Nadchodzi czas konfrontacji. Czas, kiedy potężni magowie, nekromanci, druidzi i alchemicy z różnych stron świata, walczyć będą o władzę, udowadniając który z nich jest najpotężniejszy. Od czeluści ziemi skrywających kopalnie krasnoludów, poprzez morskie rafy na których spoczywają zatopione okręty, grobowce umarłych, po niebosiężne wieże, pustynne piramidy i zaklęte polany - walka toczyć się będzie o miejsca mocy. Zbieraj więc esencję, zdobywaj złoto, twórz potężne artefakty, które dadzą Ci przewagę nad wrogami. Kontroluj przesycone energią miejsca mocy i wielkie monumenty, aby zdobyć dodatkowe surowce i unikalne umiejętności. Wszystko to w pełnej magii, pięknie ilustrowanej grze karcianej Res Arcana.
Dla Kogo jest ta gra?
- Dla każdego, kto uwielbia budowanie silniczka, dzięki któremu napędzamy ekonomię naszych zasobów - dzięki sprytnym kombinacjom zdobywając więcej surowców, co pozwala na budowę jeszcze potężniejszych kombinacji.
- Dla każdego, komu podobają się takie gry jak Splendor czy Gizmos i poszukuje czegoś podobnego, w pełnych magii klimatach fantasy.
Opis gry Res Arcana w serwisie Boardgamegeek.com
Pasujące koszulki na karty do tej gry:
Standard Card Game (64szt.)
Inne Informacje:
ilość graczy: 2-4
wiek: od 12 lat
czas rozgrywki: 20-60 min.
Autor: Thomas Lehman
Wydawca: Rebel
Wydanie: Polskie
Zawartość pudełka:
- 40 kart artefaktów
- 10 kart magów
- 10 kart monumentów
- 150 drewnianych znaczników esencji
- 12 żetonów esencji "5x"
- 4 karty pomocy
- płytka podsumowania
- 8 magicznych przedmiotów
- znacznik pierwszego gracza
- 5 płytek enklaw mocy (dwustronnych)
- instrukcja
Liczba opinii: 2
Data dodania: 31 October 2022
Długo się zbierałam do tej gry (przez dużą ilość znaczków na kartach), ale pod wpływem wielu pozytywnych recenzji, zgodziłam się w nią zagrać. Nie żałuję. Przygodę i dobrą zabawę czuć od samego początku, a znaczki na kartach po kilku chwilach już stają się intuicyjne. Podczas pierwszego zagrania o jeszcze sporo rzeczy trzeba dopytać i w głowie poukładać sobie swoją mini strategię, ale już przy drugiej partyjce gry zaczyna się fajna i szybka przygoda. Tutaj nie ma wielogodzinnej strategii, tutaj nie ma ciężkiej i suchej ekonomii. To jest szybka gra w budowanie małego, ośmiokarcianego silniczka. Można namnażać esencje, można budować monumenty, ale trzeba trzymać rękę na pulsie, czy oby przeciwnik nie zbierze prędzej 10 punktów zwycięstwa. Pozycja godna polecenia, do kupienia od razu z oboma dodatkami, bo w grę się szybko i łatwo można wkręcić, a dodatki dodają świeżości kolejnym rozgrywkom. Esencją tej gry jest dla mnie uczucie, gdy wyczekam aż przeciwnik powie "pas", żeby można było wykręcić takie combo, że w tej turze się wygrywa. To coś daje mi właśnie ta gra. Radość wygranej i dużo śmiechu.
Ocena: 5/5
Data dodania: 03 October 2022
Osiem Kart. Tak powinna się nazywać ta gra, nieco niedoceniana ciągle w naszym kraju. Mamy tu do czynienia z rewelacyjnym tytułem, który łączy w sobie zmyślną karciankę, zarządzanie surowcami oraz budowanie silniczka. Osiem kart - tyle dostajemy na początku gry (polecam szczerze draft w celu pozyskania początkowych kart) i z tyloma musimy sobie radzić. Gra nie ma określonej ilości rund. Każdy gracz rozgrywa swoją turę do wyczerpania możliwości lub do momentu spasowania. W momencie, w którym którykolwiek zdobędzie 10 punktów, odpalane jest zakończenie gry i każdy może jeszcze dokończyć swoje akcje. Świetna, piękne wydana, ogólnie prosta, ale dająca pole do sporego móżdżenia i kombinowania. POLECAM!
Ocena: 5/5
Właściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.