English
  • Przechowalnia 0
  • Strona głównaGRY PLANSZOWEKooperacyjneDetektyw: Kryminalna Gra Planszowa - Edycja Gra Roku

    Detektyw: Kryminalna Gra Planszowa - Edycja Gra Roku

    107,90 zł

    Producent: Portal Games
    Kod: 648
    Wysyłka:24 godziny
    Sprawdź koszty wysyłki

    Koszty dostawy tego produktu

    Ilość:szt.

    W świecie współczesnej zbrodni potrzeba zarówno sprawdzonych metod, jak i nowoczesnych technologii, aby rozwiązać sprawę.

    Detektyw: Gra Planszowa - Edycja Gra Roku 
    to w pełni kooperacyjne, wciągające, detektywistyczne przeżycie. To gra wymagająca bystrości i dedukcji, a także całego wolnego wieczoru – pojedyncza rozgrywka może trwać ponad 3 godziny. Proste zasady oznaczają, że nic nie rozprasza twojej uwagi – możesz w pełni oddać się komunikacji w zespole, wytężyć szare komórki i rozwiązać każdą sprawę!


    Detektyw jest wymagającą grą dla 1 do 5 graczy, która opowiada spójną historię. Wcielisz się w niej w członka zespołu śledczych pracujących dla amerykańskiej Państwowej Agencji Detektywistycznej ANTARES. Każdy agent śledczy, posiada unikalne zdolności i zestaw przydatnych umiejętności. Musicie gromadzić informacje, zbierać wskazówki oraz podążać za tropami w odpowiedniej kolejności po to, aby rozwiązać sprawę reprezentowaną przez talię kart. Na końcu gry będziecie odpowiadali na pytania, za które zdobędziecie punkty zwycięstwa. Od liczby zdobytych punktów zależeć będzie wasze zwycięstwo lub porażka.Zmierzysz się z pięcioma różnymi sprawami i będziesz je po kolei rozwiązywać. Razem stworzą one kampanię, która podda twoje umiejętności dedukcji prawdziwej próbie.

    Detektyw nie jest paragrafówką. Nie będzie tutaj finałowego akapitu, który obwieści wasz triumf i podsumuje całą historię. Nie spodziewaj się karty, która sprawi, że wszystko stanie się jasne. Wszystkie informacje są rozproszone pośród wielu różnych kart. Musisz czytać między wierszami, aby zbudować spójne teorie i odnaleźć odpowiedzi na końcowe pytania.  

    Wszyscy gracze dzielą żetony Umiejętności, żetony Stresu oraz żetony Autorytetu we wspólnej Puli żetonów. Oprócz tego, wspólnie korzystacie ze znacznika Czasu, aby zaznaczać upływ czasu w trakcie realizowania wszystkich Akcji. Używać będziemy określenia „Ty”, mając na myśli całą waszą grupę. Będziecie bowiem badać wszystkie poszlaki wspólnie, jako zespół.

    Detektyw jest grą tworzącą kampanię. Wszystkie pięć spraw, które znajdują się w pudełku, tworzą wspólnie jedną zwartą opowieść. W trakcie gry możecie odnaleźć poszlaki, które mogą nie pasować do rozwiązywanej aktualnie sprawy. Niekiedy będą to ślepe zaułki. Jednak czasem, to na co natraficie, będzie przydatne do rozwiązania kolejnych spraw. Nie zniechęcajcie się, gdy nie będziecie w stanie zrozumieć znaczenia konkretnej wskazówki w momencie jej odkrycia. Możliwe jest, że niebawem ta informacja okaże się kluczowa.

    W Bazie Danych Antares (antaresdatabase.com) możesz znaleźć informacje gromadzone przez policję, FBI, wojsko oraz federalne agencje wywiadowcze. Gdy trafisz na postać opatrzoną symbolem „@”, musisz wybrać odpowiednią sekcję w menu, a następnie wprowadzić odpowiednie nazwisko lub numer. 

