Popularna gra strategiczna w świecie Azeroth!
Nad Azeroth nastał nowy dzień: podobny to wszystkich minionych i do tych, które dopiero nadejdą. Kolejny dzień bezwzględnej walki o wpływy. Ta niewielka planeta jest zbyt ciasna, by pomieścić wszystkie chętne rasy, co stanowi źródło odwiecznego konfliktu między frakcjami Sojuszu i Hordy. Świt to sygnał do zajęcia miejsc na linii frontu.
Small World of Warcraft to połączenie popularnej gry planszowej z komputerowym uniwersum stworzonym przez firmę Blizzard. Podczas rozgrywek uczestnicy będą tworzyli zestawy z dostępnych ras i umiejętności, a następnie podejmą walkę o dominację w Azeroth. Aby osiągnąć ten cel, będą zajmowali legendarne obszary i spróbują przejąć kontrolę nad rozmaitymi artefaktami. Jednak każde imperium, które zostanie zbudowane w tym niezwykłym świecie, ostatecznie będzie musiało upaść, by zrobić miejsce dla kolejnych ras. Aby rządzić Azeroth, gracze muszą umiejętnie wybierać moment, w którym należy porzucić daną rasę i pozwolić jej odejść, a na jej miejsce wprowadzić zupełnie nową.
Dlaczego pokochasz tę grę?
- Small World of Warcraft to wyjątkowo udany miks, który garściami czerpie z obu swoich składników. Fantastyczne rasy rodem z uniwersum Blizzarda idealnie wpasowują się w klimat i mechanikę popularnej gry strategicznej.
- utrzymując tradycję pozostałych gier z serii Small World, również ta cechuje się prostymi zasadami i stanowi doskonały pierwszy krok w planszówkowym świecie.
- mimo nieskomplikowanej mechaniki, gra oferuje wiele różnych możliwości działania i dróg do zwycięstwa.
- klimatyczne ilustracje doskonale nawiązują do World of Warcraft i z pewnością będą dla graczy źródłem wielu sentymentalnych wspomnień.
Opis gry w serwisie Boardgamegeek.com (j. angielski)
Zawartość pudełka:
- 6 dwustronnych plansz
- 15 sztandarów ras
- 182 żetony ras
- 15 żetonów Murlocków
- 20 unikatowych żetonów mocy
- 5 kart pomocy dla gracza
- 1 karta z podsumowaniem rundy
- 12 znaczników artefaktów i legendarnych miejsc
- 10 wzgórz
- 9 Błędnych Ogników
- 4 żetony harmonii
- 12 bomb
- 1 Czempion
- 10 fortów
- 2 cele militarne
- 5 bestii
- 6 wież strażniczych
- 109 monet zwycięstwa
- 1 unikatowa kość posiłków
- 1 tor czasu gry
- 1 znacznik czasu gry
- 1 instrukcja
Liczba graczy: 2 - 5 osób
Wiek graczy: od 8 lat
Czas gry: ok. 40 - 80 minut
Wydawca:Rebel
Ilustracje: Miguel Coimbra
Wydanie: polskie
Liczba opinii: 1
Data dodania: 04 October 2022
Świat jest mały, niektóre tak małe że by znaleźć sobie na nich miejsce trzeba je sobie wywalczyć!. W zeszły piątek miałem rozłożyłem z bracholem small world of warcraft. Osobiście odczuwam sentyment do II i III części komputerowego przeboju, sentyment jest tym że jako jedna z pierwszych poważniejszych tytułów kupiliśmy Warcraft board game (dobre 15 lat temu). No ale wracając seria Small World pewno jest każdemu dobrze znana- każdy z graczy wybiera rasę z wylosowaną zdolnością specjalną poczynając od góry. Mamy możliwość wzięcia rasy z dołu rzędu ale trzeba opłacić pieniążka każdej rasie po drodze (nastepny gracz który weźmie rasę z pieniążkami na wierzchu zgarnia ich pulę). Następnie podbijamy mapę płacąc dwa żetony rasy za każde pole (plus ewentualna obrona w postaci terenu np gór i plus żetony rasy które się już znajdują). Jeśli podbijamy kafel na której znajduję się inna rasa przeciwnika jest on zmuszony odłożyć jeden ze swoich z żetonów rasy do pudełka. W następnych turach możemy zdecydować o wymarciu rasy tracąc kolejkę ale zyskując nową rasę. Wymarła rasa (ostatnia która wymarła) zostaje na planszy i punktuje nam na koniec rundy wraz z aktywną rasą. Tura dobiega końca - zliczamy pola na których jest nasza aktywna + zmarła rasa (punktując dodatkowo za zdolność - jeśli tak ona działa) i voila rezegraliśmy turę. Zależnie od liczby graczy rozgrywamy tury i zliczamy punkty. To co jest nowego w małym świecie Orków i Ludzi to : -plansza dzieli się na losowane wyspy małe ,średnie i duże -pojawiają się porty które podobnie jak góry mają plus jeden do obrony i dają możliwość przepłynięcia do innego portu -na każdej wyspie znajduję się losowy artefakt/miejsce które daje dodatkowe zdolności (z różnicą że artefakt jest mobiliny i jest zostawiany na polu w którym został ostatnio użyty, miejsce jest nie mobilne
Ocena: 5/5
Właściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.