"Nie jest umarłym ten, który może spoczywać wiekami. Nawet śmierć może umrzeć wraz z dziwnymi eonami."
- Abdul Alhazred
Cthulhu: Death May Die, to planszowa gra kooperacyjna dla od 1 do 5 graczy, która pozwoli Wam wcielić się w rolę badaczy tajemnic, podejmujących nierówną walkę z siłami nie z tego świata. Badacze wywodzą się z różnych środowisk i z nie jednego pieca chleb już jedli, a każdy z nich wnosi do zespołu swoje unikatowe umiejętności, które mogą przechylić szalę zwycięstwa na Waszą stronę. Podczas wydarzeń, które mogą okazać się jednymi z ostatnich chwil ludzkości jaką znamy, nieodłącznie będzie Wam towarzyszyło szaleństwo. W rzeczy samej, badacze od samego początku przejawiają problemy natury psychicznej i będą się one ujawniały podczas spotkania z niewypowiedzianymi koszmarami. Wszelkie słabości możecie jednak wykorzystać ku swemu zwycięstwu, gdyż im bliżej stoicie krawędzi całkowitego szaleństwa, tym bardziej zdesperowani się stajecie i tym potężniejsze stają się Wasze umiejętności.
Za przywołaniem Wielkich Przedwiecznych stoją fanatyczni kultyści i armia potwornych sługusów, którzy wysłani zostali by wesprzeć ich sprawę. Każdy z tych wrogów posiada swoje unikatowe cechy. Nie są oni kontrolowani przez żadnego z graczy, a ich zachowaniami kierują specjalne Karty Mitów.
Podczas swojej misji, badacze nie będą jednak jedynie zmagać się z wrogami. Mogą także odkryć wiele tajemnic, które być może pomogą im w wykonaniu tego zadania. Staną przed przeróżnymi wyzwaniami oraz wyborami, które być może pozwolą im zdobyć nowe zasoby, ekwipunek lub towarzyszy, a być może wywołają jakieś negatywne efekty.
Death May Die zawiera modularne elementy, które czynią każdą rozgrywkę niepowtarzalną. Gracze wybierają jedno z dostępnych Starszych Bóstw i łączą elementy dla nich dedykowane z dostępnymi Scenariuszami, tworząc razem epizod będący unikalnym doświadczeniem. Każdy scenariusz oraz Bóstwo, zawierają odpowiednie dla siebie figurki, żetony oraz karty, a dodatkowo posiadają wszelkie niezbędne informacje do rozegrania scenariusza, takie jak ułożenie kafelków mapy czy też specjalne zasady dotyczące nowych akcji dostępnych dla bohaterów, a niezbędnych do przerwania odbywającego się rytuału. Zachowanie potworów, znaleziska oraz inne elementy będą zawsze dostosowane do historii, którą postanowiliście rozegrać.
Przerażający Wielcy Przedwieczni, Kultyści rodem z najgorszych koszmarów, tajemnicze rytuały oraz paniczne poszukiwanie wskazówek do przerwania rytuału - wszystko to, oraz wiele, wiele więcej, znajdziecie w Death May Die.
Opis gry w serwisie Boardgamegeek.com (j. angielski)
Koszulki pasujące na karty do gry Cthulhu: Death May Die:
Standard American (76 szt.)
Tarot (90 szt.)
Wiek: od 14 lat
Liczba graczy: od 1 do 5
Czas rozgrywki: 90-120 minut
Wydanie: polskie
Film promocyjny wersji angielskiej:
Recenzja gry od OnTable:
Zawartość:
- 45 wysokiej jakości plastikowych figurek
- 1 instrukcja
- 17 dwustronnych kafelków
- 1 plansza Scenariusza
- 10 plansz Badaczy
- 64 karty Mitów
- 90 kart Odkryć
- 12 kart Niepoczytalności
- 8 kart Przedwiecznych
- 2 karty Popleczników Przedwiecznego
- 6 kart Scenariuszy
- 6 kart Potworów
- 8 specjalnych kości
- 5 kolorowych podstawek
- 30 plastikowych znaczników
- 147 żetonów
Liczba opinii: 1
Data dodania: 06 October 2022
Nie jest umarłym ten, który spoczywa wiekami. Nawet śmierć może umrzeć wraz z dziwnymi eonami. Jednak nie umrze pamięć o tym tytule. Wszak macka przedwiecznego, wieczne w oczy kłuje. Wychylając się stale z odmętów półki. Wygryzła już Ark Novę, Zombicide, Cyklady. Domagając się uwagi, atencji i oczywiście krzty ogłady. Nęci łatwymi zasadami i czasem rozgrywki. W ten tytuł zagrają chętnie nawet Euro-gracze. Nie trzeba rozpamiętywać w mnogości zasad kieracie. Tylko z radością rozpocząć rozgrywkę. Ona oczywiście stanowi tylko przykrywkę. Dla wielkiego Cthulhu, który nie chce robić tutaj za pozytywkę. Tylko z radością zapanować nad światem. Nie pozwolimy mu jednak na to Ja, Jasiek i Pan Gregory ze swoim bratem.
Ocena: 5/5
Właściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.