Uwaga! To starsza edycja gry - w naszej ofercie znajdziesz już Talisman: Magia i Miecz - 5 edycja
W tej pełnej wspaniałych przygód grze planszowej, noszącej dumną nazwę Talizman: Magia i Miecz, wyruszysz na niebezpieczną wyprawę po wielki skarb, artefakt o niebywałej mocy, jedyną i niepowtarzalną, legendarną Koronę Władzy. Wcielisz się w wojownika, kapłana, czarnoksiężnika lub innego bohatera władającego magią, mieczem, toporem, czy też innym, bardziej wyszukanym orężem.
Droga do korony nie jest jednak łatwa. Legendy mówią, że w środkowej krainie znajdującej się za Tajemniczymi Wrotami, jedyną ochroną jaka pozwoli Ci przeżyć, jest opiewany w dawnych pieśniach Talizman. Ten kawałek magicznej biżuterii niełatwo jednak zdobyć, gdyż tylko najwytrwalsi podróżnicy będą w stanie pokonać liczne przeciwności losu - potężne potwory, niebezpieczne pułapki i tajemniczą moc, aby go odnaleźć. Lwie serce i łeb na karku będą ci potrzebne, jeśli masz zamiar pokonać swoich wrogów, którzy tylko czyhają, aż podwinie ci się noga. Jeśli chcesz zdobyć dla siebie Koronę Władzy, będziesz musiał wykazać się sprytem, siłą i niebywałą wytrwałością, godną największych podróżników, jakich nosiła do tej pory ziemia.
Nowa edycja gry Magii i Miecza ma zasady bardzo zbliżone do oryginalnej wersji, co ją jednak wyróżnia, to nowy sposób wydania - plansza wykonana jest z grubeszego, twardszego kartonu i zachwyca doborem barw. Karty postaci, przygód i czarów, przepięknie ilustrowane, wykonane są z solidnego papieru, pudełko posiada deydkowane przegródki na wszystkie elementy. Każdy "pionek" to plastkikowa figurka, która idealnie odpowiada ilustracji na karcie postaci. To zupełnie nowa jakość w porównaniu do poprzednich edycji gry.
Gra planszowa Talisman: Magia i Miecz posiada proste i przystępne zasady, tak proste, że pomimo iż gra jest rekomendowana od lat 9, nawet i młodsi miłośnicy gier planszowych, po wytłumaczeniu zasad, powinni sobie poradzić. Każdy z graczy wciela się w jednego z poszukiwaczy przygód, których mamy tutaj aż czternastu, co gwarantuje dużą różnorodność - gra dzięki temu nie znudzi nam się zbyt szybko, gdyż każdym bohaterem gra się inaczej. Możemy stać się potężnym magiem, który swoimi czarami nie tylko rozniesie w pył wrogów którzy staną mu na drodze, ale także wpłynie na rozgrywkę na wyższym poziomie i pokrzyżuje plany przeciwnikom. Możemy też wcielić się w rolę sławnego wojownika wywijającego sprawnie swym orężem, złodzieja, który swoimi lepkimi palcami przywłaszczać sobie będzie przedmioty innych graczy, a nawet budzącego postrach trolla. W grze wędrujemy po barwnej, pięknie ilustrowanej planszy, która przedstawia pełną niebezpieczeństw krainę. Spotkają nas tu liczne przygody i niespodziwane zdarzenia. Będziemy walczyć z potworamii aby zdobyć doświadczenie, które z kolei pomoże nam rozwinąć kierowaną przez nas postać i dzięki temu pokonywać jeszcze silniejszych wrogów. Będziemy odnajdywać przedmioty - broń, zbroje, złoto oraz potężne artefakty, spotkamy także wiele postaci, które zostaną naszymi przyjaciółmi i pomagać nam będą w dalszej wyprawie. Wszystko to w jednym celu - aby zdobyć tajemniczy talizman, dotrzeć do niedostępnej Wewnętrznej Krainy i po pokonaniu wszystkich piekielnych niebezpieczeństw zdobyć legendarną Koronę Władzy.