    Czym się różni Detektyw: Edycja Gra Roku od wcześniejszej wersji?
    Edycja Gra Roku w odróżnieniu od wersji, która była dostępna oryginalnie na rynku, zawiera dodatkowe zdjęcia postaci na które natkniemy się podczas gry. 
                                                                                                                                
                    
    Opis gry w serwisie Boardgamegeek.com


    Od Autora:





    Omówienie zasad:



    Kilka porad na początek:

    Zawartość pudełka:

    ♦ 5 talii spraw (175 kart tropów)
    ♦ plansza
    ♦ 5 kart postaci
    ♦ 1 księga spraw
    ♦ 1 znacznik czasu
    ♦ 1 znacznik dnia
    ♦ 1 znacznik śledczych
    ♦ 15 żetonów autorytetu
    ♦ 10 żeetonów stresu
    ♦ 17 żetonów umiejętności
    ♦ 5 znaczników zużytych zdolności
    ♦ 5 żetonów specjalnych
    ♦ 1 instrukcja

    Liczba opinii: 2

    RaV

    Data dodania: 08 December 2018

    RECENZJA NIE ZAWIERA SPOILERÓW Gry planszowe nie od dziś nawiązują do literatury o czym mogliśmy się przekonać grając w Robinsona, Świat Dysku czy gry w uniwersum książek George’a R. R. Martina. Jednak w przypadku gry Detektyw: Kryminalna Gra Planszowa od razu możemy się spodziewać, że jest to nawiązanie do książek kryminalnych, lecz bohaterami będziemy my sami. Jest to gra kooperacyjna, w której gracze wcielają się w śledczych, żyjących w czasach współczesnych, chcących rozwikłać zagadki postawione przez przełożonych. Grę wydaje Portal Games, autorem jest Ignacy Trzewiczek, natomiast za scenariusze do spraw zawartych w grze odpowiadają Przemysław Rymer oraz Jakub Łapot. WYKONANIE Zacznę od pudełka, które w mojej opinii spełnia założenia, które postawili sobie twórcy – okładka wygląda w zupełności jak okładka książki kryminalnej. Nie zdradza praktycznie nic, wygląda jak zdjęcie rzeczywistego miejsca, dając sygnał, że akcja toczy się „tu i teraz”. W pudełku otrzymujemy instrukcję, kartę spraw, 5 talii spraw, 5 kart postaci, planszę (w zasadzie planszetkę), żetony (umiejętności, postaci i specjalne) oraz drewniane znaczniki. Wszystkie elementy wysokiej jakości, bez żadnych błędów. W egzemplarzu zamówionym w przedsprzedaży można było otrzymać dodatkowo matę, zdjęcia postaci występujących w grze, plastikowe identyfikatory kart postaci, dodatkową 6. kartę postaci, 6. sprawę w formie liku PDF do pobrania ze strony internetowej, drewniane znaczniki postaci oraz specjalne. Elementem, który nie występuje w pudełku, jednak jest nieodłączną częścią gry jest strona internetowa Bazy Antares – baza danych organizacji, dla której grace pracują jako tytułowi detektywi. W bazie występują informacje m.in. o osobach, przesłuchania, porównywarkę sygnatur oraz końcowo po każdej sprawie trzeba będzie wypełnić raport końcowy. ZASADY W instrukcji wszystkie zasady są dokładnie opisane, dodatkową pomocą jest FAQ na stronie Bazy Antares. Pewną zagadką pozostaje porównywanie sygnatur. Jednak przy pierwszym wprowadzeniu widzimy, że są to dane, które zostały uproszczone do liter oraz cyfr by łatwiej graczom było porównać np. odciski z miejsca z zbrodni z tymi, które są już w bazie. Jest to