Król Robert Baratheon nie żyje, a siedem królestw szykuje się do nadciągającej wojny. Ród Lannisterów, którego córka, Cersei, była żoną Roberta, zagarnia tron dla jej młodego syna, Joffreya. Ze swojej siedziby na wyspie Smoczej Skały Stannis Baratheon, młodszy brat Roberta, słusznie domaga się tronu dla siebie. Na Żelaznych Wyspach Ród Greyjoyów zamierza wzniecić drugą rebelię, tym razem ma jednak znacznie ambitniejsze cele. Na północy Ród Starków zbiera siły, by bronić tego, co słuszne. Na południu Ród Tyrellów z dawna żywi ambicje zagarnięcia Żelaznego Tronu, musi jednak mieć się na baczności, bowiem starożytny Ród Martellów wciąż krzewi dziedzictwo zemsty. Przez cały ten czas na dalekiej północy, hen za Murem, Dzicy stale rosną w siłę.
♦ 138 plastikowych jednostek
♦ 42 karty Rodów
♦ 30 kart Westeros
♦ 9 kart Dzikich
♦ 24 karty Losów Bitwy
♦ 6 zasłonek
♦ 90 żetonów Rozkazów
♦ 120 żetonów Władzy
♦ 18 żetonów Wpływów
♦ 6 żetonów Zaopatrzenia
♦ 14 żetonów Wojsk Neutralnych
♦ 6 żetonów Zwycięstwa
♦ 6 żetonów Garnizonów
♦ 1 żeton Żelaznego Tronu
♦ 1 żeton Ostrza z Valyriańskiej Stali
♦ 1 żeton Kruka Posłańca
♦ 1 znacznik rundy
♦ 1 żeton Dzikich
♦ 1 nakładka na tor Królewskiego Dworu
♦ 1 instrukcja
Liczba opinii: 2
Data dodania: 05 October 2022
WYSOKI PRÓG WEJŚCIA: Paradoksalnie moją przygodę z planszówkami zacząłem od tej, dość trudnej gry. Walka o żelazny tron nie jest łatwa i gra podlega wielu regułom - ogrom zasad na początek i trudna pierwsza rozgrywka. Wytrawni gracze mogą nas łatwo zjeść. Jednak ucząc się na własnych (lub lepiej cudzych - dłużej przeżyjemy) błędach będziemy w stanie nabrać doświadczenia, by kiedyś samemu móc grę wygrać. Początki z Grą o Tron można określić jednym stwierdzeniem - wysoki próg wejścia. Chociaż mnie taka pierwsza poważna planszówka nie zniechęciła - czyli się da ;) PRZEJRZYSTA MAPA: Grafika jest moim zdaniem bardzo klimatyczna, ciężka i brudna. Kartografowie Westeros naprawdę się postarali i mapa siedmiu królestw jest przejrzysta, a ikonografia zrozumiała. Wszystko po to, by w łatwy sposób można było rozważyć strategiczne i taktyczne posunięcia nasze, jak i innych rodów. KRUCHE SOJUSZE - PRZYJACIELE STAJĄ SIĘ WROGAMI: Trudność rozgrywki polega na tym, że już pierwsze potyczki mogą dać którejś ze stron przewagę potrzebną do bezpiecznego rozwoju innych frontów wojny. Bez solidnych sojuszy się nie obędziemy, a niestety sojusze te, jak w prawdziwej pieśni lodu i ognia są niestabilne, kruche, nietrwałe. Pomoc ze strony innych rodów przybywa wyłącznie w chwilach, gdy nasze interesy się pokrywają, a nasze bezpieczne flanki mogą zostać zaatakowane praktycznie bez ostrzeżenia. WOJNA MOŻE CIĄGNĄĆ SIĘ LATAMI: Gra o Tron trwać ma podobno około trzech godzin. Być może sucha rozgrywka w towarzystwie ludzi pewnych swoich ruchów może tyle potrwać, ale ja tego nie doświadczyłem. W towarzystwie moich znajomych sporo jest spiskowania, namawiania i przekonywania. Niekiedy decyzje o podjętych ruchach zmieniane były w ostatniej chwili, tuż przed ujawnieniem zamiarów. Nasze rozgrywki trwały minimum 5 godzin, nawet do 8. Nie jest to wada tej gry, o ile żaden z rywali w grze o tron nie musi szybko wrócić do domu... Same walki zaś niesamowicie emocjonują. Iloma wojskami się przemieścić, kto mi pomoże, a kto wesprze wroga. Jaką kartę bohatera zagrać, żeby nie zużyć za szybko najsilniejszej broni. Dla chętnych losowa modyfikacja bitwy kartami pogody. Westeros jeszcze nigdy nie było tak niebezpiecznym i nieprzewidywalnym miejscem. Jeśli więc lubujesz się w polityce, intrygach i strategii, a Twoi "przyjaciele" potrafią wybaczyć nóż wbity w plecy w 10 turze, to ta gra jest dla was. My graliśmy dziesiątki razy i emocje zawsze są ogromne.
Ocena: 5/5
Data dodania: 02 October 2022
Jeżeli wszyscy gracze zapoznali się z instrukcją pierwsza gra może potrwać 1 h, każda następna będzie już dłuższa. Najlepiej na rozgrywkę przeznaczyć 3-5 h i spotkać się w pełnym składzie. Gra posiada negatywne interakcje pomiędzy graczami, co dodaje pikanterii samej grze. Do ustawienia frakcji warto wykorzystać erratę do gry, żeby Lannisterowie mieli szansę przeżycia więcej niż 3 tur. Gra zawiera elementy losowe (jak np losy bitwy) lub karty wpływające na losy danej rozgrywki. Próg wejścia do rozgrywki jest dość duży, ale każda następna rozgrywka jest prostsza od poprzedniej. Mamy kilka torów wpływów o które się rywalizuje (tron, miecz i kruk), dodatkowo są tory zaopatrzenia czy najważniejszy w grze - tor zwycięstwa. Pierwsza osoba która zdobędzie odpowiednią liczbę zamków wygrywa (nie ma czegoś takiego jak trwały sojusz lub wspólne zwycięstwo). W końcu mamy tylko jeden tron ? + negatywna interakcja gra na wieczór elementy losowe przypomnienie klimatu książki - nie można atakować przez rzekę atak dzikich jest bardzo uproszczony warto zawsze spotykać się w komplecie zawodników - jest wtedy najlepsza zabawa frakcje nie są 'wyrównane' na starcie (czy minusem jest to że lannisterowie mają najgorzej?)
Ocena: 5/5
Właściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.
Producent: Galakta
Wersja językowa: Polska
Liczba graczy: 3-6
Wiek: od 14 lat
Czas rozgrywki: 2-4 h