Talizman: Magia i Miecz to planszowa gra-legenda, która od kilkudziesięciu lat w różnych wydaniach dostarcza graczom na całym świecie niezapomnianych doświadczeń płynących z pełnej przygód i magii rozgrywki. Dla wielu graczy była to pierwsza rozbudowana gra w której robili coś więcej niż tylko rzucanie kostką i przesuwanie pionków po planszy. Owszem, istnieje tu spora doza losowaści, jednak mamy masę przeróżnych wyborów, które doskonale wpasowują się w tło gry. Podczas naszej podróży przez krainę odwiedzamy miasteczka, wioski, zamki, możemy spotkać się z czarodziejką, która nam pomoże w wypełnieniu naszej misji, lub wręcz zaszkodzi zmieniając nas w oślizgłą ropuchę, możemy odwiedzić kowala, który wykuje dla nas broń lub zbroję, możemy udać się do gospody, gdzie wygramy w karty trochę pieniędzy, lub pod wpływem kilku kufli piwa wdamy się w bójkę z lokalnym osiłkiem. Wiele jest tu do zrobienia, wiele nas może spotkać i wszystko to doskonale buduje atmosferę Magii i Miecza.
Dużą zaletą gry jest także to, że pojawiło się do niej wiele dodatków, co powoduje, że kilkugodzinna rozgrywka potrafi rozciągnąć się do rozmiarów kilkudniowej kampanii. Zależnie od tego na jakie rozszerzenie się zdecydujemy, otrzymamy nowe przedmioty, przygody, plansze, zasady - możemy wybrać się w góry, zejść do mrocznych podziemi, udać się do wielkiego, dającego wiele możliwości zarobku miasta, lub wyprawić się do zamieszkanego przez tajemnicze istoty lasu.
Dla kogo jest Talisman: Magia i Miecz?
- Dla począkujących planszówkowiczów, którzy bez przyswajania zbyt skomplikowanych zasad chcą wraz z przyjaciółmi przeżyć przygody w fantastycznej krainie.
- Dla dzieciaków, które chcemy wprowadzić w świat pełen magii i miecza.
- Dla wszystkich tych, którzy pamiętają poprzednie edycje gry, chcieliby oderwać się czasem od problemów życia codziennego i udać się w sentymentalną podróż do krainy młodości.
Jak wygląda rozgrywka w grze Talisman: Magia i Miecz?
Gracze na początku gry wybierają swoich bohaterów, z których każdy posiada inne, unikatowe zdolności i jest opisany statystykami przydającymi się walce (lecz nie tylko). Statystyki te to: żywotność, symbolizująca naszą witalność (określa ile ran możemy przyjąć zanim zginiemy), siła określająca naszą umiejętność walki, oraz moc, która mówi nam jak biegli jesteśmy w używaniu czarów, ile możemy ich posiadać i jak sprawnie rozprawimy się z magicznymi istotami. mamy także ilość startowego złota, jakie posiada nasza postać, charakter jakim cechuje się nasz bohater, oraz punkty losu, które możemy wykorzystywać do przerzucania wyników rzutów kością. Podczas rozgrywki, gracze na zmianę wykonują swoje tury, w których pierwszym krokiem jest rzut kością. Zależnie od tego co nam na kości wypadło, nasz bohater porusza się o tyle pól w jedną lub drugą stronę. Po wylądowaniu na określonym terenie, czytamy jego opis na planszy i wykonujemy polecenie w nim zawarte. Bardzo często będziemy losować karty przygód - większość pól w krainie zewnętrznej (w tej, w której zaczynamy