pierwsza instrukcja ze wskazówkami dla graczy, z którą miałem do czynienia. Jednak w przypadku gry Detektyw jest to świetny pomysł, ponieważ grając jeden raz w grę, lepiej odpowiednio się do rozgrywki przygotować, by nie popsuć sobie zabawy. Same zasady są wręcz banalne – na początku każdej sprawy gracze otrzymują dane startowe i ewentualne tropy, za którymi można podążać (poprzez numery kart, które są podane). Każdy z graczy wybiera postać, niewykorzystane postaci są konsultantami. Każda postać i konsultant otrzymuje odpowiednie żetony umiejętności. Należy również zalogować się na stronie Antares, przygotować, kartki i długopis/ołówek do robienia notatek. Będą niezwykle ważne, ponieważ wszystkie sprawy są połączone fabułą w jedną kampanię. Po przygotowaniu planszy i talii spraw można przystąpić do rozgrywki. Gracze w trakcie rozgrywki muszą decydować, za którym tropem podążać, a który może być tylko stratą czasu. Każda karta ma przypisane miejsce, które jest znane oraz czas, który jest pewną zagadką, jednak intuicyjnie można oszacować ile czasu może trwać dana czynność. Czas jest ograniczony, różny dla każdej sprawy. Istnieje możliwość korzystania z nadgodzin w ciągu każdego dnia, jednak powoduje to zaniżenie wyniku końcowego. Dodatkowo, niektóre karty tropów, będą miały możliwość dokładnego sprawdzenia za co trzeba będzie zapłacić np. żetonami umiejętności. Dokładnego sprawdzenia można dokonać tylko w momencie odczytania karty (wyjątkiem jest użycie zdolności jednej z kart postaci). Należy również mieć na uwadze fakt, iż nie uda się sprawdzić wszystkich kart tropów – kart 35 natomiast czasu zwykle starcza na 20-25. W trakcie rozgrywki mogą pojawiać się specjalne oznaczenia nakazujące wprowadzenie danych do bazy Antares bądź sprawdzenia w internecie. Przy znalezionych przedmiotach, mogą występować sygnatury do wpisania w bazę – jest to ciąg 12 znaków, który jest przypisany do DNA, próbek krwi czy śladów materiałowych. Zdarza się, że sygnatury są niepełne – by ułatwić graczom porównanie danych tego rodzaju. Zadaniem graczy w tym wypadku jest porównanie liter i cyfr pomiędzy dwiema różnymi sygnaturami. Każdą sprawę kończy raport, w którym gracze odpowiadają na pytanie odnośnie uzyskanych danych oraz wniosków, które wyciągnęli w trakcie rozgrywki. W grze w większości przypadków nie ma kart, które odpowiadają wprost na pytania, wszystko zależy więc od pracy śledczych. WRAŻENIA Gra Detektyw już po pierwszych zapowiedziach wylądowała na mojej liście życzeń. W dobie gier jednorazowych, pomysł gry kryminalnej trafił idealnie w mój gust. Bardzo ważny przy grze jest świeży umysł i pełne skupienie. Uwagi zawarte w instrukcji brzmią trochę jak „Wujek Dobra Rada”, jednak są jak najbardziej słuszne. Do gry usiądziemy prawdopodobnie 5 razy, więc jeżeli potraktujemy rozgrywkę na luzie, możemy sobie zepsuć 20% zabawy. Grałem w składzie dwuosobowym i już od pierwszego zderzenia z grą można było czuć kryminalny klimat, gdzie naszym zadaniem będzie rozwiązanie sprawy otrzymanej od przełożonych. Wprowadzenie z księgi spraw świetnie nakreśliło obraz zadania, które przed nami zostało