: Przygoda na Przeklętej Wyspie to bestsellerowa, kooperacyjna gra przygodowa dla od jednego do czterech graczy, w której wcielicie się w rozbitków walczących o przetrwanie na odległej, tropikalnej wyspie. Poza zapewnieniem sobie podstawowych potrzeb, takich jak pożywienie, dach nad głową i bezpieczeństwo, będziecie starali się wypełnić przeróżne, dodatkowe cele. To zbudujecie stos sygnalizacyjny, by zwrócić uwagę przepływającego statku, to uratujecie pewną damę w potrzebie, to znowu napotkacie krwiożerczych kanibali, to znowu... ah, nie będziemy wam psuli radości odkrywania tego co kryje się w tym pudełku. Dosyć powiedzieć, że gra będzie wam nieustannie rzucała pod nogi kłody i tylko wielką determinacją, utrzymując w waszym zespole wysokie morale, będziecie w stanie przezwyciężyć głód, niesprzyjającą pogodę i wszelkie inne trudności, które staną się waszym udziałem. Będziecie odkrywać teren, budować szałas, zdobywać bronie, tworzyć przedmioty, szukać pożywienia, walczyć z bestiami i chronić się przed złą pogodą. Rozgrywka ożywi wasze młodzieńcze marzenia i rozpali wspomnienia z lektury powieści Juliusza Verne’a i Daniela Defoe.
Niniejsza wersja Robinsona to nowe wydanie, które pierwszy raz w historii tego tytułu wprowadza do rozgrywki figurki postaci oraz kilka innych udogodnień oraz upiększeń, z Kampanią Wprowadzającą na czele. Przeprowadzi was ona krok po kroku poprzez najważniejsze zasady i nauczy grać w tą legendarną już grę!
Atuty:
- Kolekcjonerskie wydanie kooperacyjnego bestselleru
- 18 wysokiej jakości figurek
- Kampania Wprowadzająca - idealne wprowadzenie w głębię rozgrywki
Dlaczego Robinson Crusoe: Przygoda na Przeklętej Wyspie to tak słynna gra?
Fenomen tej planszówki polega na genialnym wręcz połączeniu tematyki, oprawy wizualnej oraz mechaniki rządzącej rozgrywką. Wyobraźcie sobie, że rozbijacie się na bezludnej, tropikalnej wyspie, w realiach XVIII wieku. Wasz statek spoczywa na mieliźnie gdzieś nieopodal plaży. Jego połamane maszty wskazują oskarżycielsko w niebo, jakby chciały powiedzieć: "tak, to sam Bóg tak chciał". Przez pierwsze dni rozbudowujecie swoje schronienie, zdobywacie pożywienie, konstruujecie jakieś przydatne narzędzia i zbieracie z rozbitego wraku potrzebne zasoby - każda zdobycz cieszy, gdyż już obmyślacie sposoby na jej wykorzystanie. W nocy dochodzi do dziwnych wydarzeń, nawiedzają Was czające się w gęstwinach dzikie bestie, więc kolejnego dnia decydujecie się na budowę palisady i wymyślacie prowizoryczną broń. Później zauważacie, że zapasy kurczą się w zastraszającym tempie, zaczyna doskwierać Wam głód, więc podejmujecie ryzyko tropienia zwierząt zamieszkujących otaczającą Was dżunglę. Ktoś w trakcie polowania zostaje ranny, ktoś inny popada w depresję, jeszcze inni prą naprzód badając odległe zakątki wyspy natrafiając na kości poprzednich rozbitków... wyspa cały czas daje Wam do zrozumienia, że nie jesteście tutaj mile widziani i żeby przetrwać, musicie udowodnić swą wartość... a do tego staracie się osiągnąć swój cel, nakreślony przez scenariusz i rządzący się własnymi zasadami. W grze mamy wiele możliwości działania, wiele dróg do wyboru, wiele ścieżek, którymi możemy podążyć, a do tego musimy nasze plany cały czas dostosowywać do obecnej sytuacji w naszym obozie oraz wydarzeń, które rozgrywają się na wyspie. Do tego dochodzi pogoda, która potrafi nam pokrzyżować każde plany. Musimy też myśleć o wielu rzeczach na raz - dach nad głową, chroniący nasz przed deszczem, palisada chroniąca przed zagrożeniami z zewnątrz, zapasy jedzenia na kolejne dni, konstrukcje, które ułatwią nam nasze zadania w przyszłości - to tylko niektóre z nich. Każdy z rozbitków ma ograniczone siły i nie może się rozdwoić, więc musimy nasze postacie przydzielać do zadań z dużą rozwagą i często będziemy stawali przed dylematami typu "czy teraz powinienem zdobyć żywność, naprawić ten przeciekający dach, czy poprawić morale naszej załogi? A może lepiej odpocząć, żeby nie okazało się, że w kolejnych dniach nie starczy mi już sił by dalej to ciągnąć?". Gra jest też trudna, ale z założenia gra kooperacyjna musi dawać konkretne wyzwanie, gdyż będąc zbyt łatwą, zwyczajnie szybko by nas znudziła. Mamy więc tutaj świetną atmosferę budowaną przez grafiki, opisy i samą mechanikę gry, mamy świetną tematykę, która doskonale dopasowana jest do zasad, mamy także duże wyzwanie, któremu raz za razem stawiamy czoła, aby wreszcie osiągnąć sukces - te kilka, dobrze wyważonych elementów powoduje, że Robinson to świetna, jedna z najbardziej rozpoznawalnych, przygodowych gier planszowych polskiego autorstwa.
Koszulki pasujące na karty do gry:
Mini European (55szt.)
Standard American (220szt.)
Mini European (55szt.)
Standard American (220szt.)
Zawartość:
- 16 figurek Postaci
- 1 figurka Psa
- 1 figurka Piętaszka
- 8 podstawek Lidera
- 4 dwustronne karty Postaci
- 4 dwustronne karty scenariuszy
- Plansza
- 11 kafelków wyspy
- 220 kart [58x88mm]
- 55 kart [44x68mm]
- 12 kości
- 81 drewnianych znaczników
- 134 żetony
- 20 pionków
- 30 naklejek
- Znacznik pierwszego gracza
- Karta skrótu reguł
- Instrukcja
- 2 zeszyty Kampanii Wprowadzającej
- Plastikowy insert porządkujący zawartość
Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!
Napisz recenzjęWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.
Zobacz także:
Klienci polecają również: