Jest rok 2065.
W wyniku nieobliczalnych działań globalnych technokratycznych korporacji, powiązanych skomplikowaną siecią zależności z największymi światowymi potęgami, nadmiernie eksploatowane środowisko naturalne uległo skrajnej degradacji. Ekosystem planety załamał się. Ludzkość doświadczyła wyzysku, głodu, chorób, zamieszek i krwawych wojen o kurczące się resztki zasobów. Populacja planety zmniejszyła się o połowę. Dotychczasowe sojusze rozpadły się, narody zbankrutowały i straciły rację bytu. Ci, którzy pozostali przy życiu, zaczęli tworzyć mniejsze, bardziej egalitarne społeczności o plemiennym charakterze. Idee turbokapitalizmu i globalnej technokracji upadły. Ludzkość rozpoczęła trudny i powolny proces odbudowy swojej cywilizacji.
Dawne korporacje nie zapomniały jednak o władzy, jaką cieszyły się przed katastrofą. Dzięki prywatnym armiom oraz dostępowi do technologii, fabryk i laboratoriów, nowe zarządy zaktualizowały swoje plany i gotowe są wywalczyć dla siebie miejsce w nowym światowym porządku.
Aby odzyskać wpływy oraz dobre imię, korporacje ogłosiły nowy, wspólny projekt przekształcenia ziemskich miast w zielone, ekologiczne fortece, w których ludzkość zdoła przetrwać i które jednocześnie przyczynią się do odnowy środowiska. Projekt został nazwany Solarną Rewolucją. Wykorzystuje on wszystkie ekologiczne pomysły XXI wieku: energię odnawialną, podniebne ogrody czy zastąpienie mało efektywnej pracy ludzi pracą maszyn napędzanych zieloną energią. Do projektu zatrudnieni zostali najwybitniejsi naukowcy, planiści i ekolodzy nowego pokolenia. Śmiałe projekty architektoniczne, do tej pory pochowane w szufladach genialnych planistów, miały nareszcie doczekać się realizacji, zyskując powszechną aprobatę mieszkańców miast. Nawet sceptycy, dla których Solarna Rewolucja była w najlepszym wypadku nieosiągalną utopią, a w najgorszym - kolejnym sposobem na zdobycie liczonej w E-kredytach fortuny, oszaleli na punkcie nowych budowli. Wkrótce budynki te stały się nie tylko symbolem postępu i nowego stylu życia, ale i źródłem inspiracji dla artystów, pisarzy i kreatorów mody.
Ludzkość postanowiła dobrze wykorzystać daną jej drugą szansę i stworzyć sprawiedliwą, ekologiczną cywilizację. Jednak korporacje widzą w tym przedsięwzięciu przede wszystkim nowy, intratny biznes. Kto wie, jaki jest ich ostateczny cel...
Witamy w grze Solar City. Wasze zadanie to zbudowanie miasta przyszłości. Będziecie wznosić potężne, przynoszące rozmaite zyski Wieżowce i budować poprawiające infrastrukturę miasta Obiekty Publiczne. Możecie też zamienić wasze Wieżowce w ultra nowoczesne generatory energii: instalować ogniwa fotowoltaiczne czy tworzyć inteligentne systemy zarządzania wodą, tym samym zmieniając Wieżowce w Podniebne Ogrody.
Kiedy gracz rozbudowuje miasto, jednocześnie aktywuje jego część i czerpie z niej profity. Tylko mądre planowanie i efektywne wykorzystanie możliwości płynących z nowoczesnych rozwiązań architektonicznych może pomóc oczyścić środowisko i przywrócić miastu równowagę. Zwracaj uwagę na działania konkurencji, ponieważ ich plany rozbudowy mogą pokrzyżować twoje. Sukces będzie mierzony w zgromadzonych aktywach, zwanych Punktami Solarnymi. Wygra ten, kto zgromadzi ich najwięcej!
Opis gry w serwisie boardgamegeek.com (j. angielski)
Uwaga! do każdego egzemplarza gry Solar City zakupionego w naszym sklepie, dodajemy gratis liczniki budynków
Autorzy: Viola Kijowska, Marcin Ropka
Wydawca: IUVI Games
Wydanie: polskie
Liczba graczy: 1-4 graczy
Czas gry: 30-60 min
Wiek: 10+
Recenzja gry Solar City:
Zawartość:
1 plansza główna
1 plansza trybu solo
4 plansze Miast
162 dwustronne kafle Budynków
54 kafle Obiektów Publicznych
81 żetonów E-kredytów
75 żetonów Punktów Solarnych
9 żetonów Pożyczki
18 kart Budynków
32 znaczniki aktywacji
4 znaczniki Wieżowców
4 znaczniki Podniebnych Ogrodów
1 figurka rundy
4 zasłonki gracza
1 instrukcja
1 przewodnik po świecie Solar City
Liczba opinii: 1
Data dodania: 01 October 2022
Solar City to gra, która często ląduje na naszym stole. Posiada proste zasady, ale sama rozgrywka wymaga sporo móżdżenia i planowania kolejnych ruchów ! Jest bardzo regrywalna i już sama podstawka daje mnóstwo możliwości. Do tego ta interakcja między graczami ! Mega! Aktywując w moim mieście kolumnę bądź wers, blokuję tenże w miastach pozostałych graczy. Oznacza to, że nie mogą oni skorzystać ze swoich kombosów w tym rzędzie/kolumnie aż do następnej rundy ! Moje dwa pasożyty ;-) wiecznie chowają swoje planszetki za zasłonkami, żeby tylko im nie poblokwać !Łobuzy jedne Ileż tu kombinowania ! Żeby jeszcze zmieścić wypatrzony budynek... no i żeby tylko mi go któryś ze współgraczy nie zwiną... a inny żeby mi nie zablokował TEJ konkretnej kolumny, którą zaplanowałam aktywować za chwilę...i jeszcze muszę pamiętać żeby zerkać jakie budynki już zeszły, a na jakie jeszcze mogę liczyć, że będą dostępne...uffff... Z czasem na planszach robi się ciasno i każda kolejna decyzja jest na wagę punktu solarnego. Gra jest świetnie wykonana. Każdy budynek jest inny, ma inne ilustracje, a nawet swoją historię opisaną w dodatkowej broszurce ! Widziałam wpisy, że instrukcja nie do końca jest jasna, ale nam nie sprawiła jakoś dużego problemu. Niektórzy też trochę podśmiewali się z wyglądu żetonów E-kredytów czy Punktów Solarnych, ale to naprawdę drobnostka , jak gra jest fajna to szuka się na siłę żeby się przyczepić. Ale ok, zgodzę się troszeczkę, że nie czuć tu mocno klimatu post... za to klimat Eco- bardzo ! Uwielbiam ten moment kiedy gramy i plansze miast stają się coraz bardziej zielone. Najlepiej naszym zdaniem gra się w dwie i trzy osoby. Rozgrywka zajmuje nam od 45 minut do 1,5 godz.
Ocena: 4/5
Właściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.