grę) właśnie takie wydaje nam polecenie. Na kartach przygód mogą znajdować się wrogowie, z którymi będziemy zmuszeni walczyć, lecz nie tylko. Często spotkają nas także jakieś wydarzenia, które będą mieć wpływ na całe krainy, a także na innych poszukiwaczy przygód, możemy też znaleźć jakiś przedmiot, który znajdzie się w naszym ekwipunku aby pomóc nam w dalszej wyprawie. Bardzo istotną rzeczą, którą w Talismanie będziemy robić bardzo często jest jednak właśnie walka. Swoje boje toczyć będziemy ze zjawami, trollami, rzezimieszkami a nawet ze smokami - różnorodność adwersarzy jest bardzo duża, każdy ma inną siłę, z niektórymi będziemy musieli walczyć wykorzystując moc, a zdarzają się także istoty posiadające specjalne umiejętności. Żeby tego było mało pojedynki będziemy mogli toczyć także z innymi graczami. Jak się w Talismanie walczy? To bardzo proste. Rzucamy kością i do wyniku dodajemy naszą siłę lub moc (zależnie od tego z kim walczymy), to samo robimy w przypadku naszego wroga i porównujemy wyniki. Ten kto uzyskał większy - wygrywa. Pokonani przeciwnicy lądują w naszej sakwie, jako trofeum, które możemy później wymienić, aby podnieść sobie określone statyski (moc lub siłę). Na planszy mamy także specjalne lokacje w których możemy robić inne rzeczy. Na przykład w mieście możemy odwiedzić cyrulika, który nas poskłada do kupy po obrażeniach, które odnieśliśmy w walkach, możemy też iść do alhemika, który pozwala zamienić swoje przedmioty w złoto lub zaryzykować wizytę u czarodzieja, co może zaoowocować ulepszeniem statystyk lub zamianą w oślizłą ropuchę. Niektóre pola dają nam także bonusy, zależnie od tego jaki charakter posiadamy. Dobrym przykładem jest tu cmentarz, gdzie złe postacie odzyskają swoje punkty losu a dobre utracą punkty życia. Tak więc chodzimy dookoła krain, zbierając trofea, rozwijając swoją postać, zdobywając złoto oraz przedmioty - zapytacie jednak po co? Otóż w środkowej krainie na wielkiej wieży spoczywa Korona Władzy - artefakt upragniony przez każdego poszukiwacza przygód. Kto pierwszy tam dotrze jest w stanie pokonać wszystkich graczy w przeciągu kilku rund i gdy wszyscy inni już polegną, śmiałek, który pozostaje na planszy jest ogłaszany zwycięzcą. Droga do wewnętrznej krainy jest jednak usiana wielkimi niebezpieczeństwami i tylko najlepiej przygotowani bohaterowie są w stanie dotrzeć do korony w jednym kawałku.
Koszulki pasujące na karty do gry Talisman: Magia i Miecz:
Mini American (172 szt.)
Talisman (14 szt.)
Recenzja w Game Troll TV:
♦ 1 plansza
♦ 1 instrukcja
♦ 14 kart Poszukiwaczy
♦ 104 karty Przygód
♦ 24 karty Zaklęć
♦ 28 kart Ekwipunku
♦ 4 karty Talizmanów
♦ 4 karty Ropuch
♦ 4 karty Charakteru
♦ 18 plastikowych figurek
♦ 6 sześciościennych kości
♦ 40 żetonów Siły
♦ 40 żetonów Mocy
♦ 40 żetonów Życia
♦ 30 sztuk złota
♦ 36 żetonów Losu
Liczba opinii: 3
Data dodania: 06 December 2018
Tytuł dla fanatyków fantastyki :P. Dla mnie spoko gra do piwa, albo rozmowy. Sama w sobie, chociaż ma ciekawy klimacik, jest dla mnie zbyt monotonna.