postawione. Sprawy łączą się ze sobą w jedną historię, jednocześnie, każda ze spraw jest inna i prezentuje jakie są możliwości projektu pod tytułem Detektyw. Proces testów przez autorów nie został przespany, bowiem do wniosków pozwalających rozwikłać zagadkę prowadzi więcej niż jedna droga. Opisy na kartach są szczegółowe co dla niektórych być może wydaje się zbędne. Jednak to one mogą z jednej strony uśpić naszą czujność, a z drugiej dostarczyć pojedynczej, drobnej informacji, która połączy wszystkie porozkładane puzzle w całość. Odpowiednia koncentracja niejednokrotnie okazała się kluczem do zwycięstwa, ponieważ w grze zdarzają się momenty, gdzie mamy długą listę tropów, a niewielką ilość czasu. Musimy wtedy przeanalizować czy tropy, które są podane mogą dostarczyć informacji już posiadanych, a które uzupełnią luki w naszej teorii. Przy wrażeniach nie sposób nie wspomnieć o stronie, czyli bazie Antares, stworzonej na wzór strony policji. Autor wykorzystanie tego elementu oraz możliwość korzystania z danych m.in. z internetu określa mianem „rozbicia czwartej ściany”, gdzie gracze wychodzą ponad to, co się dzieje nad stołem. Jest to majstersztyk i coś co wyróżnia grę Detektyw od innych tytułów, które są obecnie na rynku. Dodaje klimatu i sprawia, że gracze „wchodzą” w rolę śledczych , mogąc sprawdzać bazy danych. Jak dla mnie jest to faworyt do nagrody Golden Geek w kategorii za najbardziej innowacyjną grę roku 2018, a może i w innych kategoriach (Golden Geek - plebiscyt graczy z całego świata, jedna z najważaniejszych nagród planszowych). DODATKI Nie jest tajemnicą, że gra Detektyw jest projektem, który będzie rozwijany przez dodatki (tak jak np. T.I.M.E. Stories). Na dzień dzisiejszy gra doczekała się dodatku w postaci sprawy 6., której autorką scenariusza jest Merry Nowak-Trzewiczek. W pierwszym kwartale ma się ukazać dodatek L.A. Crime, przenoszący graczy do lat 80. Autorem scenariusza jest Mateusz Zaród. W dodatku do gry będą do rozwiązania trzy sprawy, które również będzie łączyć wspólna fabuła. Z pewnością to początek dodatków, którymi, mam nadzieję, Wydawca nas zasypie. PODSUMOWANIE Detektyw jest grą, która na długo zagości w moim domu. Nie ma co ukrywać, że regrywalność tej gry nie istnieje, jednak dodatki, o których wspomniałem trafiają u mnie na listę pozycji obowiązkowych. Przypomina mi to czytanie książek, jednak w tym przypadku jest historia, której jesteśmy uczestnikami. Ze względu na prostotę zasad, mogę Detektywa polecić każdemu, w szczególności dla osób, które lubią książki i filmy kryminalne. Trzeba mieć jednak na uwadze to, że jest to zabawa dość długa jak na grę planszową – pojedyncza sprawa trwa ok. 2-3 godzin. Jeżeli szukacie tytułu, który poprowadzi Was za rękę, to lepiej sobie odpuśćcie Detekywa, gra wymaga skupienia i analizy poznanych faktów. W grze zdarzyły się drobne błędy w tekście, jednak nie wpływają one na fabułę i rozwiązanie spraw. Trzeba oddać Twórcom wykonanie wspaniałej roboty i życzyć wielu sukcesów oraz dalszych, świetnych pomysłów w tworzeniu dodatków. Śmiało zatem długopisy i notatniki w dłoń – trzeba ustalić kto jest winny zbrodni!

