Barrage to gra wyjątkowa – ma zaskakującą, perfekcyjnie zaprojektowaną mechanikę, niezwykle silną, ale i nieoczywistą interakcję między graczami, w której nasze sukcesy mogą równie mocno zaszkodzić co pomóc przeciwnikom, oraz przepiękną szatę graficzną, a także ścisłe powiązanie mechaniki z tematyką, w której zadbano o najdrobniejszy szczegół.
Przebieg rozgrywki
Na początku rozgrywki każdy gracz wybiera dla siebie planszę Spółki, swojego Dyrektora Wykonawczego i Kontrakt Początkowy – ich cele i umiejętności są asymetryczne. Rozgrywka trwa pięć rund i toczy się na planszy przedstawiającej mapę części Alp podzielonej na 3 obszary: Góry, Wzgórza i Równiny. Na każdym obszare znajdują się zbiorniki wodne oraz pola, na których gracze mogą budować swoje Konstrukcje: Tamy, Kanały i Elektrownie.
Woda to najcenniejszy surowiec w grze – niezakłócona przez Konstrukcje spływa w dół rzekami łączącymi zbiorniki. Gracze nie są właścicielami wody, ale próbują ją kontrolować budując Tamy, które ją gromadzą w zbiornikach oraz przekierowując ją Kanałami do swoich Elektrowni, aby wygenerować energię i zrealizować intratne kontrakty. Na wielkość produkcji ma wpływ ilość wody zatrzymanej przez Tamę (uzależniona od podaży wody oraz wysokości Tamy) oraz przepustowość Kanału prowadzącego do Elektrowni.
Film promocyjny gry Barrage:
Autor: Tommaso Battista, Simone Luciani
Wydawca/; Portal Games
Wydanie: Polskie
Liczba graczy: 1-4
Wiek graczy: 14+
Czas gry: 60-120 min.
Zawartość pudełka:
- 1 dwustronna Mapa
- 1 plansza Zarządu
- 1 plansza Biura Patentowego
- 1 tor Energii
- 15 kafli Zaawansowanych Technologii
- 6 kafli Premii
- 6 kafli Celów
- 10 kafli Przygotowania
- 7 kafli Dyrektorów Wykonawczych
- 1 kafel Specjalnej Technologii Antona Krylova
- 45 kafli Kontraktów Prywatnych
- 4 kafle Kontraktów Początkowych
- 6 kafli Kontraktów Państwowych
- 8 kafli Źródeł
- 3 neutralne Podwyższenia
- 3 neutralne Podstawy
- 30 Kropel Wody
- Kredyty Hydroelektryczne (24 o wartości 1, 20 o wartości 3, 14 o wartości 5)
- 34 Koparki (24 o wartości 1, 6 o wartości 2, 4 o wartości 5)
- 26 Betoniarek (16 o wartości 1, 6 o wartości 2, 4 o wartości 5)
- 4 plansze Spółek
- 4 Koła Budowy
- 20 kafli Automy
- 5 kafli Technologii Podstawowych dla każdej z 4 Spółek
- 1 Pomoc Gracza dla każdej z 4 Spółek
- 5 Podstaw dla każdej z 4 Spółek
- 5 Podwyższeń dla każdej z 4 Spółek
- 5 Kanałów dla każdej z 4 Spółek
- 4 Elektrownie dla każdej z 4 Spółek
- 1 znacznik Kolejności dla każdej z 4 Spółek
- 1 znacznik Energii dla każdej z 4 Spółek
- 1 znacznik Punktów Zwycięstwa dla każdej z 4 Spółek
- 12 Inżynierów dla każdej z 4 Spółek
Liczba opinii: 1
Data dodania: 24 October 2022
Luźny zbiór wad i zalet. Oczywiście mają różną wagę i niektóre nie wpływają na ocenę. Kilka nudnych zdań głoszących czemu ta gra jest świetna.... - Bo ma mnóstwo fajnego kombinowania - Bo można bardzo ciekawie reagować na zagrania przeciwnika - Bo ma spoko jakość - Bo mam mnóstwo robotników, przez co wydaje mi się, że mogę zrobić mnóstwo rzeczy* (* ale i tak zawsze braknie jednego hipka) - Bo ma kilka sposobów by uzyskać to samo i często można się jakoś wyratować mimo, że wydaje się, że mam pozamiatane. - Bo ma biuro patentowe, które robi grę. - Bo ma w większości intuicyjne zasady i nie jest obarczona mnóstwem małych zasad I całe stado zdań głoszących czemu jednak nie jest... - Bo jest paskudna. Wszechobecne brązy i szarości - Bo komuś ewidentnie pomylił się czerwony z różowym - Bo jest nieczytelna. Ja nie wiem kto wpadł na pomysł by zastosować tę filmową czcionkę na planszach. - Bo jest przepimpowana co jej finalnie szkodzi. Postawienie 3 grubaśnych klocków na sobie skutecznie zasłania wszystkie krople. Jak jeszcze sobie uświadomię, że niektórzy mają przezajebiste nie drewniane, płaskie krople to zaczynam omdlewać. - Bo jest stanowczo za duża gabarytowo. Wszystko można było zrobić spokojnie 1/3 mniejsze i by dalej było czytelne, a tak to zajmuje połacie stołu zupełnie niepotrzebnie. Granie na 4 osoby jest kuriozalne. - Bo ma idiotyczną zasadę głoszącą, że gracz niespełniający żadnego warunku celu końcowego i tak dostaje za ten cel punkty. To jest tak jakbym w restauracji dostał wyborne danie polane ketchupem. Widzę, że ktoś wspaniale gotuje i ma talent ale efekt końcowy irytuje. - Bo jednak jest zbyt brutalna. Przeinwestowanie na początku może zabić komuś przecież długą rozgrywkę. - Bo niektóre cele końcowe są wydumane. Wygląda to tak jakby na końcu autor stwierdził, że ma ich za mało. Na szybko wymyślił pojęcie zbiornika, które to wytłumaczone zostało w ...instrukcji automy i to też jakby przypadkowo. Na logikę tego zbiornika ugryźć się nie da. Tym sposobem na ten ketchup została jeszcze w fantazyjny sposób umieszczona kropla maggi. - Bo automa potrzebuje osobnej, nieintuicyjnej książki. - Bo nazwanie przekroju poprzecznego żaby betoniarką jest dziwne. Póki co ten ketchup z maggi przeważa mimo, że pod spodem jest smacznie. Takie 7,5/10 co trochę mnie jednak rozczarowuje bo miało być więcej.
Ocena: 4/5
Właściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.