Elekt to taktyczna gra karciana dla 2-4 osób utrzymana w stylistyce dark fantasy. Gracze wcielają się w pretendentów do tronu mrocznego Dominatu Ebionitów. Aby zostać nowym władcą, będziecie przejmować władzę i spiskować. Będziecie przywoływać upiory i sługi ciemności, aby zasilać ich moce żarem. Najprzebieglejszy z Was zasiądzie na szczycie Wieży Dzwonów.
Gra Elekt osadzona jest w post-apokaliptycznym świecie techno-fantasy, stworzonym przez Michała Markowskiego i opisanym w podręczniku RPG Klanarchia.
Mechanika gry daje graczom mnóstwo możliwości prowadzenia strategii, blefowania i dopiekania innym. Jak to wygląda? W grze znajdują się trzy Strefy walk, do których gracze przydzielają swoje Jednostki z ręki. Jednostki te posiadają symbole Okultyzmu, Podstępu, Przemocy i Władzy (w różnych ilościach i kombinacjach).
Przewaga w posiadaniu konkretnego symbolu pozwala aktywować związany z nim efekt np. zabicie Jednostki przeciwnika. Na końcu, ilość posiadanych symboli Władzy decyduje o tym, kto zgarnia kartę leżącą w Strefie i zapisane na niej Tytuły.
Ten kto pierwszy zdobędzie wymaganą liczbę Tytułów, zostanie wybrany nowym Cesarzem i zwycięzcą gry.
Rdza i Ciemność
Rubież to świat ruin i cmentarzysk maszyn. Na nasz świat znany z codzienności spadła okultystyczna zagłada. Grupa badaczy otworzyła bramę do Bezmiaru - drzemiących od zarania dziejów pokładów Ciemności - i wypuściła na świat upiory. Wielokształtna masa demonów łaknąca ludzkiej krwi zalała Ziemię.
Ludzkość stanęła w obliczu niezrozumiałego i potężnego wroga, który budził najgłębsze przerażenie i którego nie imała się żadna broń. Rozgorzały straszliwe i druzgoczące wojny. Nuklearne eksplozje burzyły miasta i góry, pustynie płonęły zamieniając się w morza szkła, jeziora i rzeki wyparowywały, kwaśne deszcze i żrące wiatry targały obliczem świata.
Wybitne jednostki badały nowe fenomeny i wprowadzały cywilizację w arkana magii, w którą wcześniej nikt nie wierzył. Gdy po długiej i wyczerpującej walce opadł już bitewny kurz, niewiele pozostało z dawnego wspaniałego świata, błyszczącego chromem i rozbrzmiewającego słodką muzyką. Ludzie na nowo zaczęli bać się ciemności i tego co w sobie kryje. Zostali rozbici i rozgonieni po spustoszonym świece, ale zachowali resztki godności i przetrwali tworząc klany.
Zwycięzcami w Wielkiej Wojnie zostali okultyści, którzy sprowadzili na świat Ciemność. Nazwali się Ebionitami, a ich przywódca mianował się Pierwszym Cesarzem. Zdominowali przywołane upiory i kazali im sobie służyć lub zawierali z nimi pakty, plugawiąc swoje dusze i otrzymując "dary". Zaczęli budowę Nowego Ładu na Ziemi od założenia totalitarnego Dominatu. Dziś jest to jedyne państwo, które istnieje na Rubieży - moloch budzący grozę w sercach wolnych ludzi. Moloch, do którego Ty należysz!
Kim jestem?
Żaden z Cesarzy nie panował wiecznie - czas obecnego właśnie dobiega końca. Jego ciało okaleczone przez setki rytuałów oraz przez walki z upiorami rozpada się, a jego dusza nie przypominała już ludzkiej. Głowy Wielkich Rodów pożądliwie spoglądają na obsydianowy tron w Wieży Dzwonów i coraz odważniej wyciągają po niego ręce. Zgodnie z tradycją, pretendenci do tronu odbywają igrzyska przebiegłości.
Jako mroczny czempion swojego Rodu staniesz do walki o najwyższą stawkę. Będziesz wysyłać swoich agentów oraz upiory do stref wpływu, odpierał ataki żałosnych wolnych ludzi oraz innych splugawionych sił, przejmował kontrolę nad najważniejszymi instytucjami państwa i cennymi lokacjami. Szczęk stali wyniesie się pod sklepienie, potężny Żar zabłyśnie w oczach chciwców, kłamliwe szepty przebiegną po płaszczyźnie cienia. Wygra najbardziej przebiegły z Was.
Opis gry w serwisie Boardgamegeek.com (j. angielski)
Koszulki pasujące do gry
65x100mm 100 szt.
Autor: Krzysztof Głośnicki
Wydawca: What the Frog
Ilustracje: Katarzyna Malinowska
Wydanie: polskie
Wiek: od 16 lat
Liczba graczy: 2-4
Czas gry: około 60-90 minut
Zawartość pudełka:
- 100 kart (65 x 100 mm)
- znacznik pierwszego gracza
- 3 planszetki stref
- 38 żetonów
- instrukcja
Number of reviews: 1
Write ReviewThe owner of the online store does not guarantee that the published opinions come from consumers who have used or purchased a given product.