Astronauci poszukiwani! Naukowcy twierdzą, że na skraju Układu Słonecznego istnieje tajemnicza dziewiąta planeta. Jednak mimo usilnych prób, jak na razie nie udało się znaleźć jednoznacznych dowodów na jej istnienie. Dołącz do ekscytującej ekspedycji kosmicznej, mającej na celu ustalenie, czy te teorie to tylko mrzonki, czy może naprawdę uda się odkryć Dziewiątą Planetę.
Załoga: W Poszukiwaniu Dziewiątej Planety to logiczna gra karciana, w której staniecie przed nie lada wyzwaniem - będziecie musieli wykonać 50 różnych misji. Uda wam się jedynie wtedy, gdy będziecie działać jako zespół. By sprostać wyzwaniom i z sukcesem zakończyć misję, kluczowa będzie komunikacja – ale w przestrzeni kosmicznej wszystko może być trudniejsze niż się wydaje…
Po latach debat i sporów, 24 sierpnia 2006 r. Międzynarodowa Unia Astronomiczna zdecydowała o wycofaniu statusu Plutona jako dziewiątej planety Układu Słonecznego. Od tego dnia nasz układ planetarny liczył już tylko osiem planet, z czego najdalszą, ósmą od Słońca planetą został Neptun.
Jednakże lata później pojawiła się pewna przełomowa teoria – na obrzeżach Układu Słonecznego musi znajdować się jakieś olbrzymie, wcześniej nieznane ciało niebieskie. Źródłem tych teorii były dane przesłane przez sondy kosmiczne Voyager 2 oraz New Horizons. Niezwykłe zakłócenia pomiarów oraz częściowe przerwy w ich transmisjach zadziwiały naukowców. Początkowo bagatelizowana przez środowiska naukowe jako efekt wybujałej wyobraźni teoria wraz z upływem czasu i napływem kolejnych dowodów stała się wiarygodna nawet dla sceptyków. Spływające dane były jednak niejednoznaczne. Pomimo skrupulatnych analiz szerokiego grona naukowców w dalszym ciągu brakowało niepodważalnych dowodów na prawdziwość tej teorii.
Pozbawiony innych opcji, zespół badawczy pod przewodnictwem dr. Markowa powołał do życia Projekt NAUTILUS: załogową misję mającą na celu empiryczne potwierdzenie istnienia Dziewiątej Planety. Po latach prac badawczych i niezliczonych niepowodzeniach udało się opracować technologię umożliwiającą przeprowadzenie tej misji. Pozostało pytanie: kto wejdzie w skład załogi? Czy jesteście gotowi dołączyć do projektu NAUTILUS?
Podobnie jak prawdziwi astronauci, gracze mają ograniczone możliwości komunikowania się – porozumiewać mogą się wyłącznie przy pomocy zagranych kart. Trudne? Owszem. Jak każda wyprawa do gwiazd! Na dodatek kosmos nie uwzględnia połowicznego sukcesu – aby wygrać, swój tajny cel musi zrealizować każdy astronauta.
Załoga – wielka gra zamknięta w małym pudełku – idealnie nadaje się do wzięcia w podróż, ale sprawdzi się też jako wyjątkowy prezent. Stanowi szczególną gratkę dla fanów gier logicznych i zagadek, którzy pragną nietypowych wyzwań.
Gra została nominowana do „Community Lama 2019″. Autorom – Thomas Sing (mechanika) i Marco Armbruster (grafiki) – przyniosła sukces i uznanie wśród graczy.
Opis gry Załoga w serwisie Boardgamegeek.com (j. angielski)
Liczba graczy: 3 - 5
Wiek graczy: 10+
Czas gry: 20 min
Zawartość pudełka:
● 40 dużych kart
● 5 kart zastępczych
● 36 małych kart
● 16 żetonów
● 1 znacznik dowódcy
● 1 instrukcja/dziennik pokładowy
Liczba opinii: 1
Data dodania: 14 October 2022
Gra zdecydowanie z tych 'mała ale wariat'. Załoga jest to gra w zasadach podobna do grania w 'Tysiąca'... Tylko, że posiadacz najwyższej karty typu 'Joker' wykłada się jako pierwszy, 'Meldunki' wykłada każdy przed siebie by inni je widzieli przed zagraniem na stół, przegrywa ten kto wygra a nie powinien (a raczej wszyscy przegrywają)... no dobra.... marny z tego 'Tysiąc'. Czy ja już wspominałem, że jest to gra zespołowa? Nie? To szkoda bo do tego wszystkiego graczom po rozpoczęciu rozgrywki nie wolno się w jakikolwiek sposób komunikować (Więc owe meldunki to kwestia życia lub śmierci). Powodzenia! UPRZEDZAM, znienawidzisz tę grę, znienawidzisz innych graczy z którymi będziesz wypełniać misje, znienawidzisz siebie za to, że wystawisz jej 10/10 i polecisz wszystkim swoim znajomym, dobra ... może tylko jeszcze jedna rozgrywka.
Ocena: 5/5
Właściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.