• Przechowalnia 0
  • Znajdziesz nas:


    facebook

    DragonEye na Instagramie
    Współpracujemy z:
    Klub Kultury Łokietek





    Mr. Dawid - Mistrz Gry



    Planszeo - gry planszowe dla każdego






    I-SZOP.pl - wyszukiwarka gier planszowych, porównywarka cen, gry planszowe, RPG, karciane, kolekcjonerskie, figurkowe i bitewne



    Planszove.pl - porównywarka gier planszowych

    Eldritch Horror: Przedwieczna groza

    189,90 zł

    Producent: Galakta
    Kod: 529
    Sprawdź koszty wysyłki

    Koszty dostawy tego produktu

    Niedostępny - wyślij zapytanie

    Świat stoi na krawędzi katastrofy. Jest rok 1926, a pradawne istoty o niewyobrażalnej potędze budzą się powoli z długiego snu, przynosząc ludziom śmierć i szaleństwo. Dziwne kulty i przerażające stwory sieją spustoszenie na każdym kontynencie, a struktura rzeczywistości rozpada się, otwierając bramy do dziwacznych, obcych wymiarów. Tylko garstka dzielnych badaczy rozumie, co tak naprawdę się dzieje. Ci zdeterminowani, całkowicie oddani sprawie bohaterowie wykorzystują każdą dostępną umiejętność i broń, by odeprzeć straszliwych Przedwiecznych. Będą musieli zbadać najodleglejsze zakątki świata, pokonać koszmarne potwory czające się w cieniach i znaleźć informacje, które pozwolą odkryć tajemnice Przedwiecznej Grozy!

    Światowa groza, światowa przygoda

    W grze Eldritch Horror: Przedwieczna Groza gracze wezmą udział w wyścigu ze złem, które rozciąga się na cały świat. Starając się powstrzymać zbliżającą się zagładę grupa badaczy wyruszy do największych miast, odległej dziczy i wielu innych miejsc, które znajdą się na ich drodze.

    Każdy element w Eldritch Horror został zaprojektowany aby pozwolić zanurzyć się graczom w historii o przygodach i zalewającym świat przerażeniu. W miarę jak gra się rozwija, narracyjny charakter zawarty w każdej mechanice dodatkowo zwiększa napięcie.

    Podczas gdy gracze i ich badacze wspólnie zmagają się ze wszelkimi przeciwnościami aby powstrzymać nadchodzącą grozę, przerażające potwory, mroczne tajemnice i brutalne wyzwania zmuszą ich do wytężenia sił do granic możliwości, a nawet bardziej. Terror rozprzestrzenia się po świecie a gracze muszą podjąć ostatni wysiłek aby uratować ludzkość przed zagładą. Napięcie rośnie, a losy świata w tych desperackich czasach leżą w rękach badaczy. Podejmowane przez nich wybory mogą mieć niszczycielskie skutki.

    char_fan

    Nawet zawartość pudełka (taka jak żetony czy karty graczy) gry Eldritch Horror: Przedwieczna Groza pozwala wciągnąć się w niesamowitą historię o światowym zasięgu. Karty badaczy wyglądają jak stare, wysłużone paszporty. Żetony wyglądają jak bilety kolejowe i żeglugi oceanicznej. Plansza przypomina pożółkłą ze starości mapę świata. Każdy z elementów gry ma na celu opowiedzenie fragmentu historii o walce o ocalenie cywilizacji.

    Gracze przemierzą ruchliwe miasta takie jak San Francisco czy Londyn, gdzie staną twarzą w twarz z organizacjami przestępczymi lub na opuszczonej wyspie będą walczyć o przetrwanie z okrutnymi monstrami. Zaryzykują wyprawę do serca Afryki w poszukiwaniu starożytnego artefaktu o niezbadanej mocy. Niezależnie od tego gdzie będzie wiodła ich droga, zawsze muszą czujnie wypatrywać znaków i wskazówek, które pozwolą na osiągnięcie ostatecznego celu: rozwiązanie tajemnic otaczających przerażających Przedwiecznych, których przybycie zbliża się z każdym mijającym dniem.

    EH01-LocationCollage2

    Odkryj tajemnice, uratuj świat

    Każdy z odrażających Przedwiecznych jest okryty całunem tajemnicy, każdy z nich pojawia się wraz z unikatową talią kart Tajemnic, które dodatkowo wciągną badaczy w historię. Zadania na kartach Tajemnic wraz z miejscami gdzie otwierają się bramy do innych światów, pojawiają się groźne i przydatne wskazówki podpowiedzą graczom gdzie powinni skierować swoje kroki i jakie niebezpieczeństwa ich czekają.

    myst_fan

    Każda z kart Tajemnic wyznacza cele do wykonania, a każda rozwiązana przez graczy zagadka przybliży ich do zapobiegnięcia zniszczeniu całego świata. Ponieważ wskazówki są rozrzucone po całym świecie, niezależnie od tego gdzie skierują się badacze, czekają na nich nowe przygody. Być może będą musieli zbadać ogromne przestrzenie Tunguski w poszukiwaniu dziwnego meteorytu lub odkrywać co leży za bramami pomiędzy ich światem a innymi, dziwnymi, wymiarami.

