[632]
Tzolk'in to worker placement, suche euro, które dzięki niepowtarzalnym zębatym kołom i mnóstwie możliwości osiągnięcia sukcesu wyróżnia się na tle innych dostępnych gier tego typu.
Niby proste akcje, bo w swojej turze możemy tylko albo położyć albo zdjąć swoich robotników ze specjalnych pól na kołach. Czasem strasznie się trzeba namęczyć, żeby zdecydować co nam się bardziej opłaca, a trzeba się spieszyć... Przez ciągły ruch zębatych kół, w następnej turze nasi robotnicy będą w zupełnie innych miejscach! I dadzą nam zupełnie inne możliwości! Zdjąć robotników? postawić robotników? a może zdjąć? a może postawić? To ja może pójdę po kukurydzę...?
W grze jest mnóstwo kukurydzy - to nasz podstawowy składnik diety. Kukurydzę uprawia się na polach, a nawet łowi się ją w stawie (Złowiłeś rybę? Trudno... Weź kukurydzę!) - niestety nie ma żetonów żywności z symbolem ryby, jest tylko kukurydza... Zębate koła, jak zegar (tik-tak, tik-tak, tik-tak), wyznaczają nam pory karmienia i biada temu kto nie nakarmi swojego ludu - gniew bogów będzie szczególnie dotkliwy!
Koła odliczają również koniec gry, która kończy się wraz z pełnym obrotem największego koła. Przy każdej rozgrywce jestem zaskoczona, że to już koniec, że to już pełny obrót... a ja tyle rzeczy jeszcze chciałam zrobić, a ja jeszcze chciałam pograć. Taki niedosyt i nie ma wyjścia - trzeba grać jeszcze raz.
Wszystkim niezdecydowanym i wahającym się, polecam z czystym sumieniem.
Może nie jest to jakiś super innowacyjny worker placement, ale daje niesamowitą przyjemność z gry, a zębate koła, to taki powiew świeżości w grach tego typu.
I co ważne! Jeśli wrzucisz do koszyka Tzolk'ina, to od razu dorzuć jeszcze dodatek - znacznie zwiększa on regrywalność, optymalizuje kilka aspektów gry i zwielokrotnia ilość dróg, prowadzących do zwycięstwa.Ocena: 5/5
Właściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.