Dwie drużyny tajniaków, którym przewodzi dwóch Szefów Wywiadu, próbują jak najszybciej nawiązać kontakt ze wszystkimi swoimi agentami. Problem polega na tym, że Szefowie mogą przekazywać tylko po jednej wskazówce na raz, a możliwych kryptonimów jest naprawdę całkiem sporo. Drużyna musi więc dokładnie przeanalizować każde usłyszane słowo pod kątem powiązań z pozostałymi. Zwłaszcza że gdzieś w mroku czai się zabójca…
Tajniacy to imprezowa gra dedukcyjna, która podbiła serca graczy na całym świecie. Podczas rozgrywek naszym zadaniem jest wymyślanie i odgadywanie skojarzeń do wieloznacznych haseł. Oferuje szansę wcielenia się w dwie różne role (podpowiadającego i odgadującego) oraz perfekcyjnie łączy współpracę (wewnątrz grupy) z rywalizacją (z drugą drużyną).
Na czym to polega?
- Gracze dzielą się na dwie możliwie równe drużyny.
- W każdej rozgrywce na stole rozkładamy 25 kart z kryptonimami tak, by tworzyły siatkę 5x5.
- Drużyny wyłaniają Szefów Wywiadu, którzy siadają razem po jednej stronie stołu.
- Przez całą grę Szefowie Wywiadu mają dostęp do specjalnego klucza, wskazującego które hasła należą do danej drużyny, które są neutralne, a pod którym czai się zabójca.
- Zadaniem Szefów Wywiadu jest wymyślanie podpowiedzi i przekazywanie ich grupie. Ale uwaga, muszą być złożone z pojedynczych wyrazów! Cała sztuka tkwi więc w tym, by jednym hasłem połączyć jak najwięcej kryptonimów, a jednocześnie zadbać, by nie kojarzyły się z przydomkami wrogich agentów. Razem ze wskazówką Szef podaje też liczbę wskazującą, ile kryptonimów połączył.
- Gdy Szef Wywiadu przekaże hasło, drużyna musi zdecydować, które słowo lub słowa ich zdaniem miał na myśli. W tym celu jej członkowie mogą dyskutować, a ich decyzja powinna być wspólna.
- Tajniacy zawsze muszą spróbować zgadnąć przynajmniej jedno słowo. Każdy zły strzał natychmiast kończy turę, jednak jeśli odkryją własnego agenta, mogą próbować dalej. Liczba dostępnych prób jest zależna od liczby podanej wraz z hasłem przez Szefa Wywiadu (zawsze mamy jedną próbę więcej).
- Gra kończy się w momencie, gdy zostanie odkryty ostatni agent danej drużyny lub gdy któraś drużyna odkryje zabójcę (w takim wypadku automatycznie przegrywa).
Dlaczego pokochasz tę grę?
- Tajniacy oferują niezwykłą zabawę słowem. Łączenie losowych wyrazów za pomocą luźnych skojarzeń to nie lada wyzwanie! Twórcy gry zadbali, by hasła były wieloznaczne, co dodatkowo utrudnia zadanie i skutkuje mnóstwem śmiechu i emocji.
- Podczas rozgrywek mamy okazję wcielić się w niesymetryczne role. Szefowie Wywiadu muszą nie tylko wymyślać kreatywne skojarzenia, ale też zachować kamienną twarz, gdy drużyna snuje swoje przemyślenia. Z kolei drużyna musi przeprowadzić skuteczną burzę mózgów i na tej podstawie podjąć decyzję. Co za odpowiedzialność!
- W grze mamy do dyspozycji aż 400 unikalnych haseł, z których losujemy 25 i układamy w przypadkowy kwadrat. Do tego dochodzą karty kluczy, jeszcze bardziej randomizujące rozgrywkę. Słowem: każda partia to inny układ haseł i zupełnie nowe wyzwanie!
Zawartość:
- 16 kafelków agentów w 2 kolorach
- kafelek podwójnego agenta
- 7 kafelków niewinnych obserwatorów
- kafelek zabójcy
- 40 kart kluczy
- instrukcja
- podstawka
- 200 kart z 400 kryptonimami
Liczba opinii: 4
Data dodania: 07 October 2022
Gra, która powinna się nazywać: "Jak bardzo dobrze znasz swojego partnera/ partnerkę bądź członka rodziny". Jednak tytuł ten wydał się dla wydawcy zbyt długi, dlatego postawili na "Tajniacy". Ale po kolei. Co daje ta gra: 1. Pozwala sprawdzić, czy nadajesz się na przywódcę narodu - jesteś w stanie sprawdzić, czy współgracze z twojej drużyny, są w stanie odgadnąć hasła jakie im podajesz??? 2. Pozwala sprawdzić, czy jesteś dobrym partnerem - gdy grasz ze swoją partnerką a ona ni w ząb nie potrafi odgadnąć skojarzeń, jakie jej podajesz. Oj tutaj chyba coś nie "kliknęło". 3. Bierzesz udział w eksperymencie socjologicznym - sprawdzającym komunikację między ludźmi. 4. Pozwala osiągnąć wyżyny swej kreatywności - w sytuacji gdy myślałeś, że to Scrabble są trudne. 5. Pozwala poznać lepiej ludzi wokół nas - kto wie, może twój przyjaciel Tomek to tak naprawdę dobrze kamuflujący się psychopata. 6. Przede wszystkim pozwala się wyśmienicie bawić. Polecam.
