„Tak się niefortunnie składa, że ogół ludzkości jest nazbyt ograniczony w swej myślowej przenikliwości, żeby cierpliwie i inteligentnie rozważyć owe odosobnione zjawiska, które postrzega i odczuwa jedynie garstka jednostek o wrażliwej psychice, leżące poza zasięgiem potocznego doświadczenia. Ludzie o rozleglejszym intelekcie wiedzą, że nie ma wyraźnego podziału na to, co rzeczywiste i nierzeczywiste, że wszystkie rzeczy jawią nam się w dany sposób wyłącznie dzięki delikatnym indywidualnym przekaźnikom fizycznym i umysłowym, poprzez które jesteśmy uświadamiani o ich istnieniu. Prozaiczny materializm większości potępia wszakże jako obłęd owe przebłyski superwidzenia, które przenikają pospolitą zasłonę oczywistego empiryzmu.“ — Howard Phillips Lovecraft
Horror w Arkham: Gra Karciana to przygodowa, kooperacyjna gra karciana, której głównym atutem jest niesamowita atmosfera spotykana do tej pory głównie w grach fabularnych. Gracze wcielają się w postacie badaczy tajemnic, próbujących rozwiązać tajemnice, które napotykają w kolejnych scenariuszach. Główny tryb gry to kampania, w której połączone ze sobą przygody tworzą jedną, spójną całość, w której stawiane przed graczami zadania i wybory mają wpływ na to jak rozwijać się będzie fabuła i jakie ułatwienia będą mieli do dyspozycji, oraz jakie dodatkowe zagrożenia spotkają na swojej drodze - konsekwencje swoich czynów odczują nieraz w najmniej spodziewanym momencie.
Horror w Arkham: Gra Karciana to gra typu LCG (Living Card Game). Oznacza to, że regularnie pojawiają się do niej dodatki w postaci zestawów mitów. Każdy taki zestaw zawiera nowe scenariusze oraz karty, które można wykorzystać do ulepszenia swoich talii z tego zestawu podstawowego. Ilość scenariuszy, ilość różnych zakończeń każdego z nich, pewna losowość podczas przygotowania rozgrywki oraz fakt pojawiania się cyklicznie nowych rozszerzeń, sprawiają, że gra, pomimo tego, że jest głęboko osadzona w pewnej opowiadanej przez rozgrywkę historii, posiada bardzo dużą regrywalność - każdą tajemnicę można przeżyć na wiele różnych sposobów, różnymi bohaterami, używając zmodyfikowanych samemu zestawów kart. Właśnie! Odpowiednie przygotowanie i stworzenie swojej własnej talii to duża część zabawy z tym tytułem, lecz twórcy pomyśleli także o graczach, którzy chcą najpierw poznać mechanikę gry, dobrze się przy tym bawiąc - instrukcja zawiera spis kart, których powinni używać początkujący badacze tajemnic.
Niniejsza edycja rozszerzona przeznaczona jest w odróżnieniu od wersji podstawowej, aż dla czterech graczy.
Pisząc o karcianym Horrorze w Arkham, nie można też zapomnieć o jednym aspekcie w którym on wręcz błyszczy i wybija się na tle inny gier tego typu - gra doskonale nadaje się do rozgrywek solo. Jakkolwiek dziwnie nie brzmiało by to dla nieobeznanych z tematem, nowoczesne gry planszowe i karciane często posiadają tryb dla jednego gracza. Oczywiście działa on gorzej lub lepiej, ale w tym przypadku został zaimplementowany wręcz znakomicie. Wszyscy samotnicy mogą więc teraz wybrać się ulicami Arkham na spotkanie wielkich przedwiecznych i przeżyć niezapomniane przygody w świecie zainspirowanym prozą H.P. Lovecrafta.
Dla kogo jest Horror w Arkham: LCG?
- Zdecydowanie każdy zagorzały miłośnik twórczości H.P. Lovecrafta, uwielbiający jego powieści i opowiadania, powinien choć spróbować zagrać w tą pełną grozy i niewyjaśnionych tajemnic grę
- Dla wszystkich miłośników horrorów w każdej postaci, zarówno tych, które grają na emocjach i nienazwanym strachu, jak i tych, które ociekają krwią zamordowanych i śluzem odciętych macek wielkich przedwiecznych
- Dla kolekcjonerów, którzy cenią sobie doskonałe ilustracje i grafiki, którym sprawia frajdę otrzymywanie co kilka tygodni nowego, pięknie wydanego zestawu kart, odpakowywanie ich i wdychanie zapachu świeżej farby
- Dla wszystkich samotników, którzy szukają gry, w którą można zagrać samemu i która da im szansę na przeżycie niezapomnianych przygód ociekających klimatem szaleństwa, obłędu i przerażających zdarzeń
Jakie zmiany zostały wprowadzone w Edycji Rozszerzonej?
- dwa razy więcej kart badaczy, dzięki czemu gracze zyskują większą swobodę w tworzeniu talii swoich bohaterów
- możliwość rozgrywki w aż 4 osoby
- plastikowa wkładka w pudełku, która pozwoli na wygodne segregowanie kart
- nowe żetony o większych nominałach, które usprawniają rozgrywkę
- woreczek na żetony chaosu
- nowe grafiki na niektórych kartach
Bluźniercze, obślizgłe macki pełzną nieuchronnie z wyrwy pomiędzy naszą rzeczywistością a innym wymiarem. Zbierając w sobie całą odwagę na jaką cię stać, starasz się nie popaść w obłęd, walczysz, choć wiesz, że jesteś skazany na porażkę, próbujesz zamknąć ten przeklęty portal. Zło w najczystszej postaci, niewyobrażalny koszmar, który przyprawia umysł o mdłości, znów przebudził się w Arkham i jesteście jedyną nadzieją tego miasteczka. Tylko wy zdajecie sobie sprawę z zagrożenia i tylko wy możecie powstrzymać mroczne siły, które poprzez swoje machinacje próbują zawładnąć światem.
Opis gry w serwisie Boardgamegeek.com
Jak we wszystkich grach z uniwersum Horror w Arkham, w tej także główny nacisk położony jest na budowę odpowiedniej atmosfery poprzez wspaniałe ilustracje i klimatyczne opisy. Polecamy też pójść o krok dalej i włączyć podczas rozgrywki mroczną, pasującą do świata H.P. Lovecrafta i mitów Cthulhu muzykę. Poniżej znajduje się przykładowy utwór Grahama Plowmana, który wprowadzi was w nastrój gry:
Koszulki pasujące do gry Arkham Horror LCG:
Standard Card Game (245szt.)
Mini American (5szt.)
Autor: Nate French, Matthew Newman
Producent: Galakta
Wersja językowa: Polska
Liczba graczy:1-4
Wiek: od 14 lat
Czas rozgrywki: 1-2 h
- 5 kart badaczy
- 5 małych kart badaczy 111 kart scenariuszy
- 245 kart graczy
- 61 żetonów zasobów 44 żetony chaosu
- 27 żetonów przerażenia
- 40 żetonów obrażeń 57 żetonów wskazówek/zagłady
- 1 Księga kampanii 1 Zasady wprowadzające
- 1 Kompletna księga zasad
Number of reviews: 2
Write ReviewThe owner of the online store does not guarantee that the published opinions come from consumers who have used or purchased a given product.