English
  • Przechowalnia 0
  • Strona głównaGRY PLANSZOWEPrzygodoweNemesis: Lockdown (edycja polska)
    Nowość

    Nemesis: Lockdown (edycja polska)

    545,90 zł

    Producent: Awaken Realms
    Kod: 4786
    Wysyłka:24 godziny
    Sprawdź koszty wysyłki

    Koszty dostawy tego produktu

    Ilość:szt.

    Nemesis: Lockdown - gra planszowa

    Nemesis: Lockdown to samodzielna gra planszowa z gatunku survival horror. Głównymi motywami jakie gracze napotkają w tym ogromnym, po brzegi wypełnionym najwyższej jakości zawartością pudełku są blef, zdrada i walka o przetrwanie. Akcja drugiej części Nemesis przenosi graczy na Marsa, do kompleksu badawczego, który został opanowany przez nieznane, wrogie istoty. Celem gry jest przetrwanie i wypełnienie jednego ze swoich celów. Zadanie to nie będzie jednak należało do łatwych, gdyż na drodze bohaterów staną liczne przeszkody w postaci przerażających intruzów, niespodziewanych zdarzeń i... innych mieszkańców placówki. Jak się słusznie domyślacie, każdy z graczy będzie miał do wypełnienia swoje własne cele, które mogą (choć niekoniecznie muszą) kolidować z celami, które wypełnić musicie Wy. Taki potencjalny konflikt interesów wprowadza do rozgrywki napięcie będące wizytówką najlepszych książek, czy filmów z gatunku. Nie możesz nikomu do końca ufać, musisz być przygotowany na nóż w plecach w każdym momencie i posiadać na tą okazję plan awaryjny, ale samemu trudno będzie Ci wyjść cało z tego bałaganu... no chyba, że to ty wykorzystasz kogoś do swoich celów...



    Na czym polega Nemesis: Lockdown:
    Nemesis: Lockdown to gra semikooperacyjna, co oznacza, że gracze do pewnego momentu współpracują, jednak każdy z nich ma odmienne, tajne cele do samodzielnej realizacji, które często stoją w sprzeczności z tym co będą próbowali osiągnąć inni gracze. Nigdy nie wiesz, czy Twój partner przypadkiem nie postradał rozumu i nie upatrzył sobie Ciebie na kolejną ofiarę, a może postanowił wysadzić w powietrze cały ten kompleks? Zadania są różnorodne i świetnie wpasowują się w atmosferę gry, naśladując kultowe filmy i tworząc podczas rozgrywki niezapomniany klimat. 

    W czasie gry będziemy przemieszczali się po kompleksie badawczym na Marsie, odkrywając kolejne pomieszczenia i próbując przywrócić w bazie zasilanie. Ciemność będzie jednym z naszych głównych wrogów. Naszym tropem cały czas podążają krwiożercze, obce istoty, których jedynym celem jest pozbawienie nas życia w najbardziej brutalny z możliwych sposobów. Aby zostać zwycięzcą, musimy nie tylko zrealizować nasz cel, ale także wystarczająco długo przetrwać - oddział ratunkowy jest już w drodze i miejmy nadzieję, że uda im się dotrzeć na czas, zanim nocni łowcy pozbawią Cię życia. 




    Atuty gry:

    • Gra stanowi zupełnie nową wersję podstawową, jest więc doskonałym sposobem na zanurzenie się w klaustrofobiczny świat Nemesis.
    • Nowe mechanizmy takie jak zarządzanie energią w kompleksie, rozpoczynanie gry w różnych miejscach czy nowe warianty zwycięstwa z pewnością zainteresują fanów serii, którzy znają już każdy zakamarek kosmicznego transportowca.
    • W bazie na Marsie pracuje 6 zupełnie nowych postaci, w które możesz się wcielić: ocalała, haker, astrobiolożka, wartownik, sprzątacz i królik doświadczalny. Każda postać ma oczywiście własne unikatowe cechy, które mogą pomóc w realizacji niektórych celów.
    • Podobnie jak w przypadku klasycznego Nemesis, samo otwieranie pudełka z grą jest niezwykle ekscytujące. Wewnątrz znajdziesz ponad 600 elementów, które zachwycają wykonaniem: od kart, poprzez znaczniki, aż po wysokiej jakości figurki. 
    Opis gry Nemesis: Lockdown w serwisie boardgamegeek.com (j. angielski)

    Koszulki na karty do gry Nemesis: Lockdown:
    Standard Card Game (267 szt.)
    Mini European (127 szt.)


