Klany opuściły Irlandię i udały się na poszukiwanie nowych ziem. Po długiej wędrówce trafiły na nowy ląd. Teraz muszą zadecydować, kto zostanie władcą wszystkich plemion.
Każdy z graczy jest pretendentem do tytułu Wielkiego Króla, a wygraną można osiągnąć na trzy różne sposoby:
• Przywództwo – zostań wodzem przynajmniej sześciu obcych klanów.
• Ziemia – bądź obecny na co najmniej sześciu terytoriach.
• Religia – zaznacz swoją obecność na ziemiach, gdzie znajduje się co najmniej sześć miejsc kultu.
Wygrana nie przyjdzie łatwo – będziecie musieli blefować, starannie dobierać karty, przewidywać ruchy pozostałych graczy i kombinować. Wykorzystajcie pieśni bardów i wiedzę druidów. Grając w Inis, nieraz będziecie musieli walczyć, ale pamiętajcie, że eliminacja przeciwników nie przyniesie wam zwycięstwa. Mądry władca musi wszak umieć dogadać się z przywódcami innych klanów, a także bacznie przyglądać się ich ruchom! Trzy ścieżki do zwycięstwa sprawiają, że rozgrywka jest nieprzewidywalna i każdy z uczestników musi naprawdę uważać na zagrania pozostałych.
W Inis wykorzystacie trzy rodzaje kart. Karty Akcji dobieracie w fazie Zgromadzenia i używacie ich, żeby rekrutować klany lub budować cytadele oraz miejsca kultu. Karty Przewagi przypadają tym, którzy kontrolują określone tereny i pozwalają np. przemieścić klan lub uniknąć ataku. Z czasem zdobędziecie też karty eposu. Każda z nich odnosi się bezpośrednio do celtyckiej mitologii. Oko Balora, Morrígan, Szał bitewny, Ostrzeżenie Cathbada, Przybytek Cernunnosa, Opowieść o Cúchulainie oraz wiele innych spowodują, że wasze klany będą zdolne do bohaterskich czynów, co w konsekwencji pomoże wam pokonać przeciwników.
Inis zachwyci was doskonałym oddaniem klimatu celtyckich legend. Nastrojowe ilustracje, misternie wykonane figurki oraz unikalny sposób prowadzenia rozgrywki sprawiają, że naprawdę poczujecie atmosferę tamtych mitów.
Recenzja Inis od OnTable:
Zawartość pudełka:
♦ 16 kafli Terenu
♦ 18 budynków: 9 Miejsc Kultu, 9 Cytadel (w tym 1 stolica)
♦ 67 kart: 30 kart Eposu,17 kart Akcji,16 kart Przewagi i 4 karty pomocy
♦ 17 żetonów i znaczników
♦ 48 figurek klanów
Liczba opinii: 1
Data dodania: 05 November 2022
Bardzo oryginalny, sprytny i bystry area control. Gra, która dostarcza wielu emocji, już od samego początku. Oczywiście jeżeli rozegra się i zrozumie zasady gry - czyli 1/2 rundy? Draftowanie kart. Trafiają się kombosy, które chciałoby się mieć na czas rundy...no ale jak to muszę teraz przekazać większość temu obok!? Podoba mi się jak ludzie mają tendencję do używania pewnych kart na swój sposób gry, a my zastanawiamy się czy mu ją odebrać, a może wziąć coś, aby skontrować jego działania, anulować bądź jakoś wykorzystać w inny sposób jego nieuwagę. Wstępne podejrzenia mogą się sprawdzić i wszystko idzie wedle planu, ale po drugiej stronie też siedzi osoba myśląca i okazuje się, że Ty byłeś nieuważny i dałeś się urobić...no chyba, że miałeś kartę Eposu, ale ktoś trzeci nagle zagrywa kartę reakcji z terenu :D "CO!?". Na dwóch graczy też się sprwadza, wtedy jest trochę poczucie pojedynku szachowego. Baaardzo dobra gra. Area control tak mocny, że kontroluje jedno z miejsc na mojej półce gier i nie wydaje mi się, że go przegonią. Wizualnie gra miodna. Mi się podobają postrzępione kafelki, oraz grafiki..są mocno odjechane! Pierwsza edycja miała błędy na kartach, warto sprawdzić dla pewności czy wasz egzemplarz będzie miał załączone poprawione.
Ocena: 5/5
Właściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.
Wydawca: Portal Games
Wydanie: polskie
Liczba graczy: 2-4
Wiek: 14+
Czas gry: 60 min