    Tylko rozwiązywanie określonych zadań, zależnych od Przedwiecznego, z którym zmierzą się gracze, pozwoli na powstrzymanie zagłady.

    Zdecyduj o swoim losie

    Kiedy gracze będą starać się odkrywać tajemnice Przedwiecznych, talia Tajemnic nie będzie jedynym wyzwaniem, z którym się zmierzą. Tak naprawdę jest ona tylko jednym z nich…

    W grze Eldritch Horror: Przedwieczna Groza znajdzie się kilka elementów, które zapewnią nowe doświadczenia podczas każdej rozgrywki. Każdy z Przedwiecznych posiada przypisaną talię kart Tajemnic i kart Badawczych jak również schemat, według którego tworzy się talię Mitów. W związku z tym wybierając Przedwiecznego wybiera się nie tylko przeciwnika, ale cały charakter rozgrywki.

    myt_fan

    Doświadczenia płynące z rozgrywki można również zmieniać poprzez wpływanie na poziom trudności talii Mitów. Mniej doświadczeni gracze mogą zdecydować się na walkę z Przedwiecznymi na niższym poziomie trudności, podczas gdy zaawansowani gracze mogą stawić czoło dodatkowym wyzwaniom. Eldritch Horror zapewni satysfakcjonującą rozgrywkę dla wszystkich graczy dzięki katom Mitów. Z trzema poziomami trudności i możliwością odrzucania łatwych lub dodawania trudnych kart Mitów, można łatwo uczynić grę łatwiejszą lub bardziej wymagającą podczas tworzenia talii Mitów.

    Co więcej, gracze mogą wybierać spośród dwunastu badaczy, gotowych do dołączenia do walki i zmierzenia się z wyzwaniami na więcej niż trzystu kartach. Dzięki wszystkim tym elementom każda gra będzie inna niż pozostałe.

    EH01-InvestigatorCollage1

    Walka z terrorem przedwiecznych trwa. Przedwieczna groza rozprzestrzeni się po świecie już niebawem...

    Gra Eldritch Horror: Przedwieczna Groza wydana została z licznymi dodatkami:
    Zaginiona Wiedza - dodatek rozszerzający podstawową grę o nowe przedmioty, spotkania i badaczy. Znacznie poprawia regrywalność i radość którą czerpać będziecie z rozgrywki tej świetnej gry. Według opinii wielu, wręcz niezbędny dodatek do podstawowej wersji gry.
    Góry Szaleństwa - duże rozszerzenie z dodatkową planszą, które zabierze Was w podróż na skutą lodem i obłędem Antarktydę, gdzie na niezbadanym lądzie wyprawa badawcza odkryła szczątki zaawansowanej cywilizacji.
    Tajemnicze Ruiny - to dodatek w którym badać będziecie tajemnicze miejsca stając twarzą w twarz z nowymi wyzwaniami które się w nich kryją i zdobywając potężne artefakty ukryte pośród starożytnych świątyń, miast i innych mrocznych miejsc.  
    Pod Piramidami - duże rozszerzenie z dodatkową planszą, która pozwoli wam spojrzeć w oczy grozie czyhającej wśród rozgrzanych piasków Egiptu i na własnej skórze odczuć działanie klątwy faraonów.
    Widma Carcosy - dodatek ten zachwyci każdego miłośnika sztuki pod tytułem "Król w Żółci", oraz pozwoli zbadać przerażającą tajemnicę kryjącą się za bluźnierczymi spektaklami wystawianymi w miastach na całym świecie.
    Krainy Snów - to kolejne duże rozszerzenie wprowadzające nową planszę. Tym razem przyjdzie odwiedzić Wam tajemniczą Krainę Snów, w której rzeczywistość miesza się z ułudą, a szaleństwo stanie się drugą naturą każdego, kto będzie miał na tyle odwagi by wkroczyć w ten przedziwny świat
    Miasta w Gruzach - wprowadzają do rozgrywki kataklizmy, które towarzyszą przebudzeniu Wielkich Przedwiecznych, powodując, że gra staje się jeszcze większym wyzwaniem a poziom rozpaczy u waszych badaczy sięgnie zenitu.
    Maski Nyarlatothepa - To ostatnie wydane rozszerzenie do gry, które wprowadza wiele nowych spotkań, przedmiotów, artefaktów oraz czarów. Znajdziecie tu także nowe mechaniki, które sprawią, że rozrywka stanie się jeszcze bardziej emocjonująca, a historie w niej opowiedziane, bardziej osobiste.