    Wiek: od 14 lat
    Liczba graczy: od 1 do 5 osób
    Czas rozgrywki: od 60 do 180 minut


    Zawartość:
    • 1 dwustronna plansza
    • 6 plansz postaci
    • 1 dwustronna plansza laboratorium
    • 2 karty z opisem pomieszczeń
    • 6 kolorowych nakładek na podstawki figurek
    • 1 woreczek
    • 5 plastikowych podstawek na karty
    • 1 skaner
    • 2 kości walki
    • 2 kości przewagi
    • 2 kości szmerów
    • 22 kafelki pomieszczeń
    • 1 żeton pierwszego gracza
    • 1 żeton łazika
    • 11 żetonów drzwi
    • 1 żeton bramy głównej
    • 20 żetonów eksploracji podziemnej
    • 4 żetony zasilania
    • 7 żetonów SWC
    • 6 żetonów wiedzy
    • 8 żetonów trucheł
    • 8 żetonów jaj
    • 7 żetonów planów awaryjnych
    • 5 żetonów zwłok postaci
    • 27 żetonów nocnych łowców:
    • 1 żeton czasu
    • 1 żeton procedury alarmowej
    • 1 żeton wentylacji
    • 1 żeton autodestrukcji
    • 1 żeton windy
    • 10 znaczników awarii
    • 18 znaczników statusów
    • 30 znaczników amunicji/obrażeń/użycia
    • 30 znaczników szmerów
    • 12 znaczników pożarów
    • 10 liczników lekkich obrażeń nocnych łowców
    • 3 liczniki dużych obrażeń nocnych łowców
    • 6 figurek postaci:
    • 20 figurek nocnych łowców:
    • 60 kart akcji
    • 18 kart celów:
    • 27 kart skażenia
    • 25 kart głębokich ran
    • 20 kart ataku nocnych łowców
    • 22 karty wydarzeń
    • 6 kart słabości nocnych łowców
    • 6 kart przedmiotów osobistych postaci
    • 4 karty przedmiotów startowych postaci
    • 6 kart wyboru postaci
    • 6 kart akcji komputera
    • 5 kart pomocy
    • 5 kart opisu planów awaryjnych
    • 5 kart zasad nocnych łowców
    • 30 kart czerwonych przedmiotów
    • 30 kart żółtych przedmiotów
    • 30 kart zielonych przedmiotów
    • 15 kart niebieskich przedmiotów
    • 10 kart celów „Solo/Koop”
    • 8 kart powierzchni Marsa
    • 1 kość powierzchni marsa
    • 10 żetonów eksploracji powierzchniowej
    • 10 wymiennych kart akcji Pilota z gry Nemesis
    • 6 wymiennych kart przedmiotów osobistych z gry Nemesis
    • 20 wymiennych kart wydarzeń z gry Nemesis

    Liczba recenzji: 3

    Łukasz Majewski

    Data dodania: 07 October 2022

    Koszmar powrócił. Gdy już nadludzkim wysiłkiem udało ci się wykaraskać z płonącego statku i uciec w kapsule ratunkowej, zdarzyło się to. Sequel. A naczelną zasadą sequeli jest podać drugi raz to samo. Tylko dwa razy szybciej, mocniej i więcej. Czy tak też stało się z Nemesis Lockdown? Po przerwie na reklamę, zapraszamy do sprawdzenia tego. Mars. Czerwona i niegościnna planeta. Tym razem to ona staje się sercem naszych zmagań. Naszym wrogiem będzie jak zwykle – WSZYSTKO. Od ognia, co rusz wybuchającego w pomieszczeniach, psującej się aparaturze czy ciemności. Ciemności w której czyhać będzie na nas, nasz największy wróg. Nocny Łowca? Nie. To tylko kaszka z mleczkiem. Najgorszym wrogiem jest drugi gracz. Ale który? Czy ten wesoło uśmiechający się brodacz, naprawdę chce mi pomóc, eskortując w newralgiczne miejsce? Czy może z równie rozbrajającym uśmiechem na ustach, chce mnie wywalić na zewnątrz by pozostały po mnie tylko bielejące na pustynnym słońcu kości? Nemesis: Lockdown. Ta gra to wielka przygoda. Jeżeli tak potraktujesz ten tytuł, dostarczy tobie niesamowitej frajdy. Ba, mogło by być nawet podwaliną pod jakiś scenariusz w Holywood. Wszakże, nawet autorzy gry nie kryją się z inspiracją – a są nie wszystkie te space-horrory klasy od B do Z, które oglądaliśmy za dzieciaka. Nocni Łowcy pieszczotliwie zwiani przez mnie kosmicznymi gackami, są przecież pomysłem wprost wyjętym z tanich horrorów. Ale o to tu chodzi. O ten klimat, który wręcz bucha z figurek, świetnie zaprojektowanych kart czy mapy z wielką ilością tajemniczych korytarzy zatopionych w ciemności bazy. Jeżeli jednak podejdziesz do tego tytułu na chłodno, czysto kalkulacyjnie to wtedy faktycznie może on nie być dla ciebie. Losowość gry może jednych mocno zniechęcić do tego tytułu. Nie raz słyszało się o rzadkiej sytuacji, gdy królowa zabija kogoś w pierwszej rundzie gry. Czy jest to fair? Zdecydowanie nie. Czy wpływa to na klimat? Oj tak i to bardzo. Poczucie stałego zagrożenia zarówno ze strony współgraczy ( każdy gra na tajne cele więc nie wiadomo, czy kolega obok nie obrał sobie zabicie ciebie za cel ), obcych jak i całej reszty środowiska jest tu wszechobecne. I chyba właśnie o to w takich tytułach chodzi. Powracając do pytania: Czy więc Lockdown jest przykładem sequela w którym podano jeszcze raz to samo tylko 2 razy więcej? Hmmm niekoniecznie. Są tu nowe mechaniki – ciemność, różne poziomy bazy ale w mojej ocenie nie wypływają one aż tak na samą rozgrywkę. Więc jak masz już podstawowego Nemesisa, to Lockdown może wprowadzać zbyt mało nowości. Jednak jeśli nie posiadasz na półce żadnego z tych tytułów – nawet się nie zastanawiaj. Klikaj „Do koszyka” póki jeszcze jest.

