XV wiek, malownicza dolina Loary. Wpływowi książęta panujący nad okolicznymi ziemiami walczą o dominację, rozszerzając swoje włości o kolejne, przyległe tereny. Zakładają prosperujące osady, rozwijają dochodowe szlaki handlowe, a także eksploatują okoliczne złoża srebra – wszystko po to, by prześcignąć pozostałych w wyścigu o prestiż i przychylność króla.
W grze planszowej Zamki Burgundii, gracze wcielają się w możnych późnego średniowiecza, których celem jest poszerzanie swoich posiadłości, budowa potężnych zamków, utworzenie rzecznych szlaków handlowych i eksploatacja kopalni srebra. Każdy z graczy dysponuje własną planszą terenów, które może stopniowo zajmować, dzięki umiejętnemu wykorzystaniu dostępnych możliwości. Wyniki rzutów kośćmi będą wskazywały nam możliwe opcje, jednak to do nas należy decyzja, które z nich ostatecznie wybierzemy i na jaki kierunek rozwoju naszego księstwa się zdecydujemy. Grę zwycięża gracz, który w nagromadzi najwięcej punktów zwycięstwa, a te przydzielane są za zgromadzone pieniądze, robotników i dobra, oraz za określone płytki włości.
Jak wygląda rozgrywka?
W swojej turze gracz rzuca dwiema kośćmi. Następnie każdą z nich przyporządkowuje do jednej z czterech wybranych akcji:
- Pozyskanie płytki terenu z pola odpowiadającego liczbie oczek, które wypadły na kości.
- Umieszczenie płytki terenu na obszarze odpowiadającym wartości wybranej kości.
- Dostarczenie towarów o numerze odpowiadającym wartości wybranej kości.
- Pozyskanie robotników, którzy pozwalają zmienić wynik na kościach.
W ten sposób niezależnie od tego, jakie wyniki na kościach uzyskamy, zawsze możemy zrobić coś, co przyniesie nam punkty. Kluczem do zwycięstwa jest umiejętne zarządzanie posiadanymi zasobami, podejmowanie dobrych decyzji i łączenie efektów umieszczanych na planszy obszarów, które pozwalają nam zdobyć jeszcze więcej punktów.
Zamki Burgundii: Big Box, to edycja specjalna znanej i nagradzanej gry planszowej. W nowym, specjalnie zaprojektowanym na tą okazję pudłeku odnajdziecie odświeżoną oprawę, oraz zestaw aż 11 rozszerzeń, które niebywale urozmaicą Wam rozgrywkę i pozwolą się cieszyć grą przez długie lata.
Opis gry w serwisie Boardgamegeek.com (j. angielski)
Koszulki pasujące na karty do gry Zamki Burgundii: Big Box:
Standard European (18szt.)
Wiek: od 12 lat
Liczba graczy: od 1 do 4
Czas rozgrywki: 60-120 minut
Poziom skomplikowania: 6,5/10
Liczba opinii: 1
Data dodania: 11 October 2022
- Kargul podejdź no do płota! - Czego drzesz tą rozwrzeszczaną... - Nowa gra jest, cichaj, to opowiem co zacz. - Godojcie wreszcie Pawlaku, nie trzymajcie w napięciu, bo wylewu dostanę. Żyłka pyknąć może w starej i pomarszczonej skroni. - Widziołeś Zamki? - Widziołem. - A te w Burgundii tyż? Hę? - No nie, tych nie widzioł. - To cichaj i daj powiedzieć. Nowa gra to, w zasadzie nowa stara. Nowa zaś, lecz stara, bo już kiedyś wyszła. Rozumisz? - Już pamiętam, rozum jak kura, wolno mi się rozpędza. Grałem Ci, w starą wersję. Czym niby się różni nowa od starej? - Patrzaj no, mam przy sobie, rewelacyjna Ci ona, o budowaniu swojej osady czy nawet państewka biednego. Maluśkiego, lecz przytulnego, swojej małej zielonej wyspy, bez sąsiadów krewkich... - Brzydka Ci ona strasznie, niczym Maryna po sianokosach ostatnich. - Brzydka nie brzydka, serce się liczy. Grywalna jak diabli. Przy jednej świecy grać można, uroku nie straci a brzydkość swoją gdzieś rozmyje, jak Maryna gdy po trzecim piwie... - Kostki widzę, to losowość duża, nie lubię tego, bo rzucam kiepsko. - W błędzie jak zwykle jesteś Ty stary dziadzie, kostki są fakt to, lecz wpływać na nie można łatwiej niż krowę ocielić. Robotników wysyłasz i wpływasz na kości, proste i łatwe. - Wygląda na trudną, sporo elementów, skrzynki, zamki, budynki, zwierzątka wszelakie, dykty ciężkie... - Na starcie przeraża, fakt ino, ale nawet taki zakuty rycerski łeb jak Twój ogarnie, po jednej grze zasad kilka, zależności i punktacji, a tych jest kilka. Jak i dróg do zwycięstwa. Po Splendorach, Diksitach i 6 Cudach Świata idealne, by na wyższy planszowy pachół wejść, a nie tylko jedno ciele po zagrodzie prowadzać. Jednego pachołka bić. - Znudzi się szybko... - Staryś, a głupiś, nie wiem jak to się stało, ,widać za młodu, które ciele Cię przydeptało, nie ważne to gdyż znowóż się mylisz capie. Masz mnóstwo map, dla początkujących takie same, jak i bardziej zaawansowane z różnym terenem, do tego dodatki. Grania na całą zimę. - Nawówiłeś Ty stary draniu, zagrajmy i obaczymy kto kiep a kto sierp. - A zagrajmy, ale świecę tylko jedną ostawmy...
Ocena: 5/5
Właściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.