Nemesis: Lockdown to samodzielna gra planszowa z gatunku survival horror. Głównymi motywami jakie gracze napotkają w tym ogromnym, po brzegi wypełnionym najwyższej jakości zawartością pudełku są blef, zdrada i walka o przetrwanie. Akcja drugiej części Nemesis przenosi graczy na Marsa, do kompleksu badawczego, który został opanowany przez nieznane, wrogie istoty. Celem gry jest przetrwanie i wypełnienie jednego ze swoich celów. Zadanie to nie będzie jednak należało do łatwych, gdyż na drodze bohaterów staną liczne przeszkody w postaci przerażających intruzów, niespodziewanych zdarzeń i... innych mieszkańców placówki. Jak się słusznie domyślacie, każdy z graczy będzie miał do wypełnienia swoje własne cele, które mogą (choć niekoniecznie muszą) kolidować z celami, które wypełnić musicie Wy. Taki potencjalny konflikt interesów wprowadza do rozgrywki napięcie będące wizytówką najlepszych książek, czy filmów z gatunku. Nie możesz nikomu do końca ufać, musisz być przygotowany na nóż w plecach w każdym momencie i posiadać na tą okazję plan awaryjny, ale samemu trudno będzie Ci wyjść cało z tego bałaganu... no chyba, że to ty wykorzystasz kogoś do swoich celów...
Na czym polega Nemesis: Lockdown:
Nemesis: Lockdown to gra semikooperacyjna, co oznacza, że gracze do pewnego momentu współpracują, jednak każdy z nich ma odmienne, tajne cele do samodzielnej realizacji, które często stoją w sprzeczności z tym co będą próbowali osiągnąć inni gracze. Nigdy nie wiesz, czy Twój partner przypadkiem nie postradał rozumu i nie upatrzył sobie Ciebie na kolejną ofiarę, a może postanowił wysadzić w powietrze cały ten kompleks? Zadania są różnorodne i świetnie wpasowują się w atmosferę gry, naśladując kultowe filmy i tworząc podczas rozgrywki niezapomniany klimat.
W czasie gry będziemy przemieszczali się po kompleksie badawczym na Marsie, odkrywając kolejne pomieszczenia i próbując przywrócić w bazie zasilanie. Ciemność będzie jednym z naszych głównych wrogów. Naszym tropem cały czas podążają krwiożercze, obce istoty, których jedynym celem jest pozbawienie nas życia w najbardziej brutalny z możliwych sposobów. Aby zostać zwycięzcą, musimy nie tylko zrealizować nasz cel, ale także wystarczająco długo przetrwać - oddział ratunkowy jest już w drodze i miejmy nadzieję, że uda im się dotrzeć na czas, zanim nocni łowcy pozbawią Cię życia.
Atuty gry:
- Gra stanowi zupełnie nową wersję podstawową, jest więc doskonałym sposobem na zanurzenie się w klaustrofobiczny świat Nemesis.
- Nowe mechanizmy takie jak zarządzanie energią w kompleksie, rozpoczynanie gry w różnych miejscach czy nowe warianty zwycięstwa z pewnością zainteresują fanów serii, którzy znają już każdy zakamarek kosmicznego transportowca.
- W bazie na Marsie pracuje 6 zupełnie nowych postaci, w które możesz się wcielić: ocalała, haker, astrobiolożka, wartownik, sprzątacz i królik doświadczalny. Każda postać ma oczywiście własne unikatowe cechy, które mogą pomóc w realizacji niektórych celów.
- Podobnie jak w przypadku klasycznego Nemesis, samo otwieranie pudełka z grą jest niezwykle ekscytujące. Wewnątrz znajdziesz ponad 600 elementów, które zachwycają wykonaniem: od kart, poprzez znaczniki, aż po wysokiej jakości figurki.
Koszulki na karty do gry Nemesis: Lockdown:
Standard Card Game (267 szt.)
Mini European (127 szt.)
Wiek: od 14 lat
Liczba graczy: od 1 do 5 osób
Czas rozgrywki: od 60 do 180 minut
Zawartość:
- 1 dwustronna plansza
- 6 plansz postaci
- 1 dwustronna plansza laboratorium
- 2 karty z opisem pomieszczeń
- 6 kolorowych nakładek na podstawki figurek
- 1 woreczek
- 5 plastikowych podstawek na karty
- 1 skaner
- 2 kości walki
- 2 kości przewagi
- 2 kości szmerów
- 22 kafelki pomieszczeń
- 1 żeton pierwszego gracza
- 1 żeton łazika
- 11 żetonów drzwi
- 1 żeton bramy głównej
- 20 żetonów eksploracji podziemnej
- 4 żetony zasilania
- 7 żetonów SWC
- 6 żetonów wiedzy
- 8 żetonów trucheł
- 8 żetonów jaj
- 7 żetonów planów awaryjnych
- 5 żetonów zwłok postaci
- 27 żetonów nocnych łowców:
- 1 żeton czasu
- 1 żeton procedury alarmowej
- 1 żeton wentylacji
- 1 żeton autodestrukcji
- 1 żeton windy
- 10 znaczników awarii
- 18 znaczników statusów
- 30 znaczników amunicji/obrażeń/użycia
- 30 znaczników szmerów
- 12 znaczników pożarów
- 10 liczników lekkich obrażeń nocnych łowców
- 3 liczniki dużych obrażeń nocnych łowców
- 6 figurek postaci:
- 20 figurek nocnych łowców:
- 60 kart akcji
- 18 kart celów:
- 27 kart skażenia
- 25 kart głębokich ran
- 20 kart ataku nocnych łowców
- 22 karty wydarzeń
- 6 kart słabości nocnych łowców
- 6 kart przedmiotów osobistych postaci
- 4 karty przedmiotów startowych postaci
- 6 kart wyboru postaci
- 6 kart akcji komputera
- 5 kart pomocy
- 5 kart opisu planów awaryjnych
- 5 kart zasad nocnych łowców
- 30 kart czerwonych przedmiotów
- 30 kart żółtych przedmiotów
- 30 kart zielonych przedmiotów
- 15 kart niebieskich przedmiotów
- 10 kart celów „Solo/Koop”
- 8 kart powierzchni Marsa
- 1 kość powierzchni marsa
- 10 żetonów eksploracji powierzchniowej
- 10 wymiennych kart akcji Pilota z gry Nemesis
- 6 wymiennych kart przedmiotów osobistych z gry Nemesis
- 20 wymiennych kart wydarzeń z gry Nemesis
Number of reviews: 3
Write ReviewThe owner of the online store does not guarantee that the published opinions come from consumers who have used or purchased a given product.