    Ocena: 5/5

    TIMIK

    Data dodania: 04 December 2018

    Pierwsze zetknięcie planszy i komputera… Detektyw – kryminalna gra planszowa Wydawnictwo: PORTAL Poziom graficzny: Bardzo dobra jakość wykonanych elementów. Przedwstęp. Kilka ważnych informacji z punktu widzenia czytającego. Całe 5 spraw + 6 dodatkową rozegrałem w składzie 4 osobowym, który regularnie się spotykał i w ciągu 2 miesięcy prawda została odkryta. Każde z osób miało wyznaczoną rolę – kartę postaci + inne dodatkowe zadania jak np. sporządzanie notatek, sprawdzanie numerów w bazie Antares czy tworzenie mapy zdjęć na tablicy korkowej. Wstęp Każdy z naszego 4-osobowego zespołu śledczych zetknęło się pierwszy z grą planszową z dużą dozą elektroniki. Jedna osoba stale siedziała i przekopywała internet więc jeśli wszyscy biorący udział w sprawie są przeciw pomocy elektronicznej w grze planszowej to nie jest to tytuł dla nich. My nie mieliśmy z tym problemu. Postacie + cechy specjalne – bardzo fajna sprawa i przede wszystkim przydatna! Bardzo dobrze przemyślcie swój wybór. Wstęp do sprawy jest niezbędny – warto dokładnie go przeczytać (nawet sporządzić notatkę) Karty tropów – oprócz tekstu, znajdziemy inne ciekawe grafiki, które mogą się przydać przy rozwiązaniu sprawy. Gdzieś na mieście zasłyszałem opinie, że opisy lokacji mogłyby być mniej „cukierkowe”. Po mniej więcej 3 sprawie, również nasza ekipa była zmęczona opisami pomieszczeń i ludzi na komisariacie, sądzie czy laboratorium. Inaczej w przypadku pracy w terenie, zazwyczaj nie było tam nie potrzebnych opisów. Lista czasu i przestrzeni – fajna sprawa. Odlicza nam czas i nie tylko, ale o tym dowiecie się grając w Detektywa. Po kolei: Sprawa 6 (dodatkowa) Bardzo fajna, rozruchowa i już na wstępnym etapie podejmowania decyzji mają one wpływ na całą sprawę. Mniej więcej po 70% wykorzystanego czasu wiedzieliśmy już wystarczająco dużo, aby podjąć się rozwiązania raportu końcowego z wynikiem pozytywnym. Sprawa 1 Naszym zdaniem najlepsza! Historia i otoczka wokół, jest bardzo interesująca. W naszej grupie 2 osoby bardzo lubią odniesienia historyczne i to przypadło im do gustu. Bardzo dużo treści, informacji, osób, przedmiotów i wydarzeń. Nie wiadomo co do kogo przypisać. Po rozwiązaniu 1 sprawy, odczuliśmy duży poziom satysfakcji z rozgrywki i gdyby nie późna pora gralibyśmy dalej. Sprawa 2 Cały czas dość mocno związana z 1 i jej bohaterami. Bardziej zajmujemy się kwestiami teraźniejszymi. Zaczęły się pojawiać pierwsze karty tła, i historia nabiera rozpędu. Sprawa 3 - 5 Sprawa 3 Trzyma w napięciu i jest inna do wszystkich w grze. Naprawdę ciężki kawałek policyjnego chleba w Antares. To trzeba przeżyć na własnej skórze. + 10 za pomysł scenariuszowy. Śledczy pod presją czasu i życia. Sprawa 4 Równie ciekawy pomysł co sprawa 3, ale nie tak bardzo. Inne podejście autora, sprawiło, że śledczy będą działać nie tylko pod presją czasu. Od sprawy 3 do 5 naszym zdaniem cały czas towarzyszą wielkie emocje i prawdziwy wyścig z czasem. Sprawa 5 Niekonwencjonalny pomysł z wielkim finałem. Wielka klamra fabularna zostaje zamknięta, chyba że... Całość jako gra planszowa (lub planszowo-komputerowa) aspiruje do pierwszej piątki gier roku 2018. Jest to pierwsza gra kupiona jako pre-order, pierwsza z elementami elektroniki i pierwsza jako scenariuszowa i pierwsza bezpośrednia od PORTALU. Na pewno polecamy wszystkim: - którzy chcieli zostać kiedyś detektywami śledczymi, - lubią kryminalny, książki , filmy i seriale. - zaawansowanym graczom - osobom lubiącym odkrywanie historii za pomocą dedukcji - na prezent PLUSY: - historia, która zatacza koło, - mechanika gry i połączenie z komputerową baza Antares na wzór tych prawdziwych, - każda sprawa to 3 godziny dobrej zabawy ale też wyciągnięcia szarych komórek z szafy - brak liniowości w każdej ze sprawy, podążając za jednym tropem możemy znaleźć kilka ścieżek - dla nas plus za to ze gra sama nie prowadzi do zwycięstwa – tylko od graczy zależy czy rozwiążą sprawę - fabuła z dużą ilością szczegółów, które budują grę - proste nieskomplikowane zasady po kilku minutach można grać - duży poziom satysfakcji z rozwiązanej sprawy - polecam włączyć muzykę dedykowaną do gry za pomocą serwisów muzycznych (buduje niesamowicie klimat) MINUSY: - cukierkowe opisy niektórych lokacji na kartach (potwierdzamy) - regularność rozwiązywania spraw – dla mnie co 2-3 tygodnie maksymalnie, ponieważ część rzeczy się zapomni lub zgubi w przypadku notatek. MINUSY NIE DO GRY ALE PODCZAS GRY: - czas który gra na nasza niekorzyść – czasami odczuwaliśmy niedosyt ze zebranych informacji, trzeba bardzo dobrze optymalizować swoje decyzje - trzeba znaleźć ekipę by się spotykać regularnie i mieć przynajmniej 3 godziny na 1 sprawę. Ocena końcowa – polecam kupić i przetestować :) Oceniał: TIMIK

    Ocena: 5/5

    Napisz recenzję

    Właściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.

    Autor: Ignacy Trzewiczek,Przemysław Rymer,Jakub Łapot
    Wydawca: Portal Games
    Wydanie: polskie

    Liczba graczy: 1 - 5
    Wiek: 16+
    Czas gry: 120 - 180 min
    Zobacz także:
    Klienci polecają również:
    Na stronie sklepu internetowego dragoneye.pl są stosowane pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszym regulaminie.