    Ocena: 5/5

    Tomasz Dz.

    Data dodania: 05 October 2022

    Nemesis Lockdown przeniesienie nas na bazę kosmiczną umiejscowioną na Marsie, w której będziemy próbowali przeżyć spotkania z nocnymi łowcami, psujące się co rusz pomieszczenia oraz wybuchające pożary i być może będziemy zmuszeni znieść naszych współtowarzyszy niedoli :) Gra ocieka klimatem, jakość wykonanych komponentów jest pierwszorzędna, figurki są rewelacyjne, grafiki są spójne i mroczne. Rozegrane partie mają ogromną szansę pozostać w pamięci, ponieważ historie, które tworzymy podczas prób ucieczki, nasze próby przechytrzenia przeciwników lub pokonania nocnych łowców, często będą tworzyły fantastyczne zwroty akcji, których innych mogą pozbawić szans na zwycięstwo. Przychodzi ono niestety niełatwo, gdyż sposobów, w jakie możemy zostać pokonani jest mnóstwo - śmierć na planszy, niewykonanie celu, próba wystrzelenia nie z tej kapsuły ratunkowej, skażenie, które możemy przenieść do bunkra, izolatki lub kapsuły i w końcu misja ratunkowa, która może pozbyć się graczy, którzy nie spełnili konkretnego warunku. Niestety losowość w tej grze może zniechęcić osoby, które lubią sobie wszystko zaplanować, a także początkujący gracze mogą być przygnieceni ilością mikro-zasad oraz wyjątków. Po kilku rozgrywkach niektóre mechaniki jak, np. zasilanie gwarantujące oświetlenie danego poziomu bazy lub sprawność windy mogą wydawać się zbędne, jednak jestem w stanie wyobrazić sobie rozgrywki, gdzie mogą być one właśnie kluczowe. Gra kosztuje sporo, jednak w tej cenie otrzymujemy świetny tytuł, w którym osoby przygotowane na trudy walki, spędzą świetnie czas. Obawiam się jedynie o regrywalność, gdyż częste granie może prowadzić do pewnych schematycznych zachowań. To prawda, pomieszczenia na planszy są różnie rozlokowane, jednak zawsze warto wysłać sygnał, podnieść poziom swojej wiedzy i niekoniecznie wdawać się w walkę z łowcami, którzy przeważnie mają więcej życia niż my amunicji. Plusy: + fantastyczny klimat + historie, które się długo wspomina + rozgrywka + jakość komponentów + zróżnicowane postacie Minusy: - przydatność niektórych mechanik (np. światło) - nie dla osób nieumiejących przegrywać

    Ocena: 5/5

    Kacper K

    Data dodania: 04 October 2022

    Druga odsłona Nemezisa daje masę frajdy graczom którzy lubią walczyć o ptrzetrwanie, niekoniecznie tłucząc ciągle potwory, a raczej mając poczucie tego że czasami lepiej uciekać niż walczyć. Jeżeli ktoś lubi Nemezis to Nemezis lockdown spodoba mu się jeszcze bardziej z uwagi na lekkie zmiany mechanik co daje powiew świeżości. Jedyny minus jak dla mnie to wypraski na potwory/ figurki graczy które w przypadku mojego egzemplarza są zbyt ciasne i wyciąganie figurek każdorazowo grozi ich uszkodzeniem. Podsumowując, fantastyczny tytuł semi-coop który jak się odpali muzykę to ma bardzo dobry klimat survival horror.

    Ocena: 5/5

    Napisz recenzję
    Zobacz także:
    Klienci polecają również:
    Na stronie sklepu internetowego dragoneye.pl są stosowane pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszym regulaminie.