    Jak we wszystkich grach z serii Horror w Arkham, w Eldritch Horror także główny nacisk położony jest na budowę odpowiedniej atmosfery poprzez wspaniałe ilustracje i klimatyczne opisy. Polecamy też pójść o krok dalej i włączyć podczas rozgrywki mroczną, pasującą do świata H.P. Lovecrafta i mitów Cthulhu muzykę. Poniżej znajduje się przykładowy utwór Grahama Plowmana, który wprowadzi was w nastrój gry:


    Film Promocyjny Eldritch Horror: Przedwieczna Groza:



    Koszulki pasujące do gry:
    57x89 mm (189szt.)
    41x63 mm Mini American (114 szt.)

    Opis gry w serwisie Boardgamegeek.com (j. angielski)



    Autorzy: Corey Konieczka i Nikki Valens
    Wydawca: 
    Galakta
    Wydanie: polskie 
     
    Liczba graczy: 1 - 8
    Wiek: od 14 lat
    Czas gry: około 120 - 240 min

    Zawartość pudełka:
    1 Plansza
    ♦ 1 Almanach
    ♦ 1 Instrukcja
    ♦ 12 Arkuszy Badaczy
    ♦ 4 Arkusze Przedwiecznych
    ♦ 51 Kart Mitów
    ♦ 16 Kart Tajemnic
    ♦ 36 Kart Spotkań Obszarowych
    ♦ 32 Karty Spotkań Badawczych
    ♦ 24 Karty Spotkań w Innych Światach
    ♦ 18 Kart Spotkań Ekspedycyjnych
    ♦ 12 Kart Spotkań Specjalnych
    ♦ 40 Kart Zasobów
    ♦ 36 Kart Stanów
    ♦ 20 Kart Zaklęć
    ♦ 14 Kart Artefaktów
    ♦ 4 Karty Schematu
    ♦ 78 Żetonów Zdrowia i Poczytalności
    ♦ 43 Żetony Potworów
    ♦ 36 Żetonów Wskazówek
    ♦ 30 Żetonów Ulepszeń
    ♦ 20 Żetonów Biletów
    ♦ 20 Żetonów Plugastwa
    ♦ 9 Żetonów Bram
    ♦ 4 Żetony Pogłosek
    ♦ 1 Żeton Aktywnej Ekspedycji
    ♦ 1 Żeton Zagłady
    ♦ 1 Żeton Omenu
    ♦ 1 Żeton Głównego Badacza
    ♦ 1 Żeton Tajemnicy
    ♦ 4 Kości
    ♦ 12 Plastikowych Podstawek 



    Liczba recenzji: 1

    sla

    Data dodania: 25 November 2018

    Bardzo dobra gra przygodowa, w której wychodzimy z miasteczka Arkham mierzyć się z Przedwiecznymi na całym świecie. Mechanika znacznie uproszczona względem Horroru w Arkham (gra planszowa, 2 edycja) - zrezygnowano m.in. z fazy przygotowania, nie ma zasad specjalnych dla potworów latających, ale za to badacze zyskali możliwość rozwijania swoich statystyk; nie ma toru paniki, przez co nie ma możliwości żeby niektóre lokacje zostały zamknięte itp. Dzięki tym zabiegom rozgrywka jest bardziej dynamiczna, a zasady znacznie prostsze do wytłumaczenia. Rzucanie czarów wywołuje różne efekty, króre wpływają również na naszego Badacza - ten sam czar, może wywołać odmienny efekt zależnie od tego którą kartę danego czaru użyliśmy (opisane są na rewersie kart czarów). Zdecydowanie na plus jest przygotowywanie talii mitów, którą budujemy zależnie od wybranego Przedwiecznego, z trzech różnych rodzajów kart mitów, które różnią się poziomem trudności i będą różnicować rozgrywkę kiedy będziemy starali powstrzymać tego samego Przedwiecznego któryś raz z kolei. Na uwagę zasługuje również sposób pozyskiwania wskazówek poprzez karty spotkań, które znowu są różne zależnie od Przedwiecznego. Na minus trochę mała ilość Kart Spotkań, ale na to można zaradzić jednym małym dodatkiem - Zaginioną Wiedzą. Jeżeli chodzi o klimat, to kwestia indywiudalna - osobiście wolę ten z Horroru w Arkham (gra planszowa, 2 edycja), gdzie poczucie beznadziejności i ciągłego osaczenia towarzyszą nam przez cały czas. Natomiast ten w Eldritch Horror kojarzy mi się bardziej z przygodami Indiany Jonesa, gdzie odwiedzamy różne miejsca na świecie i rozwiązujemy zagadki. Podsumowując, jeśli gracz ceni bardziej przygodę i dynamikę, to zdecydowanie warto sprawdzić Eldritch Horror. Jeśli jednak wolimy grozę, lubimy kombinować i planować każdy kolejny ruch, to na te spekty zdecydowanie większy nacisk kładzie Horror w Arkham (gra planszowa, 2 edycja).

    Ocena: 5/5

    Napisz recenzję
    Zobacz także:
    Klienci polecają również:
    Na stronie sklepu internetowego dragoneye.pl są stosowane pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszym regulaminie.