Opis gry Root w serwisie Boardgamgeek.com
Zwiastun gry planszowej Root:
Koszulki pasujące do gry Root:
Standard Card Games (98 szt.)
Inne informacje:
Autor: Cole Wehrle
Liczba graczy: 2-4
Wiek: od 10 lat
Czas gry: 60-90min
Zawartość pudełka:
- 4 Plansze Frakcji
- Arkusz Przebiegu Rozgrywki
- 4 karty Przebiegu Rozgrywki
- Księga Praw
- Instrukcja
- 2 kości
- 98 kart
- 19 znaczników
- 55 drewnianych Wojowników
- 1 Pion Włóczęgi
- 6 Tartaków Markiza de Kota
- 6 Warsztatów Markiza de Kota
- 6 Koszar Markiza de Kota
- 7 Gniazd Dynastii Orlich Gniazd
- 3 Bazy Sojuszu Stworzeń Leśnych
- 8 Żetonów Drewna Markiza de Kota
- 1 Twierdza Markiza de Kota
- 10 Żetonów Sympatyków Sojuszu Stworzeń Leśnych
- 12 Nieoznaczonych przedmiotów
- 7 Przedmiotów startowych
- 4 Przedmioty z Ruin
Liczba opinii: 2
Data dodania: 31 October 2022
Leśnogród to piękna baśniowa kraina położona za wieloma górami, za wieloma jeziorami, być może nawet za ogromnym morzem, która zamieszkana jest przez wiele różnorakich stworzeń. Brakuje tu jednak stabilności władzy. Co prawda aktualnie samozwańczo rządzi potężna Markiza de Kot, ale pretendentów do korony jest znacznie więcej. Dawni dumni władcy Leśnogrodu z Dynastii Orlich Gniazd, buntownicy i partyzanci z Sojuszu Stworzeń Leśnych, a także nieprzewidywalny, chadzający swoimi ścieżkami Włóczęga - to tylko niektórzy przeciwnicy Markizy, którzy z wielką chęcia przejęliby panowanie nad tym niezwykłym regionem. Każda z wyżej wymienionych frakcji ma swój unikalny pomysł na zdominowanie Leśnogrodu i wygraną w walce o tron. Nie wiadomo tylko, który pomysł jest najlepszy. Wszyscy mieszkańcy już wiedzą, że wojna jest tuż za rogiem i nadchodzi nieubłaganie..., a zwycięzca może być tylko jeden. Komu kibicujesz, wędrowcze? Root to gra genialna w swojej asymetryczności, a przy tym świetnie zbilansowana. Każda frakcja w zupełnie inny sposób zdobywa punkty zwycięstwa, które decydują o wygranej (z wyjątkiem kart dominacji, które określają alternatywne warunki zwycięstwa). W trakcie rozgrywki na planszy dużo się dzieje, więc niewątpliwie trzeba cały czas obserwować ruchy przeciwników, by dopasować właściwą strategię. Przy grze Root nie da się nie wspomnieć także o wykonaniu. Pudełko zawiera porządnie wykonane drewniane figurki oraz karty, a dołączona wypraska świetnie wszystko organizuje. Całości dopełniają urocze grafiki, które na pierwszy rzut oka wydają się, jak gdyby były stworzone z myślą o młodszych odbiorcach. Nie dajmy się jednak zwieść, bo te słodkie zwierzątka mają więcej „za uszami”, niż ktokolwiek by się spodziewał.
Ocena: 5/5
Data dodania: 01 October 2022
Pierwszy rzut oka na okładkę może zmylić. Ładna grafika, zwierzaczki no jak nic gra familijna! Jednak dłuższa obserwacja ujawnia, że te miłe zwierzaczki są uzbrojone i jakby patrzą na siebie spode łba... To już poprawna obserwacja, bo to brutalna gra na wyczerpanie przeciwnika, gdzie trzeba mieć oczy dookoła głowy i dokładnie rozumieć jak działa nasza frakcja i przeciwników. Bez tego gra może zachowywać się trochę dziwnie, kiedy ktoś przechytrzy resztę tylko dlatego, że reszta zawiesi na chwile głos i odpowie "to tak można?". Jest to na swój sposób ciekawe, kiedy uczymy się każdej frakcji, jak działa i jak wchodzi w interakcje z resztą jak zdobywa punkty, bo każdy tu wygrywa na trochę inny sposób, a właściwie zdobywa punkty w inny sposób. Jest to też delikatna wada, gra premiuje ograne towarzystwo, Root nie nada się raczej na jednostrzały w różnych czy mieszanych grupach. Nie jest to też euro, więc jeśli nie lubisz bezpośredniej walki do ostatniej kropli krwi i ton negatywnej interakcji (nie mylić z prostacką) to trzeba trzymać się z daleka. Root inspirowany był po części grami wojennymi serii COIN, dlatego często można usłyszeć porównanie właśnie do gier wojennych. Wykonanie gry jest bardzo przyzwoite, zilustrowana jest przepięknie. Jeśli macie w miarę regularną ekipę i lubicie bezpośrednią walkę to warto spróbować! (a jeśli nie podejdą startowe frakcje jest też kilka dodatków ;) )
Ocena: 4/5
Właściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.