Ocena: 2/5
Data dodania: 31 January 2018
Można powiedzieć, że to klasyk wśród gier planszowych. Jest to wspaniała przygoda pełna magii, smoków, zaklęć i emocji związanych ze zwrotami akcji. Można się w nią wciągnąć i już nie wyjść na zawsze pozostając fanem i kupując coraz to nowe dodatki. Jedynym minusem jest to, ze nie można pograć w nią "przez chwile" w dwie godziny :)
Ocena: 5/5
Data dodania: 19 January 2018
Talisman był pierwszą grą planszową, która zapoczątkowała moją przygodę z grami przy stole, nie licząc oczywiście chińczyka i innych jemu podobnych. Celem gry jest poprowadzenie jednego z poszukiwaczy tak, aby udało mu się znaleźć tajemniczy talizman, który umożliwi mu dostanie się do korony władzy. Droga do owej korony nie będzie wcale łatwa, przyjdzie nam zmierzyć się z wieloma rodzajami potworów które tylko czyhają, żeby nas zaatakować. Na szczęście, z pomocą przyjdą nam wierni przyjaciele a także przedmioty które będziemy mogli użyć, aby zyskać nadzwyczajną siłę, lub pokrzyżować plany tych, którzy również byli na tyle odważni (lub na tyle głupi) by wybrać się w podróż do Korony Władzy. Gdy już otworzymy pudło i rozłożymy planszę, naszym oczom ukazują się trzy krainy, malownicza, zielona kraina zewnętrzna, lecz nie dajcie się zwieść śmiałkowie, te piękne zielone pola skrywają równie wiele miłych niespodzianek co niebezpieczeństw, jednak będzie też okazja do odpoczynku w gospodzie czy na zakupy w mieście. Gdy już znudzą Was podróże po lasach i polach Zewnętrznej Krainy, przyjdzie pora na pierwsze poważne wyzwanie, między Zewnętrzną a środkową krainą znajduje się rwąca rzeka, której nie sposób przepłynąć wpław. Jest tylko jedna droga, most strzeżony przez potężnego strażnika którego trzeba będzie pokonać w walce. Im dalej w las, tym więcej drzew jak mówi słynne powiedzenie, które sprawdzi się również w naszej przygodzie, bowiem po przekroczeniu mostu czeka na nas tylko więcej niebezpieczeństw i potworów które tylko ostrzą sobie ząbki aby nas zabić (lub zrobić coś gorszego, ale nie wnikajmy w szczegóły). Jest i Kraina Środkowa, w której centrum znajduje się upragniona przez wszystkich Korona Władzy, ale, ale, to miejsce tylko dla prawdziwych śmiałków, zostaną oni poddani ciężkim próbom, w mrocznych zakamarkach tej okrutnej krainy przyjdzie nam stoczyć walkę z samą śmiercią, czy stanąć oko w oko z groźnym i potężnym Wilkołakiem. Jesteście pewnie ciekawi, kto podjąłby się tak karkołomnego zadania? Otóż gra daje nam możliwość wcielenia się w jednego z wielu potężnych bohaterów pokazanych na pięknie ilustrowanych kartach, od złodziejaszków i mnichów, przez dzielnych rycerzy aż po potężnych magów i czarownice, każdy z wyjątkowymi cechami i talentami które pomogą w drodze na szczyt. Każda karta bohatera to jego mini CV, ukazujące siłę, magiczną moc, ilość życia (oznaczone jako specjalne kolorowe znaczniki w kształcie stożka), czy majątek naszego śmiałka. Każdy z poszukiwaczy przygód ma również swój charakter i może być dobry, zły lub neutralny, co wcale nie jest bez znaczenia, bowiem na naszej drodze spotkamy postacie, które nie koniecznie będą chciały współpracować z jakimś typem charakteru. Jako, że przesuwanie po planszy sporej wielkości karty mogłoby być uciążliwe, każda postać ma swoje dokładne odwzorowanie w plastikowej figurce. Gotowi? To zaczynamy! No dobra, dobra, ale co właściwie mamy robić, zapyta pewnie ktoś z tłumu? Spokojnie już tłumaczę, to wcale nie takie trudne jak się na początku może wydawać, po prostu rzucamy kością, nasz bohater dowiaduje się jak długą drogę musi przebyć, po dotarciu na miejsce musimy zastosować się do panujących tam zasad i grzecznie wykonać polecenie które widnieje w opisie pola, zazwyczaj będziemy musieli zmierzyć się z przygodą, wyciągając specjalną kartę przygody, po wyciągnięciu tej karty coś się wydarzy, może znajdziemy wspaniały przedmiot który pomoże nam zwalczać przeciwności, a może naszą krainę nawiedzi tajemnicza choroba, albo spotkamy potwora z którym