W niektórych miejscach mroczna magia wydaje się przenikać do samej ziemi, wypaczając wszystko i wszystkich. Może to być spowodowane między innymi rytuałem nekromantów, zbeszczeszczeniem sankturium lub niedawną manifestacją sił nadprzyrodzonych. W takich miejscach zainfekowane zwierzęta zlatują się jak ćmy do ognia. Zombie są prawie nieśmiertelne. A co najgorsze, nekromantyczne smoki, mogą wybrać to miejsce na swoje gniazdo. Teraz już sama natura wydaje się ulegać pladze zombie i cała nadzieja wydaje się być stracona... do czasu aż nie wchodzimy na scenę my, ma się rozumieć. Tak długo, jak mamy coś do powiedzenia, nie zazna spokoju, kto przeklęty!
Zombicide: Nie zazna spokoju kto przeklęty, to rozszerzenie do gry Zombicide z serii fantasy. Zawiera nowe figurki i karty, które można dołączyć do gry podstawowej z serii Zombicide fantasy: Czarna Plaga lub Zielona Horda. Zrodzone z czarnej magii, hordy zombie szczurów i widmowych szwendaczy zalewają krainy spaczone czarną plagą. Złowrogie legiony prowadzone są przez samą noc, niesioną na skrzydłach wielkiego nekromantycznego smoka. Bestie powinny jednak być ostrożne, ponieważ ocalali zdobyli nową broń, której nie zawahają się użyć - balistę!
Pudełko zawiera figurkę nowej bestii, Nekromantycznego Smoka, a także Widmowych Szwendaczy i roje roznoszących choroby Szczurów, z którymi muszą zmierzyć się Ocalali.
Wprowadzenie rozszerzenia do gry jest bardzo proste: o ile scenariusz misji nie mówi inaczej, należy wtasować karty z Zombicide: Nie zazna spokoju, kto przeklęty, do odpowiednich talii.
Główne atuty rozszerzenia:
- 18-centymetrowy, Nekromantyczny Smoks, który lata nad planszą polując na graczy. Ten potwór całkowicie odmieni wasze rozgrywki, przelatując z kafla na kafel, niszcząc budynki i powołując do walki kolejnych Zombie. Aby pokonać taką bestię, gracze będą musieli wykorzystać jego słabości lub wytoczyć cięższy sprzęt oblężniczy, taki jak na przykład balista. Pamiętajcie też, że wszystkie smoki uwielbiają skarby i potężne artefakty, więc na pewno i ten skrywa coś godnego uwagi.
-
Zrodzeni z mrocznej energii, Widmowi Szwędacze mogą wyglądać jak rozgniewane duchy, ale nadal są to krwiożercze zombie, które mogą rozerwać graczy na strzępy gołymi rękami. Zwykła broń, jak strzały czy ostrza, nie robi im jednak krzywdy. Tylko magia, ogień, lub pocisk z balisty, może je powalić. Nie zapomnijcie więc zabrać na pole bitwy dodatkowych zwojów z czarami!
-
Szczury Zombie są tak liczne, że gdy się pojawiają, podłoga i ściany wydają się żyć własnym nieumarłym życiem. Ich strach zastąpiony został niepohamowanym głodem ludzkiego mięsa. Zbierają się w stada przypominające pełznące kopce zainfekowanych ciał. Szczury przemieszają się szybko, ignorują wszystkie przeszkody (poza drzwiami i ścianami) i im więcej pojawi się ich na planszy, tym szybciej otaczają swoje ofiary.
-
Trafiając na spaczony obszar, musicie zabrać ze sobą odpowiedni sprzęt, tym bardziej, kiedy w okolicy grasuje ogromny smok. Balista to doskonałe narzędzie destrukcji, które siać będzie zniszczenie w szeregach wroga, zdejmując umarlaków na polach, przez które przelecą jej pociski. Nikt, nawet nekromantyczny smok, czy widmowe szwędacze, nie są odporni na obrażenia zadawane przez tak potężną broń.
Uwaga! To nie jest samodzielna gra! Do pełnej rozgrywki wymagane są podstawowe wersje gier Zombicide Czarna Plaga lub Zombicide: Zielona Horda.
Opis dodatku w serwisie Boardgamegeek.com (j. angielski)
Autorzy: Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult
Wydawca: Portal Games
Wydanie: polskie
Liczba graczy: 1- 6
Wiek graczy: 14+
Czasgry: 60 - 180 min
Zawartość pudełka:
35 figurek:
- 1 balista
- 1 Nekromantyczny Smok
- 15 rojów Szczurów
- 18 Widmowych Szwendaczy
- 32 karty Zombie
- 5 kart Podatności
- 9 kart Rumowiska/Kompasu
- 1 karta pomocy (balista)
Liczba opinii: 2
Data dodania: 12 October 2022
Nie zazna spokoju kto nie zagra. Inaczej w sercu jego zawsze pozostanie zadra. Tytuł ten wprowadza rozmaite nowości. Dla Plagi, Zielonej Hordy jak i innych gości. Mamy tu duchy, nie chcące przenikać przez ścianę. Ataki na nich będą jednak nieudane. Chyba, że magii arkana tobie są dziś znane. Wtedy i Ty postawisz duchy pod ścianę. Mam tu też pożyteczne Raty. Małe dzielne chwaty, kiedyś gryzły ciała. Z tego tylko checa wyszła jednak cała. Tak mocno rozsmakowały się w żywym mięsie, że po całej planszy będą szukać gryza. Rzuć im więc kolegę. Krwista to będzie bryza. Ale cóż to. Cień jakiś zaległ nad naszą planszetkę. Niestety cień ten nie przypomina krewetkę. To smok drapieżny, już widzę jego lica. Puste oczodoły straszą nasze oblicza. Smok ten jak na umarlaka, bardzo szybko pokaże, kto tu jest BOSS. Nagle spadły nasze gaże. Tak jak i szanse na wykonanie zadanie. Cudem na szczęście stara Ciocia Frania, wyekwipowała nas na taką gadzinę. Balistę swą dała, co to trzymała na najczarniejszą godzinę. Jeden strzał słusznie gadzinie pokaże, jakieś niestraszne nam jej dziwne wojaże i doprowadzi do szybkiego zejścia z tego padołu. Teraz więc nadszedł czas i na smoka. Bierz więc bracie ten dodatek, jeśli na przygody cierpisz niedostatek. Dodatek ten zapewni ci wiele, przyjaznych godzin spędzonych przy smoka ciele. I uwierz mi bracie jeśli ci powiem, że nic tak nie daje do bicia serducha Jak banda smoka, i szczura i ducha.
Ocena: 5/5
Data dodania: 06 October 2022
Chwieje się na półce Gloomhaven, upada w mrok, chwytają go niedzielni gracze. Szkarłatne skrzydła pręży Smok przez wiatr promocji niesiony... Euro gracze wiecznym legli snem, bo srogi bój Terraformacji Marsa ich strudził, A w głębi magazynów, gdzieś tam, hen, szczurzy rój się budzi. Godzina Smoka! Czujesz już chłód? Współgracze ciekawym łypią okiem... Godzina Smoka! W dobrej cenie jest. któż oprze się przed Smokiem?!
Ocena: 5/5
Właściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.