Small World, stworzony przez Philippe Keyaerts jako następca jego szeroko nagradzanej poprzedniej gry Vinci, to świat zamieszkany przez różnorodne rasy - krasnoludy, czarodziejów, amazonki, gigantów, orki a nawet ludzi. Każda z tych nacji posyła do walki swoje armie - wszystko, aby zdobyć chociaż odrobinę nowego terytorium i wymazać inne plemiona z powierzchni ziemi.
Niestety, cywilizacje w miarę wzrostu zatracają swoją dynamikę i możliwości rozwoju, dopada je stagnacja a w końcu upadek. Kluczem do zwycięstwa w Small World jest nie tylko wybór spośród 14 ras i 20 specjalnych mocy; najważniejsze to przewidzieć upadek i w odpowiednim momencie wycofać się z danej cywilizacji, udzielając swojego poparcia nowej sile, która rozwinie się na gruzach tych, którzy przeminęli.
Co znajdziesz w SmallWorld:
• przepiękne ilustracje utrzymane w bajecznym klimacie fantasy
• najwyższą jakość wydania, będącą wizytówką Days of Wonder
• czytelne, przystępnie wyjaśnione i zilustrowane zasady gry
• warianty rozgrywki dopasowane do 2, 3, 4 lub 5 graczy (zmienna wielkość planszy)
• 20 specjalnych mocy, co w kombinacji z 14 rasami daje 280 możliwości tworzenia własnej cywilizacji
• dynamiczną, płynną rozgrywkę bez przestojów i długiego oczekiwania na swoją kolejkę
• losowy dobór nowych cywilizacji, które spowoduje, że każda partia będzie inna od poprzedniej
Cywilizacje pojawiające się w grze składają się zawsze z dwóch elementów - rasy (np. Elfy) i zdolności specjalnej (np. Waleczne). Zarówno zdolności jak i rasy są bardzo zróżnicowane, a w grze możesz pokierować m.in. tak egzotycznymi cywilizacjami jak Bagienne Trolle, Żeglujący Czarodzieje, Handlujące Szkielety czy Latające Ghoule!
♦ 2 dwustronne plansze (dla 2,3,4,5 graczy)
♦ 6 kart pomocy
♦ 15 żetonów ras (w tym 1 pusty)
♦ 168 żetonów ras
♦ 18 żetonów zapomnianych plemion
♦ 21 żetonów specjalnych mocy (w tym 1 pusty)
♦ 35 żetonów specjalnych (leża, fortece, góry, smok, itp.)
♦ 109 żetonów punktów zwycięstwa
♦ 1 kostka posiłków
♦ znacznik rundy
♦ zasady gry
Liczba opinii: 1
Data dodania: 27 October 2022
Luźniejsze area control z elementami humorystycznymi. W tej grze będziemy przewodzić różnym rasom, od orków i szkieletów po trytony i niziołki, od ich pojawienia się na świecie aż do ich niechybnego zniknięcia kilka tur później. Każda rasa ma swoje określone umiejętności i liczebność, dodatkowo podlegające modyfikacjom ze względu na cechę danej rasy, przypisywaną z osobnego stosu. Prowadząc swoje rasy zajmujemy terytoria, zdobywamy punkty i następuje zmiana aktywnego gracza, który wprowadza i przemieszcza po planszy przedstawicieli swojej rasy, albo ogłasza jej wymieranie i wybiera nową z kilku dostępnych. Podsumowując, przyjemna gra area control, fajna do wprowadzania w ten typ rozgrywki. Minusem jest trochę niedokładne tłumaczenie, w języku polskim np latające czarodzieje brzmi po prostu źle, ale poza tym do niczego bym się nie przyczepił. VarikasPL
Ocena: 5/5
Właściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.
Wydawca: Rebel
Wydanie: polskie
Liczba graczy: 2 - 5
Czas gry: 60 - 90 minut