przyjdzie nam się zmierzyć, kto wie co szykuje dla nas los. A jeśli o walce mowa, to ta też nie jest wcale taka skomplikowana, może na początek spróbujemy się wymigać? Jeśli posiadamy czar który nam na to pozwoli to czemu nie? Jednak jeśli zdecydujemy się stawić czoło niebezpieczeństwu to rzucamy kostką, a jakże. Z racji tego, że potwory nie rozumieją do czego służą kości i jeszcze gotowe je pożreć, za potwora kością rzuca inny gracz a potem porównujemy wyniki, jeśli mamy więcej punktów wygrywamy, a głowę potwora zabieramy ze sobą jako trofeum i dowód naszego męstwa, jeśli przegramy tracimy niestety punkt życia, a w przypadku remisu nie dzieje się nic, odchodzimy, potwór zostaje i czeka na śmiałka który zechce go pokonać. Oczywiście zanim rzucimy kością warto przejrzeć ekwipunek, a może znajdzie się tam coś co pomoże pokonać poczwarę? Specjalny amulet lub zaklęcie? Jeśli tak, do punktów z użytego przedmiotu dodajecie punkty za rzut kostką i dopiero wtedy porównujecie wyniki. Pamiętajcie też, że nie wszystko da się pokonać machaniem miecza, niektóre potwory trzeba będzie zabić przy pomocy magii. Nasi bohaterowie posiadają też tajemnicze żetony losu, żeton ten, raz w turze, może odwrócić nasz los i pozwala nam rzucić kością jeszcze raz. A co, jeśli w wyniku nieszczęśliwych zdarzeń, nasza postać zginie? Otóż możemy grać dalej, zostawiamy wszystko co do tej pory posiadaliśmy, losujemy nową kartę postaci, i zaczynamy od nowa, jednak teraz będziemy mieć bardzo pod górkę, nasi przeciwnicy są już mocno uzbrojeni i łatwiej im będzie szybko zakończyć grę. Miasto, ah miasto, któż by go nie kochał, gwar ludzi sklepy z różnościami i ten jeden sklepik stojący nieco w cieniu, na uboczu, jakby chciał się schować przed wzrokiem nieproszonych gości, mieszka w nim czarownik, jeśli zdecydujemy się z nim spotkać i zbytnio go zdenerwujemy wyrzucając na kości jedno oczko, zamieni nas w paskudną ropuchę, kartę z naszym obliczem przykryje karta płaza, figurka również zyska żabie kształty, stracimy cały nasz dobytek,przez trzy tury będziemy mogli się poruszać tylko o jedno pole a magiczna moc i siła naszego bohatera zostaną zmniejszone do jednego punkcika. Dosyć o przegrywaniu, przecież wszyscy jesteśmy zwycięzcami, tym którym po wielu trudach i przeciwnościach uda się dotrzeć do wewnętrznej krainy, warto przypomnieć, że użyteczną rzeczą może się okazać magiczny talizman który będzie potrzebny, gdy po wykonaniu wszystkich prób będziemy chcieli wkroczyć do Korony władzy. Jeśli nam się to uda, zyskujemy potężną moc przed którą nikt się nie schowa, od tej pory w naszej turze nigdzie się nie ruszamy, rzucamy jednak kością, jeśli uda nam się wyrzucić 4,5 albo 6 oczek, każdemu z naszych przeciwników zostanie odebrany jeden punkt życia. Jeśli ktoś zginie z Waszej ręki, nie będzie już mógł zacząć gry od nowa, wygra ten, kto zostanie ostatnim żyjącym. Gra przy całej swojej magii i niesamowitości jest niestety trochę powtarzalna, i po kilku grach w których naszym zadaniem jest wylevelować postać i dotrzeć do korony władzy zaczyna się nudzić, problem ten można rozwiązać wieloma różnymi dodatkami które w znaczy sposób urozmaicą rozgrywkę. Gra jest też niestety mocno losowa, wynik wielu wydarzeń z którymi przyjdzie nam się zmierzyć zależy tylko i wyłącznie od rzutu kością co niekiedy jest trochę frustrujące. Warto wspomnieć również, że Talisman jest grą na którą trzeba poświęcić wiele czasu, im więcej graczy, tym dłuższa będzie rozgrywka. Do gry potrzeba również sporo miejsca, zwłaszcza jeśli zdecydujemy się na rozszerzenie jej dodatkami. W ogólnym rozrachunku Talisman to bardzo dobra gra, przy której można spędzić wiele godzin i na prawdę nieźle się bawić. Jeśli ktoś nie grał, lub zaczyna swoją przygodę z grami planszowymi, warto spróbować. Moja ocena 4/5 Agnieszka Ziętarska
Ocena: 5/5
Właściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.
Producent: Galakta
Wersja językowa: Polska
Liczba graczy: 2-6
Wiek: od 9 lat
Czas rozgrywki: 90 min