Dźwięk trąb wzywa nas ponownie – nie do chwycenia za broń, chociaż broni potrzebujemy, nie jako wezwanie do walki, chociaż walczymy – lecz do udźwignięcia ciężaru długiego i mrocznego konfliktu…
John F. Kennedy, przemowa inauguracyjna, styczeń 1961
W 1945 roku wątpliwi sojusznicy zatrzymali nazistowską machinę wojenną, podczas gdy dumne Cesarstwo Japonii zostało rzucone na kolana przez najbardziej niszczycielską broń w historii ludzkości. Spośród dawnych potęg światowych utrzymały się wyłącznie dwa supermocarstwa. Świat nie miał jednak szczęścia, by odetchnąć z ulgą przed pojawieniem się nowego konfliktu. W przeciwieństwie do starcia na wielką skalę z poprzednich dekad, ta wojna będzie prowadzona nie przez żołnierzy i czołgi, lecz przez szpiegów i polityków, naukowców i intelektualistów, artystów i zdrajców.
„Twilight Struggle – Zimna Wojna 1945–89” to gra dla dwóch graczy symulująca czterdzieści pięć lat walki o światową dominację pomiędzy Związkiem Radzieckim a Stanami Zjednoczonymi. Cały glob stanowi scenę, na której dwaj tytani walczą o rozszerzenie strefy wpływów dla swoich ideologii oraz obyczajów. Gra rozpoczyna się pośród ruin Europy, gdy dwa nowe supermocarstwa walczą o powojenne zgliszcza, a kończy się w 1989 roku, kiedy na scenie pozostały już tylko Stany Zjednoczone.
„Twilight Struggle” to dynamiczna i nieskomplikowana gra, która kontynuuje tradycję gier „card driven”, zapoczątkowaną przez „We the People” oraz „Hannibal: Rome vs. Carthage”. Tak jak w przypadku pozostałych gier o mechanice napędzanej kartami, podejmowanie decyzji stanowi nie lada wyzwanie: jak najlepiej wykorzystać swoje atuty, by przy stale ograniczonych zasobach zdobyć przewagę nad przeciwnikiem?
Rozgrywka wprost kipi ówczesnym klimatem. Plansza gry to mapa świata z okresu zimnej wojny, na której gracze przenoszą swoje znaczniki i poszerzają strefy wpływów, próbując pozyskać sojuszników i kontrolować kolejne państwa. Z kolei karty gry prezentują szeroki zakres wydarzeń historycznych, od konfliktów izraelsko-arabskich w latach 1948 i 1967, poprzez wojnę w Wietnamie i amerykańskie ruchy pacyfistyczne, aż po kryzys kubański, wyścig kosmiczny i wyścig zbrojeń, które doprowadziły świat na skraj nuklearnej anihilacji.
Opis w serwisie Boardgamegeek.com
Komponenty gry:
-260 znaczników;
-plansza o wymiarach 56×84 cm;
-110 kart zdarzeń;
-2 sześcienne kości;
-1 instrukcja;
-2 arkusze pomocy gracza.
Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!
Napisz recenzjęWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.
Liczba graczy: 2
Czas gry: 120 – 180 min.
Wiek graczy: 14+
Język: polski