Ocena: 5/5
Data dodania: 06 December 2018
Fajna imprezówka, ale raczej z grupy tych spokojniejszych, nie znajdziemy tu za wiele krzyku, a raczej skupienie i taktykę. Bardzo duża zawartość pozwala nam rozegrać 16 kompletnie różnych partii, w których ani jedno słowo się nie powtórzy! (tak liczyłem to!) No i ten ciężar odpowiedzialności na ,,szefie", który musi nakierować resztę drużyny... miód!
Ocena: 5/5
Data dodania: 23 November 2018
Tajniacy gra, obok której nie sposób przejść obojętnie, gra, która według mnie powinna stać się klasykiem. Jej atuty to przede wszystkim grywalność, humor, ciekawa koncepcja. Gracze dzielą się na dwie drużyny, wybierają lidera i starają się odgadnąć hasła, które lider im podaje ta drużyna, która odgadnie je szybciej, wybywa. Gra prosta szybka i zabawna, gdy my usiłujemy przekazać jednym słowem, hasło a osoby z drużyny nie rozumieją, o co chodzi. Świetna gra polecam nie tylko na rodzinne imprezy, ale i spotkania ze znajomymi.
Ocena: 5/5
Data dodania: 30 January 2018
Znacie to uczucie, że znacie kogoś bardzo długo, myślicie, iż znacie tę osobę na wylot i wydaje wam się, że potraficie się ze sobą komunikować bez słów…? „Tajniacy Wam udowodnią, że jesteście w grubym błędzie! Ta gra jest dowodem dla socjologów, że komunikacja między ludźmi pozostawia wiele do życzenia! Tajniacy, to drużynowa gra, polegająca na skojarzeniach. Zasady są banalne! W każdej rundzie dwóch agentów - jeden z drużyny niebieskiej, drugi z drużyny czerwonej. Na przemian zadają członkom swoich drużyn zagadkę - słowo, kojarzące się z wyrazami, pod którymi kryją się Wasi agenci i liczbę, która znaczy ilu agentów ma na myśli. „Towarzysze broni” muszą odgadnąć wszystkich agentów, zanim zrobi to przeciwnik. W tle czai się morderca, którego wskazanie natychmiast kończy grę – wtedy przegrywa ta drużyna, która go wskazała. Na przykład „Róża, trzy” oznacza, że członkowie Twojej drużyny mogą odgadnąć trzech Waszych agentów, kojarzących się ze słowem „róża”. Grając w „Tajniaków” można poczuć się niczym poeta-geniusz wyprzedzający swoją epokę, tworzący wspaniałe skróty myślowe… których nikt poza nim nie rozumie. Pewnie nie raz się nasłuchasz, jakim to dziwnym (wegług znajomych) tokiem idą Twoje skojarzenia i, że żaden „normalny” człowiek by czegoś takiego nie wymyślił . Jeśli na co dzień uważasz, że jesteś indywidualistą, wizjonerem z nietuzinkowymi pomysłami i bujną wyobraźnią, to przy tej grze, te cechy dadzą Ci w kość. Ale to tylko jedna strona medalu. Podczas gry zdarzą się i takie chwile, gdy chwytając się ostatniej deski ratunku – stawiamy wszystko na jedną kartę, widząc, że przeciwnicy za chwilę wygrają, układamy hasło, które jest skomplikowane – a trzech agentów do odgadnięcia. Już jesteście niemal pewni porażki, ale Wasz kompan odgaduje pierwszego „tajniaka”. Ziarenko nadziei rośnie. Chwila narady, dyskusja grupowa – strzał… drugi tajniak trafiony! Entuzjazm po chwili gaśnie, bo wiesz, że teraz już szczęście się wyczerpało i nie ma szans, żeby trafili ostatniego. A jednak trafiają! Wygraliście partię, która skazana był na niepowodzenie. Wrogowie rozwścieczeni – ta partia miała być ich, pewnie oszukiwaliście! Jest to z pewnością jedna z lepszych gier towarzyskich w jakie grałam. Nic dziwnego, że „Tajniacy” zdobyli tyle nagród i nominacji. (np. Najlepsza gra imprezowa wg. BoardGameGeek). Cena tajniaków w stosunku do zabawy i regrywalności jaką ta gra daje jest bardzo dobra. Na moim stole gości bardzo często - niemal zawsze, gdy zbierze się większe grono przyjaciół. Grze towarzyszy bardzo dużo śmiechu, a jeśli zawodnicy znają się dość długo, to niektóre skojarzenia mogą nawiązywać do sytuacji z przeszłości. Ocena : 9/10 Recenzowała: Hanna Kossowska
Ocena: 5/5
Właściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.
Wydawca: Rebel
Wydanie: polskie
Wiek graczy: od 14 lat
Czas gry: 15 min
Polska
Gdańsk
Budowlanych 64c
80-298
wydawnictwo@rebel.pl
508 170 200
Polska
Gdańsk
Budowlanych 64c
80-298
wydawnictwo@rebel.